حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آیفون XR مدل ۲۰۱۹ با دوربین دوگانه ارایه خواهد شد

نوشته

4 سال قبل | یک دیدگاه | اپل

آن چیزی که درباره آیفون های پرچمدار ۲۰۱۹ مشخص است، دوربین سه گانه بوده و تقریبا می توان گفت که در این شکی نیست. این یعنی اضافه شدن یک دوربین به مجموعه دوربین دوگانه فعلی آیفون های Xs و Xs مکس اما مشخص نیست که این دوربین از نوع دوربین های ToF است یا اپتیک سوم فوق عریض اضافه خواهد شد. حدس من روی دوربین ToF است اما سوال اینجاست که آیا دوربین جدید به آیفون Xr 2019 هم اضافه خواهد شد؟ در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره شایعه ای که می گوید “آیفون XR مدل ۲۰۱۹ با دوربین دوگانه ارایه خواهد شد” صحبت کنیم.

دوربین دوگانه آیفون XR 2019

دوربین دوگانه آیفون XR 2019

دوربین دوگانه آیفون XR 2019

براساس شایعات جدید، مدل ۲۰۱۹ آیفون XR اپل به سیستم دوربین دوگانه مجهز خواهد شد و بدین‌ترتیب، اولین‌بار امکان ارائه‌ی فناوری عکاسی حرفه ای تر اپل در پرچمدار اقتصادی این شرکت نیز فراهم خواهد شد.

مک اوتاکارا روز جمعه براساس اطلاعاتش از تأمین‌کننده‌گان چینی، اعلام کرده باتوجه‌به اینکه آیفون X و آیفون XSهر دو به یک لنز واید و یک لنز تله‌فوتو مجهز شده‌اند، آیفون XR جدید نیز به احتمالا از دو لنز مشابه این دو مدل بهره خواهد برد. گفتنی است مدل کنونی آیفون XR به یک لنز تکی عادی مجهز شده است.

آیفون XR مدل ۲۰۱۹

اپل قبلا از لنزهای تله‌فوتو به دو منظور استفاده کرده است: ۱. امکان ارائه‌ی بزرگ‌نمایی اپتیکال دوبرابری به‌جای بزرگ‌نمایی دیجیتال؛ ۲. امکان ارائه‌ی حالت پرتره در اپلیکیشن دوربین سیستم‌عامل موبایلی آی‌اواس. این دو ویژگی باعث شده لنز مذکور به‌عنوان لنز اصلی در نظر گرفته شود. این درحالی است که لنز واید داده‌های عمق را ثبت می‌کند تا از آن‌ها برای مجزاکردن سوژه از پس‌زمینه‌ و شبیه‌سازی جلوه بوکه بهره برد؛ درست مانند آنچه در دوربین‌های نوع DSLR دیده‌ایم.

آیفون XR از الگوریتم‌های مخصوصی بهره می‌برد تا جلوه بوکه را در تصاویر ثبت‌شده با این گوشی‌ هوشمند ارائه کند؛ اما دقت تصاویر ثبت‌شده با این دستگاه الزما با تصاویر ثبت‌شده با گوشی‌های هوشمند دیگری چون آیفون XS برابر نیست.

آیفون ۲۰۱۹ باتری ۴۰۰۰ میلی آمپری،‌ دوربین با 3X زوم اپتیکال و شارژ وایرلس ۱۵ واتی خواهد داشت

تاکنون در چند گزارش به این نکته اشاره شده که مدل جدید آیفون‌های پرچم‌دار اپل نیز به نمایشگرهای اولد ۵.۸ اینچی و ۶.۵ اینچی و سیستم دوربین سه‌گانه مجهز خواهند شد. همچنین، گفته شده لنز سوم احتمالا لنزی سوپرواید است. مک اوتاکارا اعلام کرده دو لنز از سه لنز یادشده احتمالا به‌شکل قبلی خود استفاده خواهند شد تا بدین‌ترتیب، هزینه‌های نهایی تولید کاهش یابد.

افزون‌براین، در گزارش‌ها گفته‌شده علاوه‌بر تغییرات طراحی، شاید در مدل‌های جدید آیفون استفاده از دکمه‌ی بی‌صدا شبیه به آیپد و شیشه‌ی سه‌بعدی برای پوشش دوربین بزرگ‌تر این گوشی‌های هوشمند را شاهد باشیم. انتظار می‌رود دوربین دوگانه‌ی مدل بعدی آیفون XR نیز از پوشش شیشه‌ی سه‌بعدی بهره ببرد. علاوه‌براین، احتمال استفاده از نمایشگر ۶.۱ اینچی از نوع LCD در آیفون XR جدید وجود دارد.

رندر آیفون XI را با دوربین سه گانه ببینید

همچنین، این احتمال هم وجود دارد گوشی‌های جدید اپل به‌همراه کابل USB C به لایتنینگ و شارژر ۱۸ واتی USB C به بازار عرضه شوند و ظاهرا درگاه لایتنینگ همچنان به‌عنوان درگاه اصلی در این محصولات استفاده خواهد شد.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید آیفون XR مدل ۲۰۱۹ با دوربین دوگانه ارایه خواهد شد؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
afsoongaregisoo

در هر صورت مضخرف هست.نمایشگر اچ دی پلاس.دوربین تکی و خروجی معمولی .واقعا ارزش خرید ندارد.ایکس ار باید اسمش عوض بشه به اس ای و قیمتی زیر پانصد دلار داشته باشه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)