حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

دوربین آیفون ۲۰۱۹ بدون فناوری کوانتوم‌دات ارایه می شود

نوشته

4 سال قبل | 3 دیدگاه | اپل

قبلا شنیده بودیم که فناوری کوآنتوم دات یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌های دوربین آیفون‌های ۲۰۱۹ و مخصوصا مدل های ۲۰۲۰ خواهد بود. بر اساس گزارش‌های جدید، تا به کارگیری این فناوری در دوربین گوشی های آیفون اپل باید بیشتر منتظر بمانیم چرا که دوربین آیفون ۲۰۱۹ بدون فناوری کوانتوم‌دات ارایه می شود. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

طی دو سال اخیر، یکی از اصلی‌ترین تمرکزهای گوشی‌سازان به منظور افزایش سهم خود در بازار موبایل به وسیله جذب مشتریان بیشتر، توسعه محصولاتی مجهز به دوربین‌های بهتر بوده است. افزایش رزولوشن و کیفیت تصاویر به ثبت رسیده، بهبود عکاسی در شب و ارائه قابلیت‌های جدید همچون عکاسی پرتره یا بزرگنمایی بدون کاهش کیفیت، از جمله تلاش‌های گوشی‌سازان در این راستا بوده است.

گوشی های آیفون از همان ابتدا به داشتن دوربین‌های باکیفیت مشهور بوده‌اند. نمی‌توان آیفون‌های معرفی شده در هر سال را بهترین دوربین‌های موبایل همان سال دانست، اما آن‌ها همیشه در زمره بهترین‌ها قرار داشتند. گفته می‌شد یکی از استراتژی‌های اپل، اعمال تغییرات اساسی در دوربین آیفون‌های 2019 و مخصوصا 2020 خواهد بود، اما طبق گزارش‌های جدید، شرکت این توسعه‌ها را به آیفون‌های آتی موکول کرده است. به همین دلیل قرار نیست در آیفون‌های سال جاری، از فناوری‌های نوینی در دوربین‌ها استفاده شود.

دوربین سه گانه برای آیفون ۲۰۱۹، کوانتوم دات برای بعدا!

بر اساس گزارش جدید The Telegraph، اپل تا مدتی پیش به منظور استفاده از تکنولوژی کوآنتوم دات در گوشی های آیفون، با شرکت انگلیسی Nanoco گفتگوهایی انجام داده بود. به لطف این فناوری، سنسورهای دوربین قادر خواهند بود نور به مراتب بیشتری از محیط دریافت کنند. طبق شایعات قبلی، ارزش قرارداد اپل با شرکت Nanoco چند ده میلیون دلار بود، اما شرکت آمریکایی بعد از پی بردن به هزینه‌های بالای استفاده از سنسورهای دوربین موبایل پشتیبانی‌کننده از فناوری کوآنتوم دات، تصمیم گرفت استفاده از آن‌ها را به گوشی های آیفون سال‌های آتی موکول کند.

متاسفانه حتی خبر گفتگوهای اپل با شرکت انگلیسی نام برده نیز به صورت رسمی تایید نشده است، به همین دلیل نمی‌توان درباره برنامه‌ اپل به منظور استفاده حتمی از تکنولوژی کوآنتوم دات در آیفون‌های سال 2020 یا بعد از آن اظهار نظر کرد.

در صورت امضا شدن قراردادی بین اپل و Nanoco برای استفاده از سنسورهای دوربین پشتیبانی‌کننده از کوآنتوم دات، آیفون‌های آتی قادر به ثبت تصاویری بسیار بهتر در محیط‌های تاریک خواهند شد. این موضوع همواره یکی از اصلی‌ترین نقاط ضعف دوربین‌های موبایل به خاطر ابعاد کوچک آن‌ها در مقایسه با دوربین‌های عکاسی بوده است. بهبود قابلیت‌های واقعیت افزوده، مزیت دیگر استفاده از این فناوری در دوربین گوشی های آیفون محسوب می‌شود.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید دوربین آیفون ۲۰۱۹ بتواند چقدر جذاب باشد؟

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
mostafa3

این همه روی گوشیهاش سود می‌کنه حاضر نیست یکمی از سودش بزنه یک سنسور برای دریافت نور بیشتر در شب بخره
بعد میگن چینی دزد فلان
این همه هواوی خرج سنسور می‌کنه بهترین سنسورها سفارش میده
ولی آیفون نصف اونم خرج نمیکنه
چون فکر سود هست
گوشیاش هم کپی همن شارژر 5 واتی خخخ
باتری با کمترین ظرفیت
نمی‌دونم پول چی میگیره

afsoon

هزار و دویست دلار قیمت میزاره اونوقت حاضر نیست هزینه اندکی بیشتر کنه .

_V_

جای اینهمه سختی یه نایت مود خفن تدارک ببینه خب /-:

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)