حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

دوربین آیفون ۱۱ و آیفون ۱۱ پرو نوآوری است و تلاش برای رسیدن به رقبا؟

نوشته

4 سال قبل | 35 دیدگاه | اپل

دیشب مراسم اپل برگزار شد و شاهد معرفی سه گوشی آیفون ۱۱ بودیم. در این مراسم، Kaiann Drance از اپل روی صحنه آمد و گفت که: «مشتریان عاشق آیفون هستند، زیرا ما روی تکنولوژی‌هایی تمرکز می‌کنیم که در زندگی‌های آن‌ها مهم است». در این صورت، تمام رقبای اپل، چند سالی است که این هدف اپل را در زمینه دوربین دنبال کرده و به ثمر نشانده‌اند. چیزی که ممکن بود تا پیش از مراسم امشب، ویژگی‌های اضافی و غیر کاربردی باشند، حالا تبدیل به مهم‌ترین ویژگی‌های آیفون ۱۱ شده‌اند. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا ببینیم دوربین آیفون ۱۱ و آیفون ۱۱ پرو نوآوری است و تلاش برای رسیدن به رقبا؟

دوربین سه گانه آیفون ۱۱ پرو و دوربین دوگانه آیفون ۱۱ نوآورانه اند؟

دوربین آيفون ۱۱ پرو

دوربین آيفون ۱۱ پرو

چیزهایی که به آن‌ها اشاره می‌کنیم، درواقع دو ویژگی دوربین فوق عریض و عکاسی Night Mode است که حالا به آیفون ۱۱ رسیده‌اند. این ویژگی‌ها را دست کم چند سالی است که در گوشی‌های اندرویدی می‌بینیم. اما نکته جالب اینجاست که کاربران آیفون اهمیتی به این ویژگی‌ها نمی‌دادند؛ آن‌ها تنها می‌خواهند گوشی بخرند که سیستم عامل iOS را اجرا می‌کند و جذابیت‌های خاص خودش را دارد. اما خب بالاخره امسال زمانی بود که اپل به این نتیجه رسید که آیفون دوربینی در حد رقبای اندرویدی خود ندارد و وقتش رسیده تا در این زمینه تحول ایجاد کند.

در حقیقت ارایه آیفون ۲۰۱۹ همه اش درباره دوربین است و این دوربین اصلا چیز جدیدی نیست، شما روی هر موبایل حتی ۲۰۰ دلاری اندروید که بگذارید شبیه به این چینش دوربین (و نه لزوما سخت افزار، بلکه کلیت انتخاب اپتیک) را پیدا می کنید.

اپل حتی جزو اولین شرکت‌هایی که از دوربین‌های دوگانه استفاده کردند هم نبود اما آن جا به موقع ورود کرد. گوشی آیفون ۷ پلاس محصولی است که چون اپل سازنده اش بود، توانست دوربین دوگانه را بین تقریبا تمام گوشی‌های پس از خود، همه گیر کند. این دوربین‌ها نه تنها می‌توانستند تصاویر پرتره جذابی در زمان خود ثبت کنند، بلکه همزمان زوم دو برابری بدون افت کیفیت را هم به آیفون آورده بودند که یک جور نوآوری به حساب می‌آمد. از این رو، عجیب بود که اپل دوربین تله فوتو را از آیفون ۱۱ حذف کرد و به جای آن از دوربین اولترا واید استفاده کرد.

گلکسی اس ۱۰ ای

گلکسی اس ۱۰ ای

آ … بله، سامسونگ این راهبرد را روی گلکسی اس ۱۰ ای (Galaxy S10e) به کار برد، دستگاهی در رده قیمتی مشابه آیفون ۱۱ که البته نمونه سامسونگ ۶ ماه پیش ارایه شده، پس اینجا می توان گفت که اپل راهبرد ساسمونگ را صحیح دیده و از آن الهام گرفته؟!

البته اشتباه نکنید، ما اصلا نمی‌خواهیم بگوییم دوربین فوق عریض به اندازه دوربین تله فوتو خوب نیست. اپل حتی ویژگی‌های جذابی برای این دوربین اولترا واید در نظر گرفته و هرکس سراغ آیفون ۱۱ برود، قطعا تجربه لذت بخشی از دوربین اولترا واید خواهد داشت. اما سوال ما این است که چرا الان؟ ال جی لایق تحسین و اعتبار از طرف تمام گوشی‌های امروزی است چرا که این شرکت از اوایل سال ۲۰۱۶ و گوشی ال جی G5، همیشه دوربین اولترا واید در پرچمداران خود داشته است. و حالا، تقریبا از گوشی‌های میان‌رده ارزان‌قیمت بگیرید تا گوشی‌های پرچمدار، همه‌شان دارای دوربین اولترا واید هستند. اپل هم این وسط فقط خواسته تا از رقب عقب نماند.

ال جی جی ۵

ال جی جی ۵

این موضوع در مورد آیفون ۱۱ پرو هم صدق می‌کند. این گوشی دوربین سه گانه دارد که خب می‌دانید چه گوشی دیگری دوربین سه گانه دارد؟ تقریبا هر پرچمدار و حتی میان رده و حتی پایین رده اندرویدی که امسال عرضه شده! فیل شیلر هم روی صحنه آمد و گفت که دوربین سه گانه آیفون ۱۱ پرو، یک Pro Camera System است. این در شرایطی است که این Pro Camera System تنها کاری که اضافه‌تر از دوربین آیفون ۱۱ انجام می‌دهد، قابلیت زوم دو برابری با دوربین سوم است. البته دوربین تله‌فوتو در این گوشی حالا لنزی با دیافراگم f/2.0 دارد که اگر اشتباه نکنیم، فراخ‌ترین لنز تله فوتو در گوشی‌ها است. اما با این وجود، اگر دوربین اولترا واید را فاکتور بگیریم، این Pro Camera System نمی‌تواند زاویه دیدی بیشتر از دوربین‌های آیفون XS ارائه دهد.

کلک بازاریابی اپل در اعلام میزان زوم اپتیکال آیفون ۱۱ پرو

اپل حتی از یک حقه بازاریابی هم استفاده کرد و گفت که ۴x زوم اپتیکال در آیفون ۱۱ پرو وجود دارد. منظور اپل از این حرف این است که از ۰.۵x زاویه دید دوربین اولترا واید، می‌توان تا ۴ برابر زوم اپتیکال کرد و به دوربین تله‌فوتو رسید در صورتی که معمولا زوم دوربین‌های موبایلی، نسبت به دوربین اصلی سنجیده می‌شوند نه دوربین اولترا واید! برای مثال گوشی اوپو رینو ۱۰X می‌تواند تا ۸ برابر زوم اپتیکال نسبت به دوربین اصلی داشته باشد و یک دوربین اولترا واید با زوم ۰.۵x هم دارد.

حالت شب عکاسی آیفون ۱۱ پرو

حالت شب عکاسی آیفون ۱۱ پرو

ویژگی Night Mode هم چیز دیگری است که در گوشی‌های جدید اپل شاهد آن هستیم. سال گذشته وقتی گوگل ویژگی نایت سایت را معرفی کرد، مستقیما آیفون XS را بابت عکاسی ضعیف در شب به تمسخر گرفت. در مرحله بعدی، هواوی را شاهد بودیم که با گوشی هواوی P30 پرو توانست عکاسی در شب را تا حد بسیار زیادی بهبود ببخشد. در حقیقت، آیفون XS اگرچه پرچمدار اپل تا پریروز بود اما بدترین عکس در شب را نسبت به تمام رقبای خود می‌گرفت. اما حالا آیفون ۱۱ به صورت خودکار در نور کم، حالت Night Mode را فعال می‌کند تا عکس بهتری بگیرد. تا اینجا هرچه که گفتیم اپل انجام داده، به جای آنکه نوآوری باشند، مکانیزم دفاعی اپل در برابر رقبایش را نشان می‌داد. فراموش نکنیم که شعار مراسم اپل «تنها توسط نوآوری» انتخاب شده بود و ما حقیقتا نوآوری ویژه ای اینجا نمی بینیم!

در مورد کیفیت عکاسی در این گوشی اما اپل چیز زیادی نگفت. سال گذشته این شرکت روی این موضوع مانور داد که سنسور بزرگ‌تری برای دوربین آیفون XS انتخاب کرده و حالا که امسال همچین حرفی به میان نیامد، احتمالا سنسور دوربین آیفون ۱۱ هم اندازه نسل قبلی است.

تنها تفاوت سخت‌افزاری که درباره سنسورها عنوان شد، این بود که این سنسورها حالا از پوشش صد درصدی پیکسل‌های فوکوس کننده دارند که این یعنی این گوشی می‌تواند سه برابر فوکوس خودکار سریع‌تری در نور کم داشته باشد. دوربین سلفی هم پیشرفت زیادی داشته و از سنسور ۷ مگاپیکسلی، به سنسوری ۱۲ مگاپیکسلی رسیده‌ایم. همچنین یک لنز عریض‌تر هم برای دوربین سلفی استفاده شده اما نکته جالب اینجاست که در حالت پیش‌فرض، آیفون ۱۱ همچنان سلفی‌هایی ۷ مگاپیکسلی می‌گیرد و کمی زوم دیجیتال می‌کند تا زاویه دید، مثل آیفون قبلی باشد. البته با یک دکمه می‌توانید حالت عریض و دوازده مگاپیکسلی را انتخاب کنید.

دوربین آیفون ۱۱

دوربین آیفون ۱۱

چیزی که بیش از همه در رابطه با دوربین عنوان شد، کیفیت فیلم‌برداری با دوربین آیفون ۱۱ بود. اپل گفت که این گوشی دارای بالاترین کیفیت در فیلم‌برداری در بین موبایل‌ها است که این ادعا را می‌توان پذیرفت. همین حالا هم فیلم‌برداری با آیفون XS کیفیت بالاتر و تجربه بهتری نسبت به گوشی‌های اندرویدی دارد. حالا دامنه دینامیکی در فیلم‌برداری آیفون ۱۱ تا رزولوشن ۴K و سرعت ۶۰ فریم هم آمده و بعید می‌دانیم هیچ شرکت دیگری بتواند به این زودی‌ها به اپل برسد. اما اپل به هیچ وجه نمی‌تواند همین ادعا را در زمینه عکاسی با آیفون ۱۱ داشته باشد. و از همین حالا بگذارید بگوییم چیزی که در بررسی‌های مختلف آیفون ۱۱ بیش از هر چیزی به آن توجه خواهد شد، کیفیت عکاسی با این گوشی است.

Smart HDR قرار است کیفیت عکاسی آیفون ۱۱ را مشخص کند

مثل همیشه، کیفیت عکس‌های ثبت شده توسط دوربین‌های آیفون ۱۱ قرار است توسط پردازش نرم‌افزاری آن‌ها و پردازنده اختصاصی اپل مشخص شود. به عبارت دیگر، Smart HDR قرار است کیفیت عکاسی آیفون ۱۱ را مشخص کند. حالا در این شرایط سوال اینجاست که آیا Smart HDR هم توانسته ویژگی بهتری بشود؟ اپل که می‌گوید توانسته پردازش تصاویر را در آیفون ۱۱ بهبود ببخشد و گوشی حالا می‌داند سوژه چیست و چطور باید برای آن نوردهی کند.

قابلیت عکاسی Deep Fusion اپل آیفون ۱۱ چیست؟

جدا از این Smart HDR بهتر شده، فیل شیلر روی صحنه یک ویزگی دیگر هم معرفی کرد که نام آن را Deep Fusion گذاشت. فیل شیلر درباره این ویژگی در یک جمله گفت که Deep Fusion عکاسی محاسباتی با استفاده دیوانه‌وار از دانش است. اینکه چقدر این جمله درست است را فعلا نمی‌توانیم ببینیم و باید تا آخر سال میلادی جاری که Deep Fusion منتشر می‌شود، صبر کنیم.

دوربین آیفون ۱۱ پرو

دوربین آیفون ۱۱ پرو

Smart HDR به خودی خود تکنولوژی فوق العاده‌ای است که می‌تواند محدوده دینامیکی عکس‌های گوشی را بالا ببرد. اما مشکل اینجاست که همیشه عکس‌های ثبت شده توسط Smart HDR خوب نیستند! برای مثال اگر عکس‌های گرفته شده توسط آیفون XS و Smart HDR را در کنار عکس‌های پیکسل‌های گوگل بگذاریم، می‌بینیم که تصاویر پیکسل کانتراست بیشتری دارند و در مجموع چشم نواز‌تر هستند. جای تعجب نیست که اپل هم در این زمینه حرفی در کنفرانس آیفون ۱۱ نزد زیرا نمی‌خواست که با باز کردن چنین بحث‌هایی، مخاطبان و مشتریان خود را گیج کند. در هر صورت اما مشتاق هستیم ببینیم Smart HDR چقدر در آیفون ۱۱ بهبود بخشیده است.

مشخصا بازار بازاری است که به شدت نوآور است و اپل با معرفی های یکساله خود نمی تواند پیشروترین باشد یا حتی به همه آن ها برسد. دوربین آیفون های ۲۰۱۹ که باید بهترین ویژگی آن ها می بود و طبق ادعای اپل و زمانی که در مراسم معرفی به آن اختصاص داد، به ما می گوید که همینطور است؛ در حقیقت اصلا نوآوری نیست اما بله، رساندن طرفداران اپل به آن چیزی که می خواهند است.

تقریبا تا بوده همین بوده! مثلا ضد آب شدن آیفون ۷ و ضد آب شدن یکپارچه تمام پرچمدارها، هر چند که پیش از آن شرکت های دیگر موبایل ضد آب داشتند! دوربین دوگانه آیفون ۷ پلاس و تماما دوربین دوگانه های با همان طراحی، با اینکه پیش از آن شرکت هایی دوربین دوگانه ارایه کرده بودند! حالا دوربین سه گانه ای که پیش از آن بهترش هم وجود دارد اما چون اپل استفاده کرده، حالا این یک ویژگی مفید است!

نظر شما چیست؟ دوربین آیفون ۱۱ و آیفون ۱۱ پرو برای شما جذاب است؟

اشتراک در
اطلاع از
35 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Dariushrd

واقعا ناامیدم کرد، آخه کدوم نوآوری دقیقا؟ یه سری قابلیت نرم افزاری اضافه کرده که نصفشم تو بقیه گوشیا بود، طراحی دوربین فاجعه است، الان فهمیدم چرا جانی آیو رفته!!! آخه کدوم آدم ناقص العقلی همچین طرحی زده، من امید داشتم مربع مشکی باشه!!!سخت افزار دوربینم که ۳ ساله تو گوشیا همینه و تکون نمیخوره

pouya

ی نظرایی میبینم متاسف میشم
” یه سری قابلیت نرم افزاری اضافه کرده که نصفشم تو بقیه گوشیا بود ”
چون تو بقیه گوشیا بود رو گوشی خودش نمیاورد ؟
دکی هرقابلیت و نواوری و … نسبت به نسل قبلی اورده ن برند دیگه ای

Genesis

چیز هایی که برا اپل نوآوری هست واسه اندرویدی ها خاطره هست .
البته از حق نگذریم اپل تو قیمت همیشه نواوری میکرده

pouya

خوشم میاد وقتی پیدا میشی که بکوبی

Genesis

کسی هم فعلا نتونسته کل کل کنه باهام
اگه بهم ثابت کنن که خوبه
دیگه نمیکوبم😂

Saeed Mohammadipouya

خدایی این چه طراحی بود

Yas

اقا یه سوال
الان تو بخش تنظیمات دوربین ایفون ۸ من هم فیلمبرداری ۴کی با ۶۰ فریم رو زده چرا اپل اینقد زوم کرد رو فیلمبرداری ۴کی ۶۰ فریم ایفون ۱۱ این که سالها قبل هم توسط ایفون۸ اومده
و اینکه الان پرچمدارانی مثل سامسونگ به راحتی فیلمبرداری ۴کی۶۰ فریم رو انجام میدن چیزی نمونده ب ۱۲۰ برسن…
اپل چرا دیشب رو این گذینه اینقدر مانور داد ؟!!
جواب بدین ممنون میشم

HOSEIN

بیشترین نوآوری رو تو گوشی های سونی شاهدش بودیم اما خب این یکی دوسال چینیا بهتر از بقیه کار کردن
امسال بعید می‌دونم برندی پیدا بشه ک چینش دوربیناشو مثل اپل طراحی کنه یه جوریه ک بنظرم زشت ترین طراحی بین پرچمداراست
تو قسمت دوربین احتمال میدم هم رده اس 10 و پی 30پرو باشه
پیکسل هم ک بحثش جداست و همیشه تو عکاسی بهترین بوده
در کل آیفون تنها در زمینه سیستم عامل برتر از گوشیای اندرویدی هست

نیما عرفانی

(بیشترین نوآوری رو تو گوشی های سونی شاهدش بودیم)
این نظر شخصیِ شماست و قابل احترام اما بنده مخالفم و بارها توضیح دادم که کدوم برند رو نوآورترین برند دنیای موبایل می‌دونم البته منکر نوآوری های شاخص سونی هم در ادوار مهم صنعت موبایل نمیشم .

ALiKiNG

همه برند ها نواوری های جالبی داشتن
هواوی ک کلا زده تو کار دوربین از پیکسل های ryyb و دوربین پریسکوپ و دوربین مونوکروم(میدونی چرا حذفش کرد؟پی بیست پرو بنظرم ب همین دلیل نمره خیلی خوبی گرفت)
سونی هم ک تو کار رزولوشن صفحه و کلا صفحس
سامسونگ نواوری نمیدونم من نمیبینم یا جیز خاصی نداشته
الجی ک لامصب فقط نواوریه هر نسل ی چرتی اضافه میکنه من ک سر جی۵ نمیبخشمش
و شیایومی هم نواوریش قیمتشه ک بهترین نواوریه
بنظر من شیایومی برترین برند موبایله چون میشه گوشیاش رو خرید😁

نیما عرفانی

آره می‌دونم چرا از سری میت ۲۰ به بعد سنسور مونوکروم رو حذفش کرد ، چون همون سنسور اصلیش هم با فیلتر رنگی سیاه سفید دقیقاً همون کار رو انجام میده حتی رو حالت فیلم برداری هم میشه ازش استفاده کرد.
کلاً هواوی بیشترین نوآوریش حول ارتقاء دوربین بوده.
درمورد نوآوری های الجی هم با اینکه خیلی خیلی زیاد درموردش کامنت گذاشتم اما اینبار به این ۳ مورد بسنده میکنم ؛ ضبط صدای استریو با قابلیت فوکوس روی صدا و تنظیمات دستی برای فیلم برداری رو اولین بار الجی با وی ۱۰ باب کرد(البته اگه باز لفظ “اولین” برات ناخوشایند نباشه) و در عین حال لنز اولتراواید با زاویه دید ۱۲۵ درجه رو همین الجی با جی ۵ وارد دنیای موبایل کرد.

ALiKiNG

خو دوربین سیاه و سفید همونطور ک خود هواوی گفت به خاطر اینکه فیلتر رنگی نداره نویز کمتری داره نسبت ب ی دوربین رنگی مشابه ک تو نرم افزارش هم از ترکیب دو عکس استفاده میکرد وگرنه اون سیاه و سفید که میگی رو گوشی های نوکیا قدیمی هم داشتن
اینکه بگیم هواوی اولین شرکت بود ک دوربین پریسکوپ زد واقعا ی اولین مشتیه
ولی خب اینکه بگیم اولین گوشی ک با اندروید 10 داره تو جعبه خب زیاد چیز مهمی نیس
خو اینکارو هرشرکتی ک تو این بازه گوشی معرفی کنه میتونه این عنوان رو از ان خودش کنه
برا همین این اولین گفتن موجب شوخی من شد

نیما عرفانی

خب قطعاً براش جایگزین بهتری انتخاب کرده دیگه و تونسته همون خروجی که با دوربین سخت افزاری مونوکروم میگیره رو با ترکیب سنسور اصلی و پردازش تصویر مبتنی بر هوش مصنوعی روی فیلتر رنگی سیاه و سفید بگیره که اونو حذفش کرده البته شاید تو این جریان لنز اولتراواید هم تا حدودی دخیل باشه.
درمورد اولین گوشی با اندروید ۱۰ پیش فرض ، شاید برای شما نکته ی مهمی تلقی نشه اما برای من از اهمیت برخوردارِ چرا که وقتی یه گوشی اونم در سطح پرچمدار نسبت به هم رده های خودش از ورژن اندروید جدید بهره می‌بره یعنی آخرین قابلیت های اون نسخه از سیستم عامل رو به صورت دیفالت در خودش داره در حالی که برای سایرین شاید تا چندماه بعد بهشون آپدیت همین سیستم عامل جدید برسه و از اون طرف قضیه هم بر همین اساس یه نسخه اضافه تر از بقیه آپدیت میگیره.

ALiKiNG

آقای عرفانی دیدم جواب دادین تو اون پست و هنوز نخوندم چون بلند بود ولی اوش رو گفتی ک من از ادل قصدم صحبت در مورد نظرینجی بود
تو این زمینه اشتباه کردی
من فقط قصدم شوخی بود و بخاطر دوبار اولین گفتن دو پست متوالی خواستم باهات شوخی کنم
حالا اون کامنتت رو هم میرم میخونم

نیما عرفانی

اوکی

نیما عرفانی

ویدئوهای بررسی اجمالیش رو داخل یوتیوب دیدم ، به نظرم دوربین های اصلیش از دگزو امتیاز ۱۱۲ یا ۱۱۳ رو میاره اما دوربین سلفیش احتمالاً بالاترین امتیاز رو بیاره چون قابلیت های جذابی رو ازش دیدم که رکورد اسلوموشن یکی از اون موارد بود. دوربین آیفون ۱۱ هم که جایگزین XR هست به نظرم پتانسیل اینو داره امتیاز ۱۰۷ یا ۱۰۸ رو بیاره.

HOSEIN

اسلوموشن برای دوربین جلو فکر نکنم چندان کاربردی باشه

Sheikh-e-tarigh

کی گفته؟؟ مثلا داری حالت اسلوموشن دوربین سلفی گوشی رو بررسی میکنی یهو رفیقت میزنه پس گردنت الان در اینجا این حالت بسیار کاربردی هست میتونی بارها این صحنه رو چک کنی و لذت ببری😂😂

نیما عرفانی

این قابلیت رو میشه به حالت رکورد ۴ کی ۶۰ فریم تشبیه کرد ، برای یه عده کاربردیِ برای سایرین شاید از اهمیت کمتری برخوردار باشه.

HOSEIN

بدترین قسمت آیفون 11هم ناچش هست تا قبل از اینکه با یه گوشی با بریدگی صفحه نمایش کار کنم برام جذابیت داشت اما همون لحظه دلمو زد بطوری که یه زمانی بخاطر اینکه گوشیم ناچ نداشته باشه میخواستم شیائومی mi a2بگیرم

jilibilina

جناب عطایی اپلیکیشن ترنجی رو باید از کجا دانلود کنم؟ بغیر از مارکت‌های ایرانی …
توی گوگل پلی هم نبود!

MohammadFarhaadi

واقعا فکر میکنید اپل با گول زدن بیش از یک میلیارد دیوایس فروخته؟!بابد اشاره کنم کوچکترین ایراداتی در گوشیای هر برندی به رسوایی و افت فروش اون برند منجر میشه و واقعا آیفون از نظر ساپورت و فروش بهترین پیشنهادات رو تو دنیا ارائه میده و به همین خاطره که پرفروشترین پرچمداره.مگه میشه مثلا نوت خیلی بهتر باشه ارزونتر باشه بیسش با حافظه چهار برابر و رم دو برابر آیفون تولید بشه بعد فروشش کمتر باشه.اصلا شک نکردین شاید چیزی هست که تعصب باعث شده بهش نگاه نکنید یا نپذیرید آیفون کاملترین گوشیه حال حاضره؟!شما با شرایط مزخرف داخلی برای کل دنیا نسخه میپیچید و واقعا به نظرم جالب نیست.

Jahandar

آیفون کاملترین گوشیه ؟؟؟؟!!!! این چرت و پرتا رو به کسی بگو که خودش آیفون نداشته و نداره .
استفاده از آیفونم هیچ ربطی به شرایط داخلی ما نداره که با یه جفنگ دیگه بخوای جوری وانمود کنی انگار خارج ایران با آیفون موشک هوا میکنن !! 🤢

_V_

ترولی ک از اونور میگه شیائومی عشقه چون ب صرفس بعد از اینور از اپل میگه

و مدیونید اگر فکر کنید به خاطر گنده نشون دادن اپل در برابر سامه

MohammadFarhaadi

فکر کنم از رو سطح شعورت فهمیدن کی تروله!خوشت نمیاد ریپلای نکن به کامنت من.آدم باید چقدر احمق باشه که شرایط قیمت تو ایران رو با کل دنیا مقایسه کنه و فکر کنه چون آیفون تو ایران لاکچریه و شیائومی تقریبا ارزون تو کل دنیا همینه و هنوز نفهمیده گوشی تحت قرارداد رو نمیشه با گوشی نقد از نظر ارزش به این راحتی مقایسه کرد!فقط میای یه چیزی میگی و هر کی مخالف نظرت کامنت گذاشت میای شعور پایینت رو به رخش میکشی.حتما باید زیر هر کامنتی چرت و پرت بگی؟!بعد یکی نیست بگه اسکول اینکه کسی از شیائومی و آیفون خوشش بیاد به چیه تو ربط داره؟!آیفون قیمتش گرون هم باشه تحت قرارداد عالیه و اکوسیستم بینظیری داره و کاملتری گوشی از نظر اکثر سایتای بررسیه.شما چی میگی این وسط؟!

کهکشان

آقا انصافا من از یه چیز دوربینش بشدت خوشم اومد ! اونم سوئیچ بین الترا واید – معمولی و تله فوتوه ! که اصلا جهشی نیست ! خیلی روان و تمیز جابجا میشه ! این درحالیه که مثلا در نمونه هواوی حتی زمان سوئیچ به دوربین پریسکوپ یه لحظه کلا صفحه دوربین قطع میشه ! نمیدونم اپل چطوری این سه دوربینو انقدر تمیز هماهنگ کرده شاید بخاطر هم مگاپیکسل بودن و هم سایز بودن سنسور هاست ! بهرحال هر چی هست خیلی جذاب و عالیه !

نیما عرفانی

خودت داری میگی پریسکوپ که مکانیزمش با تله توفیر داره وگرنه من بارها سوییچ بین ۳ دوربین رو ، روی میت ۲۰ پرو امتحان کردم فقط موقع تغییر حالت به اولتراواید تأخیر خیلی کمی داشت.
حالا ما هم به روی خودمون نمیاریم که از بین این همه برند صرفاً اینکه اسم هواوی(حبابی) رو اوردی از روی قصد و غرض نبوده.
اینم به حرفات اضافه میکنم که دوربین آیفون های جدید (دو مدل بالاتر که از ۳ دوربین بهره میبرن) یه قابلیت نرم افزاری داره که میشه خروجی تصویر هر ۴ سنسور ( ۳ سنسور اصلی درکنار سلفی) رو همزمان داخل ۴ قاب در یک کادر نمایش داد و حتی میشه از اون ۴ گزینه ، ۲ یا ۳ مورد رو به صورت دلخواه انتخاب کرد که همزمان با همون لنزها عملیات عکس برداری یا فیلم برداری صورت بگیره.

کهکشان

اون فرق مکانیزیمی که میگی دلیل بر این میشه که انقد بین سوئیچ دو حالت اختلاف داشته باشه ؟ مکانیزمش فقط فرق چینش دوربینه نه چیز دیگه ! الجی هم تو این زمینه بشدت ضعف داره ! یادمه حتی زاویه دوربیناشم باهم فرق داشت !
اپل هم تا تن مکس دوربینش رو حالت تله جهش داشت ! سامسونگم همینطوره
اما الان این حالت نرم که مخصوصا تو فیلمبرداری خیلی کارایی داره مجذوبم کرده ! امیدوارم سامسونگ در آپدیتای بعدی یا محصولات بعدیش دقیقا همین سیستمو پیاده کنه ! شما فکرشو بکن اس 11 که قراره زوم ده برابری داشته بهمین زیبایی زوم کنه ! دقیقا میشه یه دوربین dslr

نیما عرفانی

خب وقتی دیرتر از همه وارد ترند دوربین ۳ گانه شده در کنار قوی ترین سخت افزار پس قاعدتاً باید شاهد بهترین سینک و هماهنگی سخت افزار و نرم افزار باشیم به خصوص که اپل در این زمینه تبحر خاصی داره. به خاطر همین ارتقاء هاش گفتم امتیاز دوربینش می‌تونه درخور توجه باشه.

MILAD

سه دوربین که سهله شش دوربین هم میگذاشت باز غر میزدید که چه خبره اینهمه دوربین پشت
بالانس سه تا دوربینش مهم بود که انجام شد
مصرف باتری کمتر مهم هست که…
قیمت مهم هستش که این فقط برای مدل ۱۱ انجام شده و همچنان قیمت بالای نسخه پرو‌ ها تو‌ ذوغ میزند مخصوصا اختلاف قیمت ۳۰۰ و ۴۰۰ دلاری آیفون ۱۱ پرو و آیفون پرو مکس هستش که توجیح ندارد
باتری جفت نسخه های پرو به شدت افزایش داشته چون ضخامت و‌بیشتر کردند وگرنه چیپ خالی نمیتونه اینقدر افزایش باتری و داشته باشه نمونه مدل ۱۱ که فقط یک ساعت افزایش داشته

نیما عرفانی

نمونه ی عادی نمایشگرش از نوع LCD هست و رزولوشنش هم نسبت به XR بیشتر شده پس اون ۱ ساعت ارتقاء منطقیِ.
در رابطه با صحت و سقم افزایش طول عمر باتری این نسل از آیفون ها به همین جمله بسنده میکنم که اپل متخصص یکپارچگی و سینک کردن بهینه ی سخت افزار با نرم افزار هست و این ادعا هم در طی زمان به همگان اثبات شده.
حالا باید منتظر مقایسه ی باتری لایف آیفون ۱۱ پرو مکس با هردو نسخه‌ی اسنپدراگون و اگزینوس نوت ۱۰ پلاس باشیم هرچند که لحاظ شدن نوت ۱۰ عادی نه پلاسش منطقی ترِ چون رزولوشن نمایشگر نزدیک به همدیگست(با اینکه برای اپل یخورده از FHD+ بالاترِ) و ظرفیت باتریشون هم یکسانِ.

نیما عرفانی

درواقع رزولوشن و ابعاد نمایشگر آیفون ۱۱ پرو مکس جایی مابین رزولوشن و ابعاد نمایشگر نوت ۱۰ و نوت ۱۰ پلاس هست.

M.H

یعنی واقعا استاده این مقاله را نوشتین… بسیار لذت بردیم از قلم زیباتون … خداقوت 🌷🌷🌸🌸

Milad7

در حد رقبا نیست مخصوصا زوم

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)