حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

قابلیت تشخیص افتادن اپل واچ ۴ جان یک کاربر سوئدی را نجات داد

اپل در سری چهارم ساعت های هوشمند خود یعنی اپل واچ ۴ قابلیت متمرکز بر سلامتی دیگری به نام «تشخیص افتادن» را رونمایی کرد. عملکرد چند مدت اخیر اپل را در زمینه تولید ساعت‌های هوشمند می‌توان تمرکز بر پایش سلامتی دانست. پایش سلامتی نه به این معنی که قدم های شما را بشمارد، بلکه زندگی شما را حفظ می‌کند. پس از پایش همیشگی ضربان قلب، حالا قابلیت تشخیص افتادن یا «Fall Detection» اپل واچ ۴ جان یک کاربر سوئدی را نجات داده است. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره این موضوع صحبت کنیم.

آقای گوستاو رودریگرز ۳۵ ساله سوئدی در حالی که آشپزی می کرده است ناگهان دردی را در پشت خود (کمر) احساس می کند و به روی زمین سقوط می کند دقیقا جلوی اجاق گازی که در حال آشپزی بوده است. اپل واچ ۴ او سقوط را تشخیص میدهد و وارد پروسه هشدار دادن می شود. در حالی که موبایل رودریگز در اتاق دیگری قرار داشته است وی توانسته با مادرش تماس بگیرند و او به کمک پسرش برسد. اگر مخاطبی را از پیش تعیین کرده باشید می توانید با او تماس بگیرید در غیر اینصورت اپل واچ به اورژانس تماس خواهد گرفت.

ویژگی های مبتنی بر پایش سلامتی که اپل این روزها روی آن متمرکز است چون قرار است جان کاربر را نجات دهد می‌تواند یک کاربرد مفید و موثر برای خرید ساعتهای هوشمند این شرکت باشد. ویژگی تشخیص افتادن یا «Fall Detection» برای خریداران که بالای ۶۵ سال سن داشته باشند به صورت پیش فرض فعال است، اگر شما سنی کمتر از این عدد دارید باید آن را به صورت دستی روشن کنید.

به صورت کلی پروسه تشخیص افتادن در ساعت هوشمند اپل واچ ۴ به این صورت است که وقتی افتادن شما تشخیص داده می شود، اگر قادر به بلند شدن نباشید، با چند ویبره و صدا شما را آگاه می‌سازد و چند گزینه ساده از جمله تماس با اورژانس را به شما نشان می دهد. اگر تا ۱۵ ثانیه هیچ ورودی به ساعت اپل واچ چهار ندهید به صورت خودکار با اورژانس تماس خواهد گرفت. به هرحال قطعاً شما که این مطلب را میخواند اگر عزیزی دارید که تنها زندگی می کند و سلامتی او برای شما مهم است قطعاً یکی از چراغ هایی که ته ذهن شما روشن شده است، خرید یک اپل واچ ۴ برای او می باشد.

نظر شما چیست؟ به نظر می رسد یکی از راه های منطقی کاربرد ساعت هوشمند همین باشد.

اشتراک در
اطلاع از
12 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

از فردا روی همه ساعت های هوشمند …
.
لازمه لازم بگم اپل روح فناوری؟!

BeFair

نه داداش خون خودتو کثیف نکن

pouya

🙂

jake

عالیه و البته جواب اون جمله اخر تو ایران نمیتونیم بخریم?????

BeFair

فقط می تونم بگم دم اپل گرم، عالی

CAPCOM

این یک یک نرم افزار هوشمنده که رو هر ساعت هوشمندی میتونه نصب بشه

pouya

خب مهندس بگو این نرم افزار هوشمند رو بقیه ساعتام نصب کنن

HM-Royal

نسبت به قیمت به کارآیی در ازای 400 دلار یه ساعت خوب و کاربردیه در کل بهتر از خریدن ساعت کلاسیکه که کار خاصی هم انجام نمیده

علی شیخ زاده

اینو با ساعت ۴۹۰ دلاری الجی مقایسه کنید?

Genesis

احتمال نود درصد الکی هست و تبلیغه ولی کلا خوبه. البته بازم باتری افتضاحش رو جبران نمیکنه و تنوه پایین بندش نسبت به گیر

Amir7090

باورم نمیشه

پیش من نشستی

….?

siavash-t

اگه واقعا انقدر کاربردی باشه خیلی خوبه.

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)