حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

فناوری اندازه گیری قند خون اپل در راه است؛ امکان استفاده در اپل واچ بعدی

فناوری اندازه گیری قند خون اپل در راه است. گویا شرکت اپل قصد دارد فناوری‌ها و قابلیت‌های جدیدی را در محصولات خود به کار گیرد که جای خالی آن‌ها تا حد زیادی احساس می‌شود. یکی از این موارد تکنولوژی اندازه گیری قند خون است. این ویژگی نه تنها برای افراد مبتلا به دیابت، بلکه برای همه کاربران آن یک قابلیت عالی به نظر می‌رسد. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

فناوری اندازه گیری قند خون

به گزارش phonearena، اخیراً یکی از تامین کنندگان اپل خبر از وجود فناوری اندازه گیری قند خون داده است. آیا این ویژگی جذاب ممکن است به ساعت‌های هوشمند اپل راه یابد؟ تا پیش از این، بنابر اخبار و شایعات مختلف، بسیاری امیدوار بودند که اپل واچ سری ۷ به یک حسگر نمایش و کنترل قند خون مجهز شود. متاسفانه این مورد در Apple Watch Series 7 عملی نخواهد شد و امسال چنین فناوری جذابی را نخواهیم دید. با این حال یکی از تامین کنندگان شرکت اپل به نام Rockley Photonics خبر از حضور چنین فناوری جدیدی داده است. بر اساس این خبر یک حسگر وظیفه اندازه گیری قند خون کاربران را برعهده خواهد داشت.

اپل واچ سری ۷ سنسورهای سلامتی جدید را فدای افزایش شارژدهی باتری می‌کند

اپل واچ سری 7 از تست قند خون پشتیبانی می کند

فناوری اندازه گیری قند خون اپل

معرفی حسگر کنترل قند خون در نیمه اول سال آینده؟!

هنوز مشخص نیست که آیا این فناوری راه خود را به ساعت های هوشمند اپل باز خواهد کرد یا خیر. اما تقریبا می‌توان با اطمینان گفت که در صورت معرفی و عرضه آن، اپل قصد استفاده از این تکنولوژی را در ساعت‌های هوشمند خود خواهد داشت. همچنین شایعاتی مطرح است که بر اساس آن‌ها، این فناوری اکنون در اولین مرحله خود برای استفاده در گجت‌های پوشیدنی است. گجت‌هایی همچون ساعت‌های هوشمند و دستبندها مقصد این قابلیت کاربردی هستند.

شرکت Rockley Photonics یکی از فعالان ساخت سنسورهای مشابه اپل واچ اما با قابلیت‌هایی بیشتر است. در حال حاضر شرکت اپل بزرگترین مشتری Rockley Photonics است. هم اکنون این شرکت اقدام به معرفی سنسور جدیدی تحت عنوان clinic on the wrist کرده است که می‌توان آن را به واسطه طیف عمده ابزارهای آن کلینیک مچی! نیز نامید. این سنسور وظایفی همچون اندازه گیری دمای مرکزی بدن را دارد. همچنین قابلیت اندازه گیری فشار خون و اندازه گیری میزان رطوبت رسانی به پوست را نیز دارد. اندازه گیری میزان الکل بدن نیز از دیگر قابلیت‌های آن است. از سوی دیگر اندازه گیری لاکتات و همچنین اندازه گیری میزان قند خون نیز به آن اضافه شده است.

 

قابلیت‌های این سنسور

همانطور که دیدید، این حسگر امکانات مختلفی را ارائه می‌دهد. پس انتخاب نام کلینیک مچی اصلا بی راه نیست. چرا که تمامی این موارد کاربردهای پزشکی دارند. این فناوری جدید، همچنین به کاوش در پوست بدن می‌پردازد. بدین ترتیب خون، مایعات بینابینی و لایه‌های پوستی را تجزیه و تحلیل می‌کند تا میزان هر کدام را مشخص کند. با این وجود، شرکت Rockley Photonics هنوز اطلاعات خاصی در مورد سیستم حسگر جدید اپل فاش نکرده است. این حسگر در آینده ممکن است در ساعت‌های هوشمند اپل استفاده شود. اما با این وجود، این شرکت اذعان داشته است که نمونه‌های اولیه این فناوری در نیمه اول سال آینده میلادی معرفی و عرضه خواهند شد.

مشخصات اپل واچ سری ۷ به همراه شماری از قابلیت های سری ۸ لو رفت

در حال حاضر، حسگرهای موجود درون اپل واچ، ترکیبی از سیگنال‌های نور مادون قرمز و مرئی هستند. با استفاده از این ترکیب، اپل واچ نسبت به اندازه گیری ضربان قلب و میزان اکسیژن اشباع در خون اقدام می‌کنند. اما تکنولوژی Rockley Photonics، به طور خاصی ویژه‌تر و پیچیده‌تر است که توانایی اندازه گیری سایر معیارهای سلامتی را نیز دارد.

 

نظر شما کاربران عزیز در این مورد چیست؟ آیا فکر می‌کنید وجود چنین قابلیتی لازم و کاربردی است یا بیشتر جنبه تبلیغاتی دارد؟ به نظر شما تکنولوژی اندازه گیری قند خون اپل در نسل‌های بعدی ساعت هوشمند این شرکت پیاده سازی خواهد شد یا خیر؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان