حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اپل ۵۰ درصد از بازار ساعت های هوشمند را تصاحب کرده است

نوشته

4 سال قبل | 5 دیدگاه | اپل، ساعت هوشمند

بازار ساعت های هوشمند برخلاف بازار موبایل های هوشمند رشد خوبی داشته است و این خبر خوبی برای کوپرتینویی هاست چرا که اپل ۵۰ درصد از بازار ساعت های هوشمند را تصاحب کرده است. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

بازار ساعت های هوشمند

قیمت اپل واچ ۵

با افزایش آگاهی کاربران نسبت به اهمیت سلامتی و مشاهده علائم حیاتی، این روزها با رشد خیره‌کننده فروش ساعت‌های هوشمند و دست‌بندهای سلامتی روبرو هستیم. جدیدترین بررسی‌ها نشان می‌دهد که فروش این رده از محصولات در سه ماهه سوم از سال جاری میلادی، نسبت به سال گذشته چیزی در حدود 42 درصد افزایش پیدا کرده است که رشد قابل توجهی محسوب می‌شود. این آمارها همچنین نشان می‌دهد که در حال حاضر اپل چیزی در حدود 50 درصد از بازار ساعت‌های هوشمند را در اختیار دارد.

براساس این بررسی که توسط موسسه Strategy Analytics صورت گرفته است، در سه ماهه سوم از سال 2019، چیزی در حدود 14.2 میلیون ساعت هوشمند روانه بازار شده است که در حدود 6.8 میلیون از این محصولات توسط اپل تولید شده است. این در حالی است که این میزان در مدت مشابه سال قبل در حدود 4.5 میلیون دستگاه بوده و این به معنی رشد 51 درصدی میزان محصولات تولید شده توسط اپل است. اپل در مدت مشابه سال گذشته، در حدود 45 درصد از این بازار را در اختیار داشت و اکنون این مقدار به 48 درصد رسیده است. اگر این رشد با همین سرعت ادامه پیدا کند باید به زودی برای اپل سهم 50 درصدی از بازار ساعت‌های هوشمند را متصور شویم.

اپل در آخرین گزارش از دستاوردهای مالی خود اعلام کرد که درآمد او از بخش‌های ابزارهای پوشیدنی، خانگی و ابزارهای جانبی، نسبت به سال گذشته در حدود 41 درصد افزایش پیدا کرده است. ساعت‌های اپل واچ در این دسته تقسیم بندی می‌شوند و براساس اطلاعات منتشر شده از سوی اپل این بخش از محصولات، چیزی در حدود 9.5 درصد از سود کلی این شرکت را تشکیل می‌دهند.

کارشناسان معتقد هستند که تا پایان سال جاری میلادی شاهد رشد بیشتر این بازار نیز خواهیم بود و باید انتظار داشته باشیم که تا این زمان چیزی در حدود 222.9 میلیون دستگاه روانه بازار شود. گفته می‌شود تا سال 2023 میلادی، سالانه چیزی در حدود 302 میلیون ساعت هوشمند عرضه خواهد شد.

موسسه Strategy Analytics همچنین اعلام کرده است که با سهم 13.4 درصدی، در حال حاضر سامسونگ دومین تولید کننده بزرگ ساعت‌های هوشمند در دنیا است. سامسونگ توانسته است نسبت به مدت زمان مشابه در سال گذشته، میزان تولید محصولات خود در این رده را نزدیک به 73 درصد افزایش دهد. بخشی از این موفقیت ناشی از عرضه ساعت‌های جدید گلکسی واچ اکتیو 2 است که انتظار می‌رود در تعطیلات سال نوی پیش‌رو با افزایش تولید و عرضه آن‌ها روبرو باشیم.

گوگل فیت بیت را به قیمت ۲.۱ میلیارد دلار می خرد

شرکت Fitbit که حالا دیگر به گوگل تعلق دارد نیز در رده‌بندی پرفروش‌ترین برندهای تولید کننده ساعت هوشمند در دنیا در جایگاه سوم قرار گرفته است. این شرکت نیز در حال حاضر چیزی در حدود 11.3 درصد از این بازار را در اختیار دارد. این در حالی است که در سه ماهه سوم از سال گذشته این شرکت سهم 15 درصدی از این بازار را در اختیار داشته است. به نظر می‌رسد سامسونگ و اپل در یک‌ سال اخیر عملکرد بهتری در این حوزه داشته‌ و توانسته‌اند بخشی از بازار را از کنترل این شرکت خارج کنند.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید شرکتی بتواند اپل را در بازار ساعت های هوشمند تهدید کند؟

اشتراک در
اطلاع از
5 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Dr.Nazer


تل گرامتو چک کن

_V_

خدا رحمت کنه

علی شیخ زاده

اپل میتونست با تغییر سیاست تو بخش موبایل هم رتبه اول بدست بیاره ولی سود بیشتر رو ترجیح داد

Milad7

تو ایران هم استقبال خوبی از ساعت های اپل میشه 🙂

Milad7

🙂

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)