حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مشخصات 5 دوربین ال جی وی 40 (LG V40) لو رفت

نوشته

5 سال قبل | 18 دیدگاه | ال‌جی، برترین‌های ترنجی، شایعات

بیش از دو ماه پیش بود که در ترنجی برایتان نوشتیم ال جی وی ۴۰ با پنج دوربین و دارای بریدگی نمایشگر ارایه می شود. این 5 دوربین ال جی وی 40 (LG V40) یا اگر دوست دارید، ال جی وی 40 تینکیو (!) به گونه ای است که یک دوربین سه گانه روی قاب پشتی و یک دوربین سلفی دوگانه روی قاب جلویی قرار خواهد گرفت. به صورت کلی حدس می زدیم که چه مکانیسمی برای این دوربین ها در نظر گرفته شود اما امروز طی شایعه ای، مشخصات 5 دوربین ال جی وی 40 (LG V40) لو رفته است. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا نگاهی به آن داشته باشیم.

کمتر از یک هفته پیش بود که رندری با کیفیت از ال جی وی 40 تینکیو (LG V40 ThinQ) منتشر شد و نگاهی تقریبا قابل انتظار از پرچمدار نیمه دوم سال 2018 ال جی به ما داد. در آن رندر (همانطور که در تصویر اصلی مطلب می بینید) 5 دوربین ال جی وی 40 کاملا مشخص بودند و حالا وقت آن است که درباره مشخصات سخت افزاری آن صحبت کنیم.

دوربین سه گانه اصلی ال جی وی 40 (LG V40) سه اپتیک متفاوت دارد

برای دوربین سه گانه اصلی ال جی وی 40 (LG V40) شاهد سه اپتیک متفاوت هستیم. گفته می شود که سه دوربین 12+16+12 مگاپیکسلی روی آن ارایه خواهد شد که به ترتیب با f/1.5، f/1.9 و f/2.4 ارایه می شوند. بعید نیست دوربین 12 مگاپیکسلی با f/2.4 یک دوربین تله با دو برابر زوم اپتیکال باشد. همچنین دوربین 16 مگاپیکسلی با f/1.9 باید یک دوربین فوق عریض با فوکوس ثابت باشد و دوربین 12 مگاپیکسلی با f/1.5 دوربین اصلی در نظر گرفته شود.

باتری ال جی وی 40 با حجم 3300 میلی آمپری است

دوربین دوگانه سلفی ال جی وی 40 رزلوشن 8+5 مگاپیکسلی دارد که اطلاعات بیشتری از آن منتشر نشده است. اما این شایعه فقط مربوط به دوربین ها نیست. گفته می شود باتری ال جی وی 40 با حجم 3300 میلی آمپری ارایه می شود. این باتری برای نمایشگر 6.4 اینچی QHD+ و از نوع P-OLED کمی کم به نظر می رسد. این همان حجم باتری ال جی وی 30 سال گذشته است که نمایشگر 6 اینچی داشت و آن دستگاه عمر باتری خوبی نداشت. سال گذشته گلکسی نوت 8 نیز با همین حجم باتری و نمایشگر 6.3 اینچی ارایه شد که عمر باتری معمولی را ارایه می کرد.

ابعاد الجی وی 40 برابر 158.7*75.8*7.79 میلی متر بوده که با وزن 169 گرمی کاملا سبک به نظر می رسد. چیپست اسنپدراگون 845 برای یک پرچمدار سال 2018 کاملا بدیهی است و حافظه رم 6 گیگابایتی در کنار آن در نظر گرفته شده که با حافظه داخلی 64 یا 128 گیگابایتی عرضه می شود. گواهی IP68، بلندگوی تکی بلند Boombox و صدای با کیفیت quad-DAC نیز از دیگر مشخصات ال جی وی 40 است.

نظر شما درباره ال جی وی 40 (LG V40) احتمالی چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
18 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Quality

احتمالا باز رفته پنج سنسور خیلی کوچیک مثلا 1/5 اینچی از سونی خریده و 3 تا برای پشت استفاده کرده 2 تا برای جلو!
سابقه نشون داده الجی همیشه ارزان ترین و کوچک ترین سنسور های سونی رو برای پرچمدار هاش استفاده میکنه که حداکثر بدرد یک میان رده لوکس میخورن نه پرچمدار!

علی شیخ زاده

کلا الجی عملکرد درخشانی تو دوربین نداره

Pouya

البته فک کنم g4 دوربین خوبی داشت اون زمان با اس ۶ رقابت داشت

Phanosesabz

شیخ زاده معلومه که تا حالا غیر از گوشی های چینی با گوشی دیگه ای کار نکردی وگرنه این حرفو نمی زدی!

Phanosesabz

یعنی با این حرفای کودکانه و احمقانه ای که نوشتی معلوم شد که هنوز به سن تکلیف هم نرسیدی بچه جون این مزخرفات چیه که نوشتی الجی سنسور 1.5 اینچی استفاده کرده مثلا کدومش از جی 1 تا همین وی 35 و جی 7 کدومشون سنسور میان رده داشتن ؟مگه فکر کردی الجی مثل شرکت درپیت شونیته یا مثل گوشی های چینیه که سنیور میان رده بذاره رو گوشی پرچمدارش

سه تا دیافراگم متفاوت در نوع خودش جالبه.
به اینصورت که F2.4 برای روز استفاده بشه، از F1.9 برای حالت میانه و از F1.5 برای شب.

الان سامسونگ کلا ۲ تا F داره
دوربین اولش یا ۱.۵ میشه یا ۲.۴
دوربین دومش هم ۲.۴
یک F حد واسط بین ۱.۵ و ۲.۴ میتونه بهتر باشه

به گشودگی دیافراگم هواوی P20 پرو هم که نگاه کنی با اینکه ۳ تا دیافراگم ۱.۶ و ۱.۸ و ۲.۴ داره، اما به نظرم ترکیب ۱.۵ و ۱.۹ و ۲.۴ بهتره.
هر چند که هر سه دوربین LG برای عکاسی رنگی هستن با رزولوشن خوب. اما از ۳ تا دوربین هواوی P20 پرو که ۳ دیافراگم مختلف دارن، یکیش سیاه و سفیده و دیگری هم ۸ مگاپیکسل.

منظورم اینه که با این ۳ دیافراگم مختلف LG میشه در هر شرایطی دیافراگم مناسب رو داشت. انگار که یک دوربین هستش با سه F مختلف. قطعا بهتره از دوربین اصلی سامسونگ با فناوری دیافراگم دوگانه، چون این دیافراگم سه گانه داره.

بحث من در مورد دیافراگم بود فقط. کاری به سایز سنسور و … نداشتم در این کامنت.

HiKa

دوست عزیز مثل اینکه شما درست متوجه نشدید. این گوشی دیافراگم ۳ گانه نداره بلکه ۳ تا دوربین مجزا داره با کاربرد های متفاوت.
دوربین اصلی برای هر شرایطی قابل استفاده هست چون سنسور و لنز قدرتمند تری نسبت به بقیه داره.
دوربین دوم با لنز واید برای عکاسی از سوژه هایی که نیاز به زاویه باز دارن (مثل عکاسی دسته جمعی یا عکاسی از منظره)
دوربین تله هم که همه میدونن برای زوم دو برابر و عکاسی پرتره استفاده میشه.

دکتر رسول آریان

چرا کامنت رو دقیق نمیخونید بعد جواب میدین؟ مجبورتون که نکردن زیر هر کامنتی ریپلای بزنید.

نشسته برای من کاربرد لنزهای تله و واید رو توضیح میده!

انسان میگم این ۳ تا دوربین با ۳ تا گشودگی دیافراگم حکم یک دوربین با دیافراگم ۳ گانه رو داره.
یکبار دیگه کامنتم رو بخون تا بفهمی چی میگم.

اعصاب آدمو خراب میکنین خدا وکیلی. انگار من نفهمم نمیدونم تله و واید چیه!!!

دکتر رسول آریان

خیلی جلو خودمو گرفتم چیزی بهت نگم هیکا
تو اگر فقط مقاله های منو اینجا خونده باشی، نمیومدی اینجا برای من تعریف واید و تله بنویسی‌. انگار بهم فحش دادی

Mortazavi

شما مثل اینکه متن رو نخوندید

هر کدوم از این دوربین ها عملکرد متفاوتی دارند
مثلا اف1.9 فوق عریض و دیافراگم 2.4 تله با زوم دوبرابری هست

دکتر رسول آریان

نمیدونم سطح کامنت من بالاس یا شما گیج هستین!

این گوشی قراره ۳ تا دوربین داشته باشه پشتش با ۳ تا دیافراگم مختلف. اینکه لنز یکیش عادیه، یکی تله و یکی واید، درسته. من دارم زمانی رو میگم که کاربر بخواد در ۳ حالت مختلف عکس بگیره با ۳ تا گشودگی دلخواه. حالا اینکه یکی اپتیکش کادر بسته تری رو به ما بده (تله) و دیگری کادر بازتری رو بده (واید)، نهایتا مشکلی در کار ما ایجاد نمیکنه. ما سوژه رو میندازیم مرکز تصویر و عکس میگیریم.

جور دیگه میگم تا بهتر بفهمی. مثلا دوستت میخواد از شما عکس بگیره. چه فرقی داره که با لنز عادی بگیره یا لنز تله یا لنز واید. تفاوتش اینه که با لنز تله یکم نزدیکتر میاد سوژه و در نتیجه یکم کادر بسته میشه و با لنز واید هم اطراف سوژه بیشتر دیده میشه. نهایتا با هر ۳ تا دوستت میتونه از شما عکس بگیره، درست شد؟

پس وقتی که با هر ۳ تا میشه از سوژه عکس گرفت، یه قابلیت به دست میاد اینجا. یک عکس با سه تا F مختلف در اختیار ماس. درست شد؟

یعنی نهایتا یک دوربینی داریم که دیافراگم سه گانه داره.

چرا P20 پرو رو مثال زدم و گفتم اون اینجوری نیست. چون اون سه تا دوربین به این شکل نداره. یکیش که فقط سیاه و سفید میگیره و اون یکی هم مگاپیکسلش کمه.

امیدوارم دیگه این سری متوجه شده باشین.
اگرم متوجه نشدین دیگه مهم نیست.

Naranj

مشخصات خوبی داره. ۶.۴ اینچ با وزن۱۷۰ و این ابعاد عالی هست فقط باتری رو باید بیشتر میذاشت.این مشخصات رو مقایسه کنید با xz3 که ۶ اینچ هست و ۲۰۵ گرم وزن و ابعاد بزرگتر!

HiKa

جهت اطلاع و تصحیح، XZ3 دقیقا ۱۹۳ گرم وزن داره

mostafa3

گوشی v40هنوز معرفی نشده چطوری فهمیدید وزن 170گرمی داره
وزن xz3 برابر با 193g هست
صفحه 6.4اینچی باتری 3300خیلی کمه احتمال زیاد باتری با حجم بیشتری داره
بیشتر نگران سنسورهای دوربین v40 هستم
همیشه سایز بسیار کوچیکی دارن و سنسورهای میانرده استفاده کرده
حداقل برای دوربین اصلی یک سنسور توپ سفارش بده که در حد نام LG باشه

Quality

دوست عزیز اولا دیگه معیار قطر صفحه به اینچ نمیتونه نشونه بزرگ یا کوچکتر بودن صفحه باشه! چون نسبت صفحه گوشی ها متفاوت هست و الان مساحت صفحه نمایش معیار خیلی درست تریه که باز یک مشکل دیگه هست اونم ناچ گوشیه! گوشی هایی که ناچ دارن باید مساحت ناچ از صفحه کم بشه!

الجی احتمالا از نسبت 19.5:9 استفاده کرده که مساحت صفحه نسبت به 18:9 کمتر میشه اما چون قطر صفحه بیشتره یک مقدار صفحه بزرگتر میشه اما باز ناچ رو ازش کم کنید در عمل فرق خاصی در اندازه نخواهند داشت!

در ضمن عوامل مختلفی در وزن گوشی تاثیر دارن و واقعا به وزن حدود 193 گرمی XZ3 نمیشه هیچ خورده ای گرفت هرچند گوشی خیلی سبکی هم نیست

Mortazavi

من از طرف xz3 عذر میخام که انقدر درگیرتون کرده؛)

Amin.light33

آقای مرتضوی شما آیدی تلگرام دارید؟ اگه آره لطف میکنید بدید ؟

Phanosesabz

این که عالیه امیدوارم بهنرین دوربین سال بشه البته از پیکسل ها و آیفون ها هم نباید گذشت

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)