حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اوپو آر ۱۷ پرو ( Oppo R17 Pro) با دوربین سه گانه، حسگر اثرانگشت یکپارچه با نمایشگر و اسنپدراگون ۷۱۰ ارایه شد

نوشته

5 سال قبل | 16 دیدگاه | اوپو، برترین‌های ترنجی

بله، در حال که هنوز برندهای مدعی بازار مانند سامسونگ و اپل هنوز دوربین سه گانه و حسگر اثرانگشت یکپارچه با نمایشگر ندارند، پس از هوآوی دومین شرکتی که این دو ویژگی را با هم دارد یک شرکت چینی دیگر است! اوپو (Oppo) که این روزها با اوپو فایند ایکس (Oppo Find X) مرزهای نوآوری را جا به جا کرده است، یک میان رده لوکس جذاب و البته گران را معرفی کرده است! امشب اوپو آر ۱۷ پرو ( Oppo R17 Pro) با دوربین سه گانه، حسگر اثرانگشت یکپارچه با نمایشگر و اسنپدراگون ۷۱۰ ارایه شده و در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

اوپو آر ۱۷ پرو

اوپو آر ۱۷ پرو

همانطور که در طراحی اوپو R17 پرو شاهد هستید، یک طراحی یکتا بدون الهام از دیگر برندها را شاهد هستیم و البته در این توصیف منظور ما رنگ قاب پشتی نیست بلکه جایگاه دوربین سه گانه و طرح کلی آن است.

دوربین سه گانه اوپو R17 پرو

دوربین سه گانه اوپو R17 پرو

درباره دوربین سه گانه اوپو آر ۱۷ پرو صحبت شد و باید بگوییم علاوه بر طراحی ظاهری متفاوت با هوآوی پی ۲۰ پرو ( دیگر موبایل دارای دوربین سه گانه که معروف تر از Mate RS پورشه دیزاین است) مکانیسم آن هم متفاوت است. اوپو برای دوربین سوم از یک دوربین ToF با قابلیت شناسایی ۳ بعدی استفاده کرده است.

همینطور که در تصویر هم می بینید این ویژگی وجود دارد اما مورد استفاده آن هنوز مشخص نیست. مثلا آیفون X یا اوپو فایند ایکس که این ویژگی را روی قاب جلوی خود دارند، از آن برای شناسایی سه بعدی چهره استفاده می کنند.

اوپو کاربرد دوربین سوم R17 Pro را عکاسی سه بعدی و تبدیل تلویزیون شما به کنسول بازی گفته است. اگر بپرسید چطور؟ باید بگوییم با ظاهر شدن در نقش کینکت و انتقال بازی به نمایشگر تلویزیون توسط موبایل! به نوعی ایکس باکس با قدرت موبایل! خلاقانه است.

مکانیسم دوربین ۳ گانه اوپو R17 پرو عبارت است از ۱۲+۲۰+ToF که دوربین ۱۲ مگاپیکسلی با دیافراگم دوگانه f/1.5 یا f/2.4 (مثل گلکسی اس ۹) و‌ اندازه پیکسل های بزرگ ۱.۵۵ میکرونی ارایه می شود. درباره دوربین ۲۰ مگاپیکسلی اطلاعاتی در دست نیست. دوربین سلفی نیز ۲۵ مگاپیکسل است.

حسگر اثرانگشت یکپارچه با نمایشگر از دیگر مشخصات اوپو R17 پرو است که آن را تبدیل به یک میان رده لوکس متمایز و اولین در دسته بندی خود ارایه می کند.

اما چرا با این همه ویژگی به اوپو R17 پرو می گوییم میان رده لوکس؟ آن روزها دو راهبرد متضاد وجود دارند. ابتدا دستگاه های مثل پوکوفون f1 شیائومی که چیپست پرچمدار دارند اما امکانات دیگر در پایین ترین سطح قرار میگیرد تا قیمت پایین و روی ۳۰۰ دلار بماند. دسته دوم میان رده های لوکسی که با چیپست اسنپدراگون ۷۱۰ عرضه می شوند اما ویژگی های آن ها در سطح پرچمدار هاست و قیمت بالای ۶۰۰ دلار (در این کیس قیمت اوپو R17 پرو‌ برابر ۶۲۵ دلار) می شود. از شما می خواهم که بگویید کدام یک را می پسندید؟

به اوپو آر ۱۷ پرو باز می گردیم، دستگاهی که نمایشگری ۶.۴ اینچی‌ سوپرامولد با بریدگی نمایشگر کوچک در بالا (مانند Oppo F9) ارایه می شود. رزولوشن این پنل FHD+ است و نسبت نمایشگر به بدنه آن ۹۱.۵ درصد! بسیار جذاب است.

از مشخصات سخت افزاری OPPO R17 Pro اگر بخواهیم بگوییم باید چیپست اسنپدراگون ۷۱۰ به همراه حافظه رم ۸ و حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایتی را عنوان کنیم اما این به جذابی بخش بدی نیست، در حقیقت اصلا نیست!

باتری ۳۷۰۰ میلی آمپری Oppo R17 Pro تنها در ۱۰ دقیقه تا ۴۰ درصد شارژ می شود

فناوری شارژ سریع اوپو فایند ایکس نسخه لامبورگینی با شارژر سریع ۵۰ واتی را به یاد دارید؟ خب، خوب گوش کنید. باتری Oppo R17 Pro حجم ۳۷۰۰ میلی آمپری دارد که در دو بخش ۱۸۵۰ میلی آمپری طراحی شده و با شارژر ۵۰ واتی اوپو و فناوری شارژ سریع VOOC تنها در ۱۰ دقیقه تا ۴۰ درصد شارژ می شود! تحسین برانگیز است!

در نهایت سیستم عامل اندروید ۸.۱ با رابط کاربری اختصاصی اوپو یعنی Color OS 5.1 ارایه می شود. حالا می توان با این مشخصات قیمت ۶۲۵ دلاری اوپو R17 پرو را هضم کرد و قطعا به جز بحث سیستم عامل (که موضوع جدایی است) این دستگاه به مراتب بهتر از آیفون ۶.۱ LCD ۲۰۱۸  با حدود قیمت ۷۰۰ تا ۷۴۵ دلار و چیپست اپل A10 است! اینطور نیست؟ نظر شما چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
16 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
REZA

کاملا باهاتون موافقم بنظرم از ایفون با پردانزنده a10 بهتره قیمتشم که خوبه ،البته واسه خودشون.برا ما که شیش هفت تومنی در میاد!

Pouya

این دستگاه به مراتب بهتر از آیفون ۶.۱ LCD ۲۰۱۸  با حدود قیمت ۷۰۰ تا ۷۴۵ دلار و چیپست اپل A10 است! اینطور نیست؟ نظر شما چیست؟
با این جمله صد در صد موافقم قطعا بهتره
این چینیا کم کم دارن جذبم میکنن گوشیای خوبی میسازن ??

Naranj

اول اینکه تشکر از آقای عطا. یی که بهترین تحلیل رو در مورد پوکمون اف وان ارائه دادید.گوشی چیپست پرچمدار بقیه چیزها در پایین ترین سطح.
اما این گوشی خوب هست فقط باید دید کیفیت قطعاتش چطوریه.مثلا حسگرش سریع و ایمن هست؟ و…

Soraygoular

خودم به شخصه تا همین چند ماه پیش جز هواوی هیچ کدوم از برند های موبایل چینی رو قبول نداشتم ولی از وقتی ترند بی حاشیه مطرح شد چینی ها عالی عمل کردند این گوشی عالیه به نظرم یک پرچم داره در اصل صفحه با ناچ مخصوص خودش و سوپر امولد کمتر میان رده ای دیدم سوپر امولد باشه بعد طراحی کاملا اختصاصی و زیبای خودش البته رنگ تقلید از پی 20 پرو دوربین 3 گانه با دیافراگم دوگانه حسگر اثر انگشت درون نمایشگر ولی از همه جذاب تر فناوری سوپر شارژش معلومه که از ایفون 6.1 اینچی بهتره اگر دوربین‌ واقعا خوب با‌شه و اوپو بتونه رابط کاربریش و اسپیکر هاش رو ارتقا بده از آیفون 6.5 اینچی هم بهتره

یعنی دوتا باتری ۱۸۵۰ میلی آمپری رو بهم چسبوندن و شده ۳۷۰۰ میلی آمپر؟ یعنی شارژ موازی دارن.
یعنی وقتی که توی ۱۰ دقیقه تا ۴۰ درصد شارژ میشه، در واقع بخش اول باتری ۲۰ درصد و بخش دوم باتری هم ۲۰ درصد شارژ شدن.
با این‌ وجود که بگیم توی ۱۰ دقیقه میتونه ۲۰ درصد شارژ بشه، بازم سریعه. یعنی هر دقیقه معادل ۲ درصد.

فکر میکنم باتری به مرور زمان داغون میشه اگر بخواد هر دقیقه ۴ درصد یا حتی ۲ درصد شارژ بشه.

کسی این مدل شارژ کردن رو در طولانی مدت تست کرده؟ ضمانت میدن که باتری زیر دو سال داغون نشه؟ با پراید هم میشه یکسره تا ۱۸۰ گاز داد، ولی اینجوری چند ماه دوام میاره؟ به نظر نمیاد این مدل شارژ کردن ماندگاری طولانی مدت داشته باشه…

Naranj

واحد تحقیق و توسعه برای همین کارها ست. سامسونگ هم داره گوشی تاشو بزنه ولی ۴ ساله داره تو ازمایشگاه بررسی میکنه تا از نتیجه مطمئن بشه.اگر حرف شما باشه که چرا اینهمه هزینه کرد؟

علی شیخ زاده

واحد تحقیق و توسعه برای نوت ۷ هم بود ک باتریش ترکید و برای تشخیص چهره اس ۸ ک با عکس گول خورد یا ایفون ک خم میشد مگه اونا هم تو ازمایشگاه تست نشده بودن؟
بقول اقای عط.ایی فناوری رو نمیشه تضمین کرد

دکتر رسول آریان

آقای عطا.یی چه کسی از پیشرفت تکنولوژی بدش میاد؟

در سیستم های کامپیوتری یک بحثی هست به اسم قابلیت نگهداری. زمانی که تکنولوژی جدیدی میاد، باید ماندگاری اون هم بررسی بشه.

مثلا شما فرض کنید یک لامپ با تکنولوژی جدید ساخته بشه که نورش از LED ها بیشتر باشه و مصرفش کمتر باشه، اما بعد از چند روز بسوزه.

سامسونگ و اکثر شرکت هایی که شارژ سریع دارن، این قابلیت رو به کاربر میدن که خودش نحوه شارژ رو انتخاب کنه. اگر شارژ سریع واقعا بی ضرر بود، شرکت سازنده این اختیار رو به کاربر نمیداد که خودش بین شارژ عادی و سریع یکی رو انتخاب کنه. توی توضیحاتش هم گفته که باتری در حالت شارژ سریع حرارتش بیشتر میشه. حرارت زیاد برای باتری لیتیومی یعنی مرگ‌ زودرس.

حالا وقتی که این شارژ بشه فوق سریع، شک‌ نکنید که استهلاک هم بیشتر میشه. واقعا چه کسی دوست داره کمتر از دو سال باتری گوشیش خراب بشه؟

هنوز هم شارژ عادی یک شارژ امن و بی خطره.
بین ماندگاری و سرعت شارژ یک موازنه هست. اگر سرعت شارژ خیلی زیاد بشه، قطعا ما خوشحال میشیم اما به چه قیمتی؟ به قیمت داغون شدن باتری؟

مهندسین شرکت ها خیلی چیزها رو میدونن اما باید مطیع مدیران باشن. یک مدیر برای معرفی بهتر محصولش نیاز به یکسری برگ برنده ها داره.

مثلا همین که تیتر بشه شارژر این گوشی میتونه با این سرعت فضایی شارژ کنه، میشه برگ‌ برنده این شرکت. وگرنه مهندسینش همین چیزهایی که من گفتم رو بهتر میدونن، اما باید این برگ برنده ها وجود داشته باشن تا محصول بتونه خودی نشون بده. حالا اینکه عمر باتری نصف بشه، در حال حاضر خیلی مهم نیست. مهم این هست که باتری این گوشی داره فوق سریع شارژ میشه. همین مورد فعلا برای مدیر اوپو کافیه.

Amin

خیلی کارت درسته داش رسول

قربانت امین جان.

علی شیخ زاده

فاز اونایی که میگن از ایفون ۶.۱ اینچی بهتره رو درک نمیکنم

علی شیخ زاده

آخه گوشی که هنوز معرفی نشده رو نمیشه قضاوت کرد

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)