حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

نگاه نزدیک به اندروید پی (Android P): شاید جذاب ترین آپدیت چند سال اخیر اندروید

اندروید پی (Android P) به شکلی نزدیک تر به آن چه در آینده نزدیک به عنوان اندروید 9 (Android 9) خواهیم شناخت نزدیک شده است و حالا می توان بیشتر روی آن چیزی که می بینیم حساب کنیم. به قولی گویی بخشی از جنین شکل گرفته و تا متولد شدن آن تنها چند ماه دیگر فاصله وجود دارد. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا نگاه نزدیک به اندروید پی (Android P) آزمایشی داشته باشیم.

می دانید چیست؟ می گویند در شهر کورها، تک چشمی پادشاهی! حقیقت هم همین است، وقتی چند سال است تغییرات ظاهری اندروید به تغییر رنگ منو ها، آیکون منوی تنظمیات و هم رنگ یا غیر همرنگ بودن سربرگ برنامه ها در منوی برنامه های اخیر است، قطعا تغییراتی که در ادامه خواهیم دید می تواند عنوان جذاب ترین آپدیت چند سال اخیر اندروید را به خود اختصاص دهد!

اجازه بدهید نگاهی نزدیک داشته باشیم به اندروید پی (Android P) و سپس درباره آن صحبت کنیم:

مشخصا تغییر بزرگ را می توان درباره تغییر رابط کاربری دانست که پیشتر در ترنجی خواندیم شباهت رابط کاربری اندروید پی (Android P) به iOS 11 آیفون X غیر قابل انکار است. به جز آن در یکپارچه کردن هوش مصنوعی یا همان AI در بطن اندروید نیز تلاش هایی شده است. در حقیقت پیش از این نیز تمام این موارد صورت می پذیرفت و موارد لزوما جدیدی نیستند. مثلا پیش بینی استفاده از برنامه ها یا تنظیم فوق هوشمند نور (!) با توجه به بازخورد شما نسبت به میزان روشنایی نمایشگر با توجه به مقداری که دستگاه تنظیم کرده است از مواردی است که پیش این نیز نمونه هایی داشته اما حالا در بطن اندروید وجود دارد و با ارایه چیپست های دارای هسته پردازشی NPU مثل کایرین 970 و اپل A11 بایونیک، می توان از آن ها بهره سریع تر و کم مصرف تر برد.

همچنین گوگل در اندروید پی (Android P) تلاش دارد تا با برنامه داشبورد شما را از نحوه استفاده خود از موبایل بیشتر آگاه کند، چیزی شبیه به نرم افزار QualityTime. بدین وسیله به شما کمک می کند تا کمتر از موبایل خود استفاده کنید، البته اگر خود شما بخواهید!

به صورت کلی اندروید پی (Android P) پیشرفت های قابل توجه تری نسبت به اندروید 8 دارد که این خود جای شکر دارد! نظر شما چیست؟ این میزان پیشرفت کافی است؟ البته هنوز ما در نسخه آزمایشی هستیم نسخه نهایی کاملا معرفی نشده است.

اشتراک در
اطلاع از
4 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mortazavi

یه خبر خوش برای طرفداران سونی که از یکنواختی رابط کاربری ناراضی بودن ، بلاخره سونی مجبوره رابط کاربری شو عوض کنه

Quality

علت حرفتون چیه؟ من که از متن چیزی در رابطه با این موضوع پیدا نکردم!

pedram_01

احتمالا سال دیگ توی گوشیم (گلکسی اس 9 ) این اپدیت رو دریافت کنم مگ اینکه پروژه تربل یه تاثیراتی داشته باشه و زود تر براش اپدیت بیاد .

Sadeghh

از نظر ظاهری دلپذیر تر و شیک تر شده

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)