حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

شباهت رابط کاربری اندروید پی (Android P) به iOS 11 آیفون X غیر قابل انکار است

نوشته

5 سال قبل | یک دیدگاه | اپل، تماشا کنید، گوگل

بدون شک اپل با iOS مبنای آن چیزی که امروزه به معنی تلفن همراه هوشمند می شناسیم را پایه گذاری کرده است. رابط کاربری، نحوه تعامل با برنامه های کاربری و بازی و تمام آن چیزی که فکر می کنید و حالا روی موبایل زیبای اندرویدی یا iOS یا و حتی ویندوزفونی (تعداد کمی از کاربران وفادار ترنجی روی این پلتفرم هستند) می بینید، از میراث این شرکت است اما بدان معنی نیست که همیشه با ایده های ناب خود پیشرفته است، خیر! گاهی از اندروید گمگ گرفته و شبیه به آن شده است اما حالا اندروید دوباره تصمیم گرفته است که نگاهی همسو با اپل اتخاذ کند البته به شکلی متفاوت تر، اندرویدی تر و شاید نچسب تر! در ادامه با ترنجی همراه باشید تا منظورخود را از غیر قابل انکار بودن شباهت رابط کاربری اندروید پی (Android P) به iOS 11 آیفون X بیشتر توضیح بدهیم.

دیدن ویدیو زیر، بخش زیادی از توضیحات را کم می کند و با کیفیت بیشتری مفهوم را به شما منتقل می نماید:

مشخصا ژست های لمسی اندروید پی (Android P) شباهت غیر قابل انکاری به iOS 11 در آیفون X دارند اما ما گفتیم “نچسب تر”! بله، این انمیشین ها یا در نسخه آزمایشی اینطور مرده و بی تحرک هستند یا قرار است به صورت کلی به این شکل باشند! لحظه نگاه به روان بودن و سرعت انمیشن های آیفون X داشته باشید! همینطور است، آن جا واقعا همه چیز جذاب تر می نُماید اما در اندروید پی (Android P) خیر!

قبلا در ترنجی خوانده بودیم که دکمه های ناوبری اندروید به ژست های حرکت شبیه به iOS 11 آیفون X تغییر خواهند کرد و منو برنامه های اخیر اندروید P شبیه به iOS خواهد شد که حالا شاهد تحقق این شایعات هستیم.

همچنین این شباهت که سعی شده متفاوت به نظر برسد (!) لزوما موضوع خوبی نیست. دوباره تکرار می کنید، هیچ وقت تصور نکنید وقتی دو شرکت به فاصله ای کوتاه دو ویژگی یا فناوری را معرفی می کنند، به معنی کپی کردن از یک دیگر است چون فرآیند انجام آنقدر ساده نیست که فکر کنید Ctrl+c و Ctrl+x است اما وقتی در ارایه یک تغییر پیشرو نباشید، یک دنباله رو محسوب خواهید شد.

نظر شما درباره این شباهت ها در رابط کاربری اندروید پی (Android P) با iOS 11 چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
JigSaw

خیلی هم عالی
واقعا اندروید داره روند رو به رشدی رو به سرعت طی میکنه
اللخصوص از بعد کیت کت
جای تحسین داره ??

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)