حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

هوآوی میت ۲۰ ایکس (Mate 20X) با قلم استایلوس M Pen رسما معرفی شد

نوشته

5 سال قبل | 12 دیدگاه | برترین‌های ترنجی، هواوی

هوآوی میت ۲۰ (Huawei Mate 20) می دانید چیست؟ زمانی می شد تقریبا پرچمدارهای نیمه دوم سال در اکوسیستم اندروید را “فبلت” نامید، نه به خاطر تاریخ عرضه آن ها بلکه به خاطر اندازه نمایشگرشان و پس از ارایه خانواده گلکسی نوت این تقریبا یک سنت شد. حالا در بین فبلت ها یک بزرگتر وجود دارد که نمی دانیم به آن بگوییم تبلت یا فبلت، یک موبایل 7.2 اینچی! همانطور که انتظار داشتیم هوآوی میت ۲۰ ایکس (Mate 20X) با قلم استایلوس M Pen را رسما معرفی کرد و حالا در این مطلب درباره ان صحبت خواهیم کرد، با ترنجی همراه باشید.

 

هوآوی میت 20 ایکس

هوآوی میت 20 ایکس

اجازه بدهید یک مقایسه ساده کنیم، ابعاد یک تبلت 7 اینچی عادی (در این مثال گلکسی تب A 7.0 مدل 2016) برابر است با: 186.9*108.8*8.7 و ابعاد هوآوی میت 20 ایکس برابر 174.6*85.4*8.2 میلی متر است. هوآوی میت 20 ایکس نمایشگر 7.2 اینچی کم حاشیه دارد و به صورت کلی حدود 12 میلی متر از قد و 23 میلی متر از عرض جمع و جورتر است. به علاوه اینکه وزن آن با وجود باتری 5000 میلی آمپری (باتری تبلت مثال، 4000 میلی آمپری است) 50 گم از تبلت مذکور کم تر است.

خب، این یعنی هوآوی میت ۲۰ ایکس یک موبایل عادی است؟ مسلما خیر! اصلا قرار نیست هوآوی میت ۲۰ ایکس یک موبایل عادی باشد، بلکه قرار است یک فبلت باشد که شاید فبلت حالا با استانداردهای امروزی دیگر باید به این قول های 7 اینچی اطلاق شود! به هر حال، به میت ۲۰ ایکس می پردازیم!

نمایشگر 7.2 اینچی هوآوی میت ۲۰ ایکس (Mate 20X) با پنل AMOLED عرضه می شود که قطعا داشتن یک قطاع بزرگ از یک پنل امولد خیلی لذت بخش است. رزلوشن نمایشگر FHD+ است، نسبت تصویر 18.7:9 (همانند هوآوی میت ۲۰) و نسبت نمایشگر به بدنه 87.6٪. این به ما می گوید که این رندرهایی که می بینیم کمی اغراق در کم حاشیه بودن موبایل دارند.

متاسفانه هوآوی هیچ بهینه سازی ویژه نرم افزاری را برای قلم M Pen هوآوی میت ۲۰ ایکس عنوان نشد

همانطور که در تصویر اصلی مطلب می بینید، هوآوی میت ۲۰ ایکس به قلم استایلوس مجهز شده است که هوآوی به آن M Pen می گوید. این قلم همانند شایعات تا 4096 سطح فشار را تشخیص خواهد داد اما متاسفانه هوآوی هیچ بهینه سازی ویژه نرم افزاری را برای قلم M Pen هوآوی میت ۲۰ ایکس عنوان نشد. بریدگی نمایشگر قطره طور بالای نمایشگر قرار دارد و شامل دوربین سلفی 24 مگاپیکسلی می شود.

از نظر دوربین هوآوی میت ۲۰ ایکس (Mate 20X) همان هوآوی میت ۲۰ پرو است و تفاوتی اینجا وجود ندارد. برای یادآوری مشخصات آن را تکرار می کنیم:

1- دوربین اصلی 40 مگاپیکسل با گشودگی دیافراگم f/1.8 و حسگر تصویر 1/1.7 اینچ با لنز 27 میلی متری

2- دوربین عریض 20 مگاپیکسل با گشودگی دیافراگم f/2.2و حسگر تصویر 1/2.7 اینچ با لنز 17 میلی متری

3- دوربین تله 8 مگاپیکسل با گشودگی دیافراگم f/2.4 و حسگر تصویر 1/4 اینچ با لنز 80 میلی متری (3 برابر زوم اپتیکال با OIS) 

– دوربین سلفی 24 مگاپیکسلی با f/2.0 و لنز عریض 26 میلی متری

اما همانطور که در تصویر مشخص است، هوآوی میت ۲۰ ایکس با حسگر اثرانگشت روی قاب پشتی ارایه می شود.

نمی دانیم چرا هوآوی فقط برای میت ۲۰ ایکس (Mate 20X) سیستم خنک کننده ویژه خود را در نظر گرفته است اما به هر حال ادعا می شود با این سیستم شما می توانید خیلی طولانی تر به بازی بپردازید. همانطور که بالاتر گفتیم باتری 5000 میلی آمپری و چیپست بهینه 7 نانومتری کایرین 980 نیز با شما یاری خواهند کرد تا از بازی یا تماشای ویدیو روی نمایشگر 7.2 اینچی میت 20 ایکس لذت ببرید.

قیمت هوآوی میت ۲۰ ایکس برابر 900 یورو عنوان شده است

همچنین بلندگوی استریو برخلاف میت ۲۰ و همانند میت ۲۰ پرو در هوآوی میت ۲۰ ایکس تعبیه شده است قیمت هوآوی میت ۲۰ ایکس برابر 900 یورو عنوان شده است که با توجه به دوربین هوآوی میت ۲۰ پرو، باتری بزرگتر و بلندگوی استریو، اگر با اندازه نمایشگر بزرگ آن کنار بیایید یک انتخاب منطقی تر نسبت به هوآوی میت ۲۰ خواهد بود به خصوص اینکه این قیمت برای مدل 6 گیگابایت حافظه رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی است و قیمت این انتخاب در میت ۲۰ برابر 850 یورو عنوان شد!

نظر شما چیست؟ هوآوی میت ۲۰ ایکس برای شما چه جایگاهی دارد؟ خانواده هوآوی میت ۲۰ به جز هوآوی میت ۲۰ ایکس سه عضو زیر را نیز دارد:

هوآوی میت ۲۰ (Huawei Mate 20) 

 

هوآوی میت ۲۰ پرو (Huawei Mate 20 Pro)

 

هوآوی میت ۲۰ آر اس (Huawei Mate 20 RS)

 

اشتراک در
اطلاع از
12 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
BeFair

ول کنم به چشاش اتصالی کرده (ببخشید دیگه لوس شده:) )

به نظر خوبه ولی چرا رابط کاربری رو پیرامون قلم توسعه نداده؟! در کل گنده بک باحالیه

علی شیخ زاده

این گوشی با قلم اولین تجربه هواویه!
معمولا اولین ها کامل نیستن

Milad7

قلم فقط اس پن نوت… ما بقي مسخره بازي هستن

علی شیخ زاده

این گوشی قیمت منطقی تری نسبت به بقیه مدل ها داره?

hamid reza

دقیقا موافقم

hamid reza

نوکیا ایکس 7 با 249 دلار معرفی شد به نظرم نسبت به قیمتش عالیه مخصوصا پردازندش اسنپ 710 هست و باتریش 3500 هست

علی شیخ زاده

واقعا خسته نباشید جناب عطا.یی یه تنه این همه اخبار پوشش میدید خداقوت

Mortazavi

واقعا

hamid reza

دمتون گرم که همیشه بروز هستین پوشش مراسم هواوی هم عالی بود

Mortazavi

عجب غولیه این
من اگه پول داشتم یا بهتر بگم دلار همون ۳.۵ بود حتما میگرفتمش
خوراک فیلم دیدن و بازیه جووووون

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)