حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

خانواده هوآوی Mate از ابتدا تا اکنون، نگاهی به فبلت های قوی هوآوی

شرکت های تولید کننده موبایل های هوشمند با سیستم عامل اندروید عموما به صورت سالانه دو پرچمدار ارایه می کنند. یکی از این پرچمدارها در ابتدا و دیگری در میانه سال معرفی می شوند. عموما دستگاهی که در میانه سال معرفی می شود فبلت است و نیازی به توضیح اینکه فبلت چیست نداریم، چرا که همه شما می دانید به موبایل نمایشگر بزرگ که فاصله میان موبایل ها و تبلت ها را پوشش می دهد، فبلت می گویند! شرکت هوآوی نیز از سال 2013 تا کنون هر ساله اقدام به ارایه دستگاه های جدید در خانواده فبلت های اندرویدی خود کرده است. این فبلت ها تحت برند Mate عرضه می شود که از ابتدای عرضه توجه کاربران را با خود جلب کرده است. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا نگاهی به گذشته خانواده هوآوی Mate داشته باشیم.

شاید اگر بخواهید درباره خانواده هوآوی Mate در اینترنت جستجو کنید، برای نسل های اولیه به سختی نتیجه مرتبط پیدا کنید. دلیل این موضوع تغییری در روش نام گذاری موبایل های اندرویدی این شرکت چینی است. هوآوی تا پیش از Mate 8 به موبایل های اندروید خود نام Ascend را اطلاق می نمود که از سال 2015 به این سو دیگر این نام را استفاه نکرد.

هوآوی Ascend Mate 

نگاهی به خانواده هوآوی Mate

نگاهی به خانواده هوآوی Mate

اولین نسل از خانواده هوآوی Mate می توان Huawei Ascend Mate دانست. چیزی که به وضوح در تمام دستگاه های این خانواده دیده می شود از همان ابتدا نمایشگر 6 اینچی و باتری بزرگ 4000 میلی آمپری است! توجه کنید که درباره موبایلی برای سال 2013 صحبت می کنیم، سالی که موبایل هایی با نمایشگر بزرگ کاملا عجیب و غریب بودند و هنوز دستگاه های کم حاشیه ای همچون Mate 10 با نمایشگر 6 اینچی به راحتی در دست جای نمی گرفتند. همچنین حجم باتری 4050 میلی آمپری برای بازار موبایل آن زمان کاملا شوکه کننده بود. این دستگاه همرده گلکسی نوت 2 است که آن زمان سامسونگ نمایشگر 5.5 اینچی و باتری 3100 میلی آمپری را برای آن انتخاب کرده بود.

هوآوی Ascend Mate2 

هوآوی Ascend Mate 2

هوآوی Ascend Mate 2

ادامه سری Mate هواوی دومین نسل از این خانواده را عرضه کرد. دستگاهی که از همه جهت نسبت به نسل پیشین خود پیشرفت کرده بود. از مهم ترین پیشرفت ها را می توان به اضافه شدن ارتباط 4G در سال 2014 به این فبلت میان رده معطوف دانست. بالا رفتن کیفیت نمایشگر، قدرت سخت افزاری و طراحی بهتری از جمله دیگر پیشرفت های آن ها بود.

شاید بد نباشید بدانید عمر باتری هوآوی Ascend Mate 2 بهترین عمر باتری کل دوران این خانواده است که در نوع خود تحسین برانگیز است.

هوآوی Ascend Mate 7

هوآوی Ascend Mate7

هوآوی Ascend Mate7

همانطور که در توضیحات هوآوی Ascend Mate 2 خواندید، این خانواده از ابتدا در رده بندی پرچمدار قرار نداشته است. سال 2014 و ارایه هوآوی Ascend Mate 7 آغاز ارایه هوآوی به صورت جدی به بخش فبلت های پرچمدار اندرویدی است. این دستگاه که دوره گلکسی نوت 4 بود با ارایه بدنه فلزی، حسگر اثرانگشت بسیار سریع و نمایشگر با کیفیت تر نسبت به نسل های قبلی خود توانست توجه خیلی از منتقدین را به خود جلب کند.

جالب است بدانید از هوآوی Ascend Mate 7 این شرکت چینی دو نمونه از فبلت پرچمدار خود را معرفی کرد. اولین موبایل هوآوی با محافظ نمایشگر Sapphire crystal که مقاومت آن برابر بالاترین در مقیاس صنعتی است و تعداد بسیار معدودی از تولیدکننده ها این شیشه گران را برای موبایل خود استفاده کرده اند را معرفی کرد. هوآوی Ascend Mate7 Monarch نمونه گران تر و با کیفیت تر هوآوی Ascend Mate 7 است. همچنین این موبایل در سال 2014 با حافظه داخلی 64 گیگ و حافظه رم 3 گیگابایتی عرضه شده بود!

هوآوی Mate 8

هوآوی Mate 8

هوآوی Mate 8

همیشه می گویند اولین تلاش یک شرکت را نخرید! این اولین تلاش نه لزوما اولین محصول است بلکه اولین تلاش برای تغییر یا هر چیز دیگری نیز می تواند باشد. هوآوی Ascend Mate 7 اولین تلاش هوآوی برای ورود به بازار فبلت های پرچمدار بود و با تمام خوب بودنش اما هوآوی Mate 8 دستگاهی بسیار بهتر بود. تغییر را می توان ابتدا از نام دید، جایی که دیگر عبارت Ascend وجود نداشت و فبلت سال 2015 این شرکت تنها هوآوی Mate 8 نام داشت. اما دو ماه پیش از عرضه این دستگاه، هواوی Mate S معرفی شد که رفتاری کاملا متفاوت با سری Mate این شرکت داشت.

هوآوی Mate S

هوآوی Mate s

هوآوی Mate s

هوآوی Mate S دستگاهی با عرضه محدود بود و قابلیت هایی را ارایه نمود که حتی هنوز خیلی از دستگاه های اندرویدی آن را ندارند! نمایشگر سوپر امولد میت اس یکی از اولین استفاده های این شرکت چینی در رده پرچمدار بود و بخش نمایشگر وقتی جالب تر می شود که بدانید هوآوی این دستگاه را پیش از آیفون 6S با تاچ حساس به فشار یعنی فناوری 3D Touch رونمایی کرد!

اما گفتیم میت S کمی با دیگر اعضای این خانواده متفاوت بود و دلیل آن در اندازه نمایشگر 5.5 اینچی و باتری کوچکتر 2700 میلی آمپری است. این باتری کمتر از 4000 میلی آمپری بی ارتباط به ضخامت بسیار کم 7.2 میلی آمتری آن نیز نبود. هوآوی Mate S نیز می تواند نسخه شیک تر ارایه شده با میت 8 باشد (تفاوت زمانی دوماهه در عرضه این دستگاه ها همچون چیزی که در دوگانه میت 7 دیدم وجود دارد).

خانواده هوآوی Mate 9

هوآوی Mate 9 Pro

هوآوی Mate 9 Pro

هوآوی این بار 3 دستگاه را در خانواده Mate 9 معرفی کرد. یکی از این دستگاه ها در رده لوکس و با همکاری Porsche Design عرضه شد و دیگری مدل Pro آن بود. مدل Pro و Porsche Design هر دو نمایشگر دولبه خمیده سوپرامولد به رزلوشن QHD و حسگر اثرانگشت روی قاب جلویی داشتند. این نمایشگر تنها یک سال پس از قدرتنمایی سامسونگ با ارایه گلکسی S6 Edge به بازار عرضه شد که خود پیشرو بودن هوآوی برای استفاده از فناوری های روز را نشان می دهد.

مدل هوآوی Mate 9 Porsche Design در سال 2016 با حافظه رم و حافظه داخلی فوق العاده 6 و 256 گیگابایتی عرضه شد که هنوز خیلی از پرچمدارهای سال 2017 اندرویدی آن را ندارند. همچنین تمام اعضای این خانواده برای اولین بار از دوربین دوگانه استفاده می کردند که با همکاری شرکت Leica بهینه شده بود.

مدل های پرو و پورشه دیزاین هواوی Mate 9 با نمایشگر کوچکتر 5.5 اینچی اما همان باتری 4000 میلی آمپری ارایه شدند تا Mate S در زمینه اندازه اندازه نمایشگر تنها نباشد اما تنها عضو با باتری زیر 4000 میلی آمپری باقی بماند.

خانواده هوآوی Mate 10

بررسی هوآوی Mate 10 Pro

بررسی هوآوی Mate 10 Pro

خانواده هوآوی Mate 10 پر عضو ترین عوض سری Mate هوآوی است. این خانواده برای اولین بار میهمان یک میان رده بودند که آن را می توان ترندی ترین میان رده بازار دانست. Mate 10 Lite با به ارث بردن امکاناتی همچون نمایشگر کم حاشیه عریض و دو دوربین دوگانه شخصیت ویژه ای برای خود دست و پا کرده است. اما اجازه بدهید به پرچمدارها بپردازیم.

هوآوی Mate 10 Porsche Design در ادامه همکاری موفق این شرکت پس از ارایه Mate 9 Porsche Design عرضه شد که موفقیت نسل پیشین را نشان می دهد. این دستگاه که با طراحی ویژه خود ارایه می شود برای طرفداران می تواند بسیار جذاب و خاص باشد.

هوآوی Mate 10 دستگاهی بسیار خاص برای سال 2017 است. اولین نمایشگر کم حاشیه با نسبت تصویر 16:9، رزلوشن QHD و زیر پیکسل ها 4 تایی RGBW که حتی حسگر اثرانگشت در حاشیه بسیار ناچیز لبه پایین نمایشگر قرار گرفته است! این دستگاه با حفظ جک 3.5 میلی متری صدا و قیمت پایین تر نسبت به مدل پرو سعی دارد تا بهترین های هوآوی را از جمله پردازش هوش مصنوعی، چیپست کایرین 970 و دوربین دوگانه لایکا به f/1.6 را به دست تعداد بیشتری از کاربران برساند.

آنباکس هواوی میت 10 پرو (Mate 10 Pro)

آنباکس هواوی میت 10 پرو (Mate 10 Pro)

هوآوی Mate 10 Pro دستگاهی است که شخصا آن را بسیار دوست دارم که اگر شکاف افزایش کارت حافظه برای آن موجود می بود این علاقه عمیق تر می شد، البته نه از بابت نگرانی حافظه داخلی، چرا که این دستگاه با 128 گیگابایت حافظه داخلی ارایه می شود بلکه به دلیل انتقال اطلاعات در مصارف شخصی من. حافظه رم 6 گیگابایتی به شما کمک می کند خروجی بسیار خوبی در عملکرد چند وظیفگی داشته باشید. سرعت اجرای برنامه ها، عکاسی و همه و همه بسیار خوب و دلچسب است.

خوب آن که برای اولین بار در خانواده Mate این دستگاه ضد آب است و البته بد اینکه جک 3.5 میلی متری حذف شده اما هوآوی شما را با یک هندزفری بسیار باکیفیت Type C در جعبه آن غافلگیر خواهد کرد.

مزایای بسیار دیگری نیز در جدیدترین اعضای خانواده Mate 10 وجود دارد که از جمله آن ها می توان به استفاده گسترده از هوش مصنوعی در رابط کاربری و حضور هسته اختصاصی این پردازش ها در چیپست کایرین 970، 2 سیم کارت 4G همزمان، نمایشگر OLED با نسبت تصویر 18:9 کم حاشیه، طراحی زیبا و خاص شیشه ای، شارژ سریع همراه با شارژر مربوطه داخل جعبه و … اشاره کرد.

نظر شما درباره خانواده هوآوی Mate چیست؟ فبلت های این شرکت بزرگ چینی را چطور می بینید؟

اشتراک در
اطلاع از
11 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
علی شیخ زاده

من اولین بار که میت ۷ رو دیدم از سونی دل کندم و خریدمش هنوزم سالم و سرحال دست خواهر زادمه اون موقع خیلیا مسخرم میکردن ک هواوی خریدم اما چون باتری و صفحه نمایش بزرگ دوست داشتم هیچ وقت از انتخابم پشیمون نشدم همچنین اون موقع سنسور اثر انگشتش عالی بود چیزی که در نوت ۴ فقط جنبه تبلیغاتی داشت و خیلی بد عمل میکرد

arshia.sunboy

من اولین هواوی که گرفتم همین میت 10 هست.فوق العادست.ناگفته نماند که بنده یه گوشی باز قهارم.از تمام برندها داشتم.سامسونگ سری نوت 2و3و4و5 سونی زد5 پریمیموم الجی جی5 وی10 وی20 اپل 6اس.همشون خوبن.اما هواوی خیلی عالیه.

علی شیخ زاده

الانم خیلی دوست دارم میت ۱۰ پرو رو امتحان کنم سر دو راهی موندم ایفون ۸ پلاس بگیرم یا میت ۱۰ پرو

mTAAHAAm

هر نسل به طورچشمگیر پیشرفت کرده و هیچ وقت درجا نزده اگه همین روند ادامه پیدا کنه ی روزی با اختلاف گوشی برتر دنیا می شه.

mTAAHAAm

من همیشه منتقد هواوی بودم ولی بعد از دیدن چندین مورد تست عکاسی از طرفدار ان لایکا شدم.
واقعا میت ده باید رنگهای متنوعی میزد مثل نقره ای خاکستری رزگلد آبی و …..

Mortazavi

سری میت از میت۷ ارزش بالایی پیدا کرد و با میت۹پرو شد رقیب سامسونگ واپل الان در میت ۱۰ خیلی عالی شده
هوش مصنوعی و لنز لایکا برگ برنده این فبلت دلبر هست

mTAAHAAm

بنظر من اگه دو کار انجام بده بی رقیب می شه:همکاری با ی شرکت معتبر صوتی و همکاری با یک برند طراح مطرح.نه اینکه طراحیش بد باشه ولي عالی نیست.

Mortazavi

البته من هنوز پرچمداران هوآوی رو امتحان نکردم ولی آنر ۴اس برای مادرم گرفتم که نسبت به قیمتش واقعاً راضی کننده بود

Peiman

قبلاً هم گفتم الآنم میگم . دلیلی که سمت پرچمداران هواوی نرفتم عدم جذابیت . وگرنه گوشی های خیلی خوبیه و مشکل خاصی نداره

mTAAHAAm

بله.پرچمدارها اغلب خوبن ولی سلایق افراد فرق می کنه.مثلا من فقط ازصفحه نمایش آمولد خوشم میاد ولی طراحی اچ تی سی رو بیشتر دوس دارم.

Peiman

چرا یدفه از ۲ پریده ۷ ؟؟؟

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)