حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

بررسی سرعت هوش مصنوعی هوآوی Mate 10

نوشته

6 سال قبل | 8 دیدگاه | اختصاصی ترنجی، هواوی

هوش مصنوعی شاید عبارت کوتاه و ساده ای باشد اما برخی آن را یکی از اعصار زندگی بشر می دانند، یعنی پس از عصر کامپیوتر که چهارمین عصر در طول کل پیدایش است به زودی با گسترش هوش مصنوعی چنان تغییر می کند که کاملا به عنوان یک عصر جدا می توان آن را بررسی کرد. موبایل ها عضو جدانشدنی از زندگی ما هستند که شکل اکثر کارهایی که انجام می دادیم را عوض کرده اند و قرار نیست به این زودی ها جایی بروند! یکی از بسترهای گسترش و استفاده از هوش مصنوعی نیز همین موبایل های هوشمند ما هستند. شرکت های معدودی در حال حاضر از هوش مصنوعی به صورت سخت افزاری و نرم افزاری روی موبایل های خود بهره می برند اما قطعا سال 2018 زمان آغاز گسترده از آن است. قبلا در ترنجی نمونه هایی از کاربرد هوش مصنوعی Mate 10 هواوی با هسته پردازشی NPU را دیدیم و حالا می خواهیم بدانیم حضور هسته پردازشی مخصوص هوش مصنوعی (NPU) در هموار کردن زیرساخت لازم برای پردازش هوش مصنوعی چقدر تاثیر دارد؟ در ادامه با ترنجی همراه باشید.

هوش مصنوعی در Mate 10

یکی از مهم ترین مثال های ملموسی که می توان در Mate 10 Pro برای سرعت و دقت هوش مصنوعی دید مترجم مایکروسافت است. هوآوی با همکاری مایکروسافت از هوش مصنوعی برای پردازش سریع تر اطلاعات و پاسخ دهی بهتر این برنامه را بهینه کرده است. یکی از بهترین عملکردهای Translator مایکروسافت به صورت مشخص روی تجربه تصویری است، جایی که برتری مشخصی نسبت به گوگل ترنسلیت وجود دارد و آن قابلیت شناسایی خودکار زبان متن دیده شده در تصویر است، این قابلیت در مترجم گوگل وجود ندارد.

بسیار خوب، وقتی دوربین را به سمت متن می گیرید در کسری از ثانیه متن هایی که شناسایی شود روی تصویر و دقیقا روی همان عبارت ترجمه می شود. ما برای درک سرعت بهتر عملکرد هوش مصنوعی در Mate 10 و تاثیر هسته پردازشی NPU با یک دستگاه دیگر که این پردازشگر را نداشت، مقایسه ای انجام دادیم. به صورت کلی شاید مستقیما تاثیر 25 برابری پردازش هوش مصنوعی در آن دیده نشود اما به صورت مشخص می توان گفت که تا دو برابر سرعت بیشتری را ارایه می کند، برای مثال اگر پردازش لازم جهت ترجمه 2 ثانیه بود، در هوآوی Mate 10 این پردازش 1 ثانیه انجام شد.

سرعت اما تمام چیزی نیست که حضور NPU روی موبایل شما ارایه خواهد کرد بلکه مدیریت مصرف انرژی موضوع مهمی است که تا 50 برابر می تواند مصرف انرژی را کاهش دهد و دلیل این است که دیگر CPU و GPU درگیر پردازش ها نمی شود. همچنین پردازش اطلاعات به صورت محلی و روی دستگاه انجام می شود که دیگر نیازی به ارسال و دریافت اطلاعات به سرور نیست و این نیز خود تاثیر زیادی در تجربه کاربری شما خواهد داشت.

سرعت هوش مصنوعی در Mate 10

سرعت هوش مصنوعی در Mate 10

سرعت در عکاسی موضوع دیگری است که به صورت غیر مستقیم در تجربه کاربری شما تاثیر می گذارد. برای مثال تصور کنید شما می خواهید از یک سوژه خاص عکاسی کنید، دستگاه با شناسایی آن و اعمال تنظیمات ویژه به صورت خودکار سبب می شود که تنها دغدغه شما برای عکسای فقط تپ کردن روی دکمه شاتر باشد و بس! هر چند شاید این حالت شناسایی منظره در دستگاه های دیگری نیز وجود داشته باشد اما در Mate 10 سرعت و دقت آن می تواند بالاتر باشد.

سرعت هوش مصنوعی در Mate 10

سرعت هوش مصنوعی در Mate 10

هوش مصنوعی با رابط کاربری EMUI 8.0 هوآوی همگام سازی شده و نتیجه آن این است که دستگاه متوجه می شود برنامه هایی که شما از آن ها بیشتر استفاده می کنید یا برنامه هایی که برای مدت زیادی روی دستگاه شما اصطلاحا خاک می خورند، کدامند و دستگاه را برای اجرای آن ها آماده می کند. بدین صورت شما اگر اینستاگرام، تلگرام یا کلش رویال را هر روز به صورت ممتد باز می کنید دستگاه می داند که همیشه باید در بهترین حالت برای اجرای آن ها باشد.

به صورت کلی می توان گفت درون سازی هوش مصنوعی با رابط کاربری می تواند مزایای فراوانی داشته باشد که از جمله آن ها می توان به سرعت بالاتر و مصرف انرژی بهینه تر اشاره کرد.

نظر شما درباره تجهیز موبایل های هوشمند به پردازنده اختصاصی هوش مصنوعی یا همان NPU چیست؟ هوش مصنوعی هوآوی Mate 10 را چطور می بینید؟

اشتراک در
اطلاع از
8 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
mTAAHAAm

با تاثیر هوش مصنوعی هواوی روی مصرف باتری موافق نیستم چرا که این گوشی با وجود دارا بودن باتری ای با ظرفیت بیشتر شارژدهی خیلی بالاتری نسبت به رقبا نداره.

mahmood3rdww
Peiman

???

Peiman

برای شروع بد نیست . همین که هواوی اولین کمپانی بود در ارایه هوش مصنوعی نشان از پیشرفت خیلی خوب این شرکته

vahid

ف

vahid

🌷🌷

vahid

🧠

vahid

✋✋✋✋✋

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)