حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

کایرین 970 اولین پردازنده‌ی موبایل با پشتیبانی از Cat.18 است

نوشته

6 سال قبل | 6 دیدگاه | اخبار، پردازشگرها، هواوی

چیپ‌ست کایرین 970 هوآوی موفق به کسب حداکثر سرعت 1.2 گیگابیت در ثانیه در آزمایشی با تجهیزات تهیه‌ شده توسط شرکت Rohde & Schwarz شد. در ادامه با ترنجی همراه باشید…

همان‌طور که گفته شد چیپ‌ست جدید شرکت هوآوی سرعتی بالغ بر 1.2 گیگابیت بر ثانیه را برای خود ثبت کرد. این بدین معناست که کایرین 970 اولین پردازنده‌ی موبایل با پشتیبانی از رده‌ی 18 شبکه‌ی LTE است. در حال حاضر پرچمدار شرکت کوالکام یعنی اسنپ‌دراگون 835 از رده‌ی 16 پشتیبانی می‌کند و نهایت سرعت دانلود آن به 1 گیگابیت در ثانیه می‌رسد.

برای رسیدن به این سرعت دانلود، هر دو شرکت از آنتن 4×4 چند خروجی چندگانه، سه تجمیع حامل FDD و مدولاسیون QAM-256 استفاده کردند.

استفاده از آنتن های 4×4  باعث افزایش سرعت انتقال داده‌ها در دستگاه و ایستگاه انتقال داده می‌شود و آن‌ها را قادر می‌سازد به‌طور همزمان جریان داده ها را ارسال و دریافت کنند. این‌ها در حالی انجام می‌شود که مدولاسیون QAM-256 تعداد بیت‌های تحویل داده شده از طریق یک انتقال را افزایش می‌دهد.

با توجه به این‌که کایرین 970 قادر به تجمیع 5 کانال LTE است، اسمارت‌فون‌هایی که مجهز به این چیپ‌ست خواهند شد به سرعتی شگفت انگیز دست خواهند یافت! البته پیش‌نیاز همچین سرعتی پشتیبانی اپراتورها از این تکنولوژی است.

در حال حاضر اکثر اپراتورها در ایالات متحده‌ی آمریکا از تجمیع 3 بانده استفاده می‌کنند و در کانادا به تازگی استفاده از تجمیع در 4 باند آغاز شده است.

کایرین 970 قادر است حداکثر سرعت آپلودی بالغ بر 150 مگابیت برثانیه را به‌همراه داشته باشد. برای رسیدن به این میزان شرکت هوآوی از دو تجمیع حامل داده و مدولاسیون داده 64-QAM استفاده می‌کند. از نظر آپلود چیپ‌ست کایرین 970 با اسنپ‌دراگون 835 در یک رده قرار می‌گیرند و همچنین از یک تکنولوژی و دسته‌بندی یکسان آپلود (کت 13) استفاده می‌کنند.

کایرین 970 در جشنواره IFA 2017 در شهر برلین رونمایی شد. این چیپ‌ست از چهار عدد پردازنده ARM Cortex A73 با سرعت 2.4 گیگاهرتز، چهار پردازنده‌ی ARM Cortex A53 با حداکثر کلاک 1.8 گیگاهرتز و پردازنده گرافیکی 12 هسته‌ای ارتقا یافته که بر روی نسل قبل این چیپ‌ست وجود داشت، تشکیل شده است. چیپ‌ست جدید هوآوی با تکنولوژی پردازش 10 نانومتری ساخته شده است که باید شاهد افزایش قدرت و عمر باتری دستگاه در آن باشیم. همچنین کایرین 970 شامل واحد پردازش مبتنی بر شبکه‌ی عصبی است و به عنوان یک جزء از آن طراحی شده است که پردازش عصبی و یادگیری را از پردازنده (CPU) دور می‌کند که 25 برابر عملکرد بهتر و 50 برابر بهره‌وری قدرت را افزایش می‌دهد.

در یک بنچ‌مارک، کایرین 970 پردازش حدود 2000 عکس در دقیقه را بسیار سریعتر از سایر رقیبان در بازار انجام داد! احتمالاً پرچمدار جدید شرکت هوآوی یعنی میت 10 که در ماه آینده قرار است شاهد عرضه‌ی آن باشیم با این پردازنده معرفی خواهد شد.

نظر شما چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
6 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ahmad

باید بیاد و مقایسه بشه قدرتش با دیگر رقبا . همه چی به عدد و تعداد هسته و … نیس این سرعت دانلود هم حالا حالاها بی کاربرد خواهد بود و عملا واسه کاربرا به درد نخور

Peiman

با نظرت کاملا موافقم?

Peiman

به عبارتی ۱۵۰ مگابایت برثانیه. من اینجا خودمو کشتم تا به ۹ مگابایت بر ثانیه رسیدم???

ahmad

واسه ما ایرانیا که تا 10سال آینده هم به درد نمیخوره

Peiman

متاسفانه اینم درسته. ?

علی شیخ زاده

ذهن من فقط درگیر npu هست خیلی دوس دارم ببینم چه تاثیری رو عملکرد کلی پردازنده و cpu و gpu داره و قدرتش چقدره

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
مهران ذوالقدر
بازنده ها کسایی هستند که از باختن خیلی می ترسن، اونقدر که حتی امتحانم نمی کنن...