حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۲ در گلکسی S23 اولترا بر شارژدهی بیشتر تمرکز دارد

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار، سخت‌افزار، کوالکام

طی یک دهه اخیر که شاهد انقلابی در کیفیت و کارایی گوشی‌های هوشمند بوده‌ایم، باتری این محصولات تنها بخشی است که کمترین میزان پیشرفت را داشته است. بر همین اساس گویا تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۲ در گلکسی S23 اولترا بر شارژدهی بیشتر تمرکز دارد. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۲ در گلکسی S23 اولترا بر شارژدهی بیشتر تمرکز دارد

به گفته فعالان بازار گوشی‌های هوشمند و سایر منابع مطلع، کوالکام با نسخه دوم تراشه اسنپدراگون ۸ جدید خود که قرار است در سری گلکسی S23 سامسونگ ظاهر شود، موضوع بهره‌وری انرژی و عملکرد پایدار را در اولویت قرار خواهد داد. اسنپدراگون ۸ نسل ۱ که در حال حاضر در سری گلکسی S22 سامسونگ قرار دارد و ارتقای اسنپدراگون ۸ پلاس نسل ۱ آن، دارای پردازنده‌های بسیار قدرتمندی هستند. اما این دستگاه‌ها مشکل تولید گرمای زیاد دارند و به شدت تشنه مصرف باتری هستند.

ظاهرا کوالکام حالا روی حل این موضوع کار خواهد کرد و مصرف باتری تراشه نسل بعدی خود را بهبود می‌دهد. سوال مهم این است که عملکرد اسنپدراگون ۸ نسل ۲ در مقابل اسنپدراگون ۸ نسل ۱ چگونه خواهد بود؟ برای بررسی این موضوع، گفته می‌شود که کوالکام تیم‌هایی را که روی یکی از موفق‌ترین تراشه‌های این شرکت، یعنی اسنپدراگون ۸۳۵، که نسبت قدرت و عملکرد مصرف باتری آن بسیار مناسب بود، دوباره گردهم جمع کرده است.

تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۲

تراشه مذکور با حداکثر فرکانس ۲.۳ گیگاهرتز (که امروزه نسبتا متوسط محسوب می‌شود) کار می‌کرد و در زمان خود تراشه خوش نامی در بحث مصرف انرژی بود. نیازی به گفتن نیست که اسنپدراگون ۸۳۵ بر اساس فرآیند ۱۰ نانومتری ساخته شده است که اکنون برای استانداردهای تولید ۴ نانومتری امروزی (و به زودی ۳ نانومتری) نسبتا زیاد به نظر می‌رسد، بنابراین کوالکام این شانس را دارد که واقعا پیچیدگی‌های عملکرد هسته‌ها را برطرف کند.

ما می‌توانیم انتظار داشته باشیم که اسنپدراگون ۸ نسل ۲ بر اساس فرآیند نسل دوم ۴ نانومتری در کارخانه‌های تولید تراشه TSMC ساخته شود که می‌تواند به کوالکام فرصت زیادی برای بهبود مصرف انرژی و حفظ عملکرد ارائه دهد. تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۲ با کد Kailua دارای شماره مدل SM8550 است و آخرین شایعات در مورد ترکیب آن وضعیتی نسبتا غیرعادی را نشان می‌دهد.

طبق گزارش‌ها، این تراشه دارای یک هسته سریع Cortex-X3 است که عملکرد آن، بهبودی ۲۵ درصدی را نسبت به هسته X1 در مدل‌های اسنپدراگون ۸ نسل ۱ نشان می‌دهد و همچنین عملکرد دو هسته Cortex-A715، دو هسته Cortex-A710 و سه هسته Cortex-A510 افزایش می‌دهد. به این ترتیب، کوالکام می‌تواند هسته‌های تراشه نسل بعدی خود را با تراشه‌هایی که مصرف انرژی و عملکرد متنوع‌تری دارند، طوری تنظیم کند که مصرف باتری متعادل شود و قدرت و کارایی آن نیز بالا باشد و بدین ترتیب مصرف بهینه باتری را تضمین کند.

تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۲

به گزارش PhoneArena، در ماه می، یکی از افشاگران خبر داد که تست‌های کارایی اسنپدراگون ۸ نسل ۲ بسیار خوب پیش می‌رود و از این نظر نسبت به مدل‌های نسل قبلی خود بسیار بهتر عمل کرده است. به عنوان مثال، اسنپدراگون ۸ پلاس نسل ۱ در گلکسی زد فلیپ ۴، به دلیل کمبود فضای خنک کننده در این گوشی نازک، تحت فشار آنقدر گرما تولید می‌کند که تست‌های بنچمارک باتری آن را از نظر مصرف انرژی در حین بازی‌های سنگین، بسیار بد نشان می‌دهد. اسنپدراگون ۸۸۸ نیز در گلکسی زد فلیپ ۳ استفاده شده است.

بر اساس موارد ذکر شده می‌توان گفت وضعیت اسنپدراگون ۸ نسل ۲ چگونه است، خصوصا زمانی که برای عرضه در سری گلکسی S23 برنامه ریزی شده باشد. بنابراین باید منتظر باشیم تا در رویداد ۱۵ نوامبر تا ۱۷ نوامبر شرکت کوالکام در مورد این پردازنده موارد بیشتری بشنویم، جایی که احتمالا این تراشه معرفی می‌شود. هم اکنون می‌توانید گلکسی زد فولد ۴ یا گلکسی زد فلیپ ۴ را قبل از عرضه در فروشگاه آنلاین سامسونگ رزرو کنید. گوشی‌های تاشو در تاریخ ۲۶ آگوست به بازار عرضه می‌شوند، اما قبل از آن می‌توانید آن را سفارش دهید.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان