حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

شرکت Osom، تأسیس‌شده توسط یکی از کارمندان Essential، برای همیشه تعطیل می‌شود

نوشته

1 هفته قبل | بدون دیدگاه | اسنشال، برندهای مطرح فناوری

پس از تعطیلی Essential در سال 2020، برخی کارمندان این برند شرکتی را با نام OSOM تأسیس کردند که وعده عرضه یک گوشی هوشمند متمرکز بر حریم خصوصی یعنی OSOM OV1 را می‌داد. این پروژه بعدها تغییر نام داد و تحت گوشی جدید Solana Saga توسعه داده می‌شد. بااین‌حال، پس از مدت‌ها بی‌خبری از پروژه‌های این شرکت، اکنون تأیید شده است که شرکت OSOM ظرف یک هفته آینده به‌طور کامل تعطیل می‌شود.

تعطیلی شرکت Osom

OSOM توسط جیسون کیتس و چندین مدیر اجرایی و کارمند سابق Essential پس از تعطیلی این برند در سال 2020، به‌دنبال فروش ضعیف Essential Phone و کنار رفتن بنیان‌گذار آن، Andy Rubin، تأسیس شد و در ابتدا قصد داشت گوشی OV1 را عرضه کند که از بسیاری از جهات جانشین معنوی PH-1 شناخته می‌شد؛ اما این دستگاه هرگز وارد بازار نشد زیرا این شرکت به‌طور ناگهانی برنامه‌های خود را برای تبدیل آن به Solana Saga، یک گوشی مبتنی‌بر ارزهای دیجیتال و فناوری بلاک‌چین، تغییر داد. بااین‌حال، درنهایت تنها محصول غیررمزنگاری که این شرکت عرضه کرد، کابل حریم خصوصی بود که می‌توانست بین حالت‌های انتقال داده و شارژ به‌خاطر حفظ حریم خصوصی جابجا شود.

اما آینده OSOM چندان روشن به‌نظر نمی‌رسید و سرانجام طبق گزارش‌ها، این کمپانی در هفته جاری تعطیل می‌شود.

تعطیلی شرکت Osom

تعطیلی شرکت Osom

این خبر اندکی پس از آن منتشر شد که افسر ارشد سابق حریم خصوصی Osom از این شرکت شکایت کرد و مدعی شد پس از اینکه مدیرعامل آن از بودجه تجاری این شرکت برای پرداخت هزینه سفرهای شخصی و اتومبیل‌های عجیب‌وغریب استفاده کرده، پول آن‌ها تمام شده است. به‌گفته منابع متعددی که با Android Authority مصاحبه کرده‌اند، طی یک جلسه داخلی در روز سه‌شنبه، مدیران Osom تصمیم خود را برای تعطیلی شرکت اعلام کردند. در این گزارش آمده است که بیشتر کارمندان این شرکت روز جمعه اخراج خواهند شد، اما حقوق پایان کار دریافت خواهند کرد و واجد شرایط مراقبت‌های بهداشتی نیز مستمر خواهند بود.

ظاهراً این شرکت قرار است در اواخر این هفته همه کارمندان خود را به‌غیر از چند مهندس برای ادامه پشتیبانی نرم‌افزاری از گوشی Solana Saga اخراج کند.

جیسون کیتس اتهامات موجود در شکایت را رد می‌کند و سخنگوی این شرکت نیز بیان می‌کند که OSOM از اتهامات عجیب یک کارمند سابق آن‌ها آگاه است.

نظر شما درباره تعطیلی Osom چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی