حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

جزئيات گوشی Osom OV1 به‌عنوان اسمارت‌فون جدید مهندسان سابق اسنشال اعلام شد

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اسمارت‌فون، اسنشال، کانسپت

حدود یک هفته قبل مشخص شد که مهندسان و طراحان سابق Essential Phone درحال توسعه جدیدترین گوشی هوشمند خود با نام Osom OV1 بوده و این دستگاه برای معرفی در تابستان پیش‌رو برنامه‌ریزی شده است. OSOM درحقیقت استارت‌آپ تلفن هوشمند متمرکز بر حریم‌خصوصی می‌باشد که OV1 اولین دستگاه آن خواهد بود. حال در هفته جاری، OSOM به بیان جزئيات پیرامون آنچه که OV1 با خود به‌همراه خواهد داشت ازجمله میراث گوشی اسنشال و همچنین شماری از نوآوری‌های جدید، پرداخته است.

جزئيات گوشی Osom OV1

به‌عنوان بخشی از مشخصات جزئی، OSOM درابتدا این خبر تا حدودی تأسف‌بار را ارائه می‌دهد که OV1 در سه‌ماهه سوم 2022 عرضه نخواهد شد، بلکه ارائه آن تا سه‌ماهه چهارم 2022 و فصل زمستان به‌تعویق می‌افتد. اما دلیل خوبی برای این تأخیر وجود دارد؛ اکنون به‌جای استفاده از تراشه قدیمی اسنپدراگون 888، گوشی آینده OSOM با یک چیپست جدیدتر اسنپدراگون 8 نسل X عرضه می‌شود. OSOM نام دقیق این تراشه را اعلام نکرده، اما عبارت آن نشان می‌دهد که این چیپ کمی جدیدتر از اسنپدراگون 8 نسل 1 فعلی خواهد بود.

البته، مزیت واقعی OSOM OV1 قرار است ویژگی‌های حریم‌خصوصی آن باشد، نه سخت‌افزارش. درحالی‌که این شرکت هنوز چیزی برای به‌اشتراک گذاشتن در مورد قابلیت‌های نرم‌افزاری خود ارائه نکرده، ظاهراً در تابستان بیشتر در مورد این مورد خواهیم شنید. بااین‌حال، OSOM یک “کابل داده ایمن” را نشان داده است که با OV1 عرضه می‌شود.

این کابل USB-C مخصوص، همراه دستگاه بوده و دارای سوئیچی است که انتقال اطلاعات را غیرفعال می‌کند. ایده این است که اگر از یک لپ‌تاپ یا یک پورت شارژ عمومی تصادفی شارژ می‌کنید، این کابل تضمین می‌کند که تلفن شما تنها جریان برق را از خود عبور می‌دهد. سوئیچ این کابل، پین‌های مورداستفاده برای انتقال داده را با یک چراغ وضعیت برای نشان دادن آنچه درحال وقوع است، قطع می‌کند. قابل‌توجه است که OV1 مانند روند فعلی دنیای گوشی‌های هوشمند، شارژر درون جعبه ندارد و تنها کابل آن را شامل می‌شود. این تلفن همچنین از دو سیم‌کارت فیزیکی پشتیبانی می‌کند. درنهایت، پشتیبانی از UWB نیز وجود دارد، زیرا بنیان‌گذار OSOM به پتانسیل این فناوری «باور» دارد.

وقتی گوشی Essential Phone (PH-1) در سال 2017 عرضه شد، افراد زیادی از طرفداران بزرگ گوشی Essential Phone (PH-1) بودند، اما نمی‌توان انکار کرد که این گوشی شکست خورده است. اسنشال‌فون خیلی دیر عرضه شد، دوربینی باکیفیت پایین داشت و در مقایسه با رقبا، بسیار گران‌قیمت بود.

در مصاحبه با OSOM، ازجمله بنیان‌گذار این شرکت، جیسون کیتس، تیم متمرکز بر روی این پروژه، روش‌های مختلفی را برای جلوگیری از اشتباهات PH-1 و اینکه چگونه OSOM OV1 به ریشه‌های موجود در Essential ادای احترام می‌کند، بیان کردند. به‌هرحال، بخش بزرگی از کارکنان OSOM پیش‌تر در Essential مشغول به کار بودند.

برای سخت‌افزار، طراحی فیزیکی OV1 مطمئناً از بهترین قطعات PH-1 الهام گرفته شده است و در برخی از موارد نیز، مشترک هستند. پشت گوشی از جنس زیرکونیا سرامیکی ساخته شده است، درست مانند PH-1 و در رنگ‌های سفید صیقلی و مشکی مات عرضه می‌شود. رنگ سوم “مخفی” نیز در راه بوده، اما OSOM هیچ جزئیاتی در مورد آن به‌اشتراک نگذاشته است. ماه گذشته در رسانه‌های اجتماعی، این شرکت اعلام کرد که به‌احتمال‌زیاد روی گزینه‌های بنفش، زرد، آبی و سبز کار می‌کند.

OV1 دارای بدنه‌ای از جنس استیل ضدزنگ با دکمه‌های تیتانیومی و یک ماژول دوربین تیتانیومی الهام گرفته از آنچه که Essential PH-1 برای شاسی خود استفاده کرده است، می‌باشد. محافظ نمایشگر این گوشی نیز گوریلا گلس ویکتوس خواهد بود.

جزئيات گوشی Osom OV1

جزئيات گوشی Osom OV1

OSOM می‌گوید که OV1 به دو دلیل به‌طور قابل‌توجهی بزرگ‌تر از Essential Phone خواهد بود: پشتیبانی از 5G و باتری بزرگ‌تر. ظرفیت دقیق باتری این گوشی فاش نشده است، اما آزمایش‌های انجام‌شده تاکنون نشان می‌دهد که عمر باتری «بیشتر از یک روز کاری» می‌باشد.

بزرگ‌ترین شکست Essential دوربین بود و OSOM می‌گوید که «بهترین تیم‌ها» را برای کمک به ارائه یک تجربه «واقعاً پرچمدار» به مشتریان استخدام کرده است. سخت‌افزار فیزیکی شامل یک دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی با یک دوربین ثانویه 12 مگاپیکسلی است. نوع لنز دوم شامل فوق‌عریض و یا تله‌فوتو هنوز مشخص نشده است.

در بخش نرم‌افزار، یکی از بزرگ‌ترین سؤالات من برای OSOM این بود که چگونه می‌توانند به میراث به‌روزرسانی‌های اندروید Essential عمل کنند. مدیریت آن همان تیمی خواهد بود که به‌روزرسانی‌های سریع معروف را به PH-1 ارائه کرد، ازجمله یکی از کارمندان که تلفن را پس از توقف تولید Essential زنده نگه داشت. این تیم همچنین به ما تأیید کرد که OV1 حدود چهار سال به‌روزرسانی اندروید را شاهد خواهد بود، با این شانس که اگر مردم همچنان از دستگاه استفاده می‌کنند، می‌توان آن را مدت بیشتری نیز تمدید کرد.

دیدگاه شما پیرامون جزئيات گوشی هوشمند Osom OV1 و همچنین طراحی این دستگاه چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی