حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آمار فروش تبلت در فصل دوم 2024: رشد 22.1 درصدی و تداوم صدرنشینی اپل

نوشته

1 ماه قبل | بدون دیدگاه | تبلت، تحلیل بازار

براساس جدیدترین آمار شرکت بین‌المللی داده (IDC) در فصل دوم سال 2024، فروش تبلت ها در این دوره زمانی 22.1 درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته و به 34.4 میلیون دستگاه رسیده است.

آمار فروش تبلت در فصل دوم 2024

این رشد به‌دنبال افزایش 0.5 درصدی سالانه در سه‌ماهه اول 2024 و ناشی از تازه‌سازی محصولات این دسته توسط فروشندگان برتر، تسریع چرخه جایگزینی و تکمیل موجودی است. بااین‌حال، این حجم فروش فقط با سطوح پیش از کرونا قابل مقایسه است، نه فروش بالای تبلت‌ها در طول همه‌گیری.

ارقام سه‌ماهه دوم 2024 در مقایسه با سه‌ماهه دوم سال 2019 که 32.5 میلیون دستگاه فروخته شده بود، مطلوب است. این حجم از فروش، عمدتاً به‌دلیل به‌روزرسانی آیپدهای اپل و محبوبیت تبلت‌های سامسونگ و هواوی تقویت شده است.

اپل با فروش 12.3 میلیون دستگاه، رشد 18.2 درصدی را نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می‌دهد. عرضه مدل‌های 11 اینچی و 13 اینچی iPad Air و iPad Pro به این رشد فروش کمک شایانی کرده است. فروش آیپد در سطح جهانی نیز افزایش یافته، به‌جز در چین، جایی که رقابت هواوی و شیائومی بر فروش تأثیر گذار بوده است.

سامسونگ با فروش 6.9 میلیون دستگاه در رتبه دوم قرار گرفته و رشد سالانه 18.6 درصدی را تجربه کرده است. این رشد علی‌رغم عدم عرضه محصولات جدید رخ داده که ناشی از چندین استقرار تجاری و مقایسه مطلوب با سه‌ماهه دوم سال 2023 بوده است.

لنوو با فروش 2.5 میلیون دستگاه جایگاه سوم را به خود اختصاص داده که رشد 16.7 درصدی نسبت به سال گذشته را نشان می‌دهد. تبلت‌های جداشدنی این برند در مقایسه با رشد 11.7 درصدی تبلت‌های ساده، رشد سالانه 39.7 درصدی را تجربه کرده‌اند.

هواوی با فروش 2.3 میلیون دستگاه در جایگاه چهارم قرار گرفته که نسبت به مدت مشابه سال قبل 40.3 درصد رشد داشته است. تبلت جدید MatePad 11.5S و تبلیغات آنلاین ژوئن در چین، فروش این برند را به‌میزان قابل‌توجهی افزایش داده است.

شیائومی با فروش 2 میلیون دستگاه در جایگاه پنجم قرار گرفت که نشان‌دهنده رشد 94.7 درصدی نسبت به سال گذشته است. شیائومی فراتر از حضور قدرتمند خود در چین و آسیا/اقیانوسیه (به‌استثنای ژاپن)، در اروپا، ازجمله روسیه، فرانسه، آلمان، ایتالیا، اسپانیا و سایر کشورها دستاوردهای قابل‌توجهی داشته است.

آمار فروش تبلت در فصل دوم 2024

آمار فروش تبلت در فصل دوم 2024

چشم‌انداز بازار

نتایج سه‌ماهه دوم سال 2024 نشان می‌دهد که بازار تبلت‌ها درحال رشد حتی فراتر از دوران همه‌گیری کرونا است. IDC انتظار دارد چرخه تجدید و رشد در بازارهای نوظهور به حمایت از بهبود در کوتاه‌مدت ادامه دهد.

ازآنجایی‌که تازه‌واردان بازار بر گسترش جهانی تمرکز می‌کنند، رهبران بلندمدت درحال ارتقای فناوری هستند، مانند نمایشگرهای OLED برای آیپد پروها، پاسخگویی به تقاضای دستگاه‌های برتر و استفاده از فناوری‌های نوظهور مانند هوش مصنوعی.

Anuroopa Nataraj، تحلیلگر ارشد تحقیقاتی IDC، در مورد پویایی این بازار بیان می‌کند:

«دستاوردهای بلندمدت بازار به ظرفیت فروشندگان برای ایجاد دستگاه‌هایی بستگی دارد که جایگاه منحصربه‌فردی را برای تبلت‌ها ایجاد کرده و بر نوآوری و تمایز تأکید کنند.»

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی