حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آیپد ایر ۶ رسما در ۲ مدل ۱۱ و ۱۳ اینچی با تراشه M2 معرفی شدند

نوشته

1 هفته قبل | بدون دیدگاه | اپل، برترین‌های ترنجی، تبلت

رویداد Let Loose اپل در حال برگزاری است و پس از یک سال کاملا بدون آیپد، این رویداد آمده تا تمرکز حداکثری روی تبلت‌های اپل داشته باشد. اپل با iPad Air جدید رویداد خود را آغاز کرده که حالا در ۲ اندازه و با یک تراشه بسیار قوی عرضه می‌شود. بله، آیپد ایر ۶ رسما در ۲ مدل ۱۱ و ۱۳ اینچی با تراشه M2 معرفی شدند.

آیپد ایر ۶ در ۲ مدل عرضه می‌شود

با این به‌روزرسانی جدید برای iPad Air باید گفت که پس از ۲ سال شاهد مدل جدید در این سری تبلت‌های اپل هستیم. جدیدترین نسل آیپد ایر با تراشه Apple M2 عرضه می‌شود. این نسل جدید را با نام iPad Air 6 یا iPad Air 2024 نیز می‌شناسیم.

با وجود این‌که تراشه اپل M2 در مک‌بوک‌های اپل هم استفاده شده و حتی در مدل پرو قبلی حضور دارد اما طبیعتا جدیدترین تراشه ساخت اپل نیست. این به سری آیپد ایر کمک می‌کند در عین پایین نگاه داشتن قیمت اما پیشرفت حدود ۳ برابری نسبت به نسل قبلی خود و در بخش پردازش داشته باشد.

البته که این مقایسه نسبت به تراشه اپل A14 انجام شده که در سال ۲۰۲۰ معرفی شد و اگر غیر از این بود باید تعجب می‌کردیم.

 

نمایشگر هر دو مدل آیپد ایر از نوع IPS LCD است که اپل به آن liquid retina display می‌گوید. از آن‌جا که این اپل است درباره رزلوشن صحبتی نشد اما مشخص است که ۱۲۰ هرتز نخواهد بود.

همچنین اپل تصمیم گرفته تا دوربین سلفی را در حالت افقی تبلت قرار دهد تا وقتی در این حالت قرار دارد برای تماس‌های ویدئویی بهتر باشد. به این معنی که دوربین سلفی حالا روی لبه عریض آیپد قرار دارد.

مدل ۱۳ اینچی علاوه بر نمایشگر بزرگتر، کیفیت صدای بهتری هم دارد و Bass بهتری تولید می‌کند. همچنین هر ۲ مدل با Wi-Fi 6E عرضه می‌شوند تا اتصالات بهتری به شما بدهد.

قیمت آیپد ایر ۶ اپل چقدر است؟

رنگ های آیپد ایر ۶

رنگ های آیپد ایر ۶

یکی از مهم‌ترین تغییرات با این نسل iPad Air را باید اضافه شدن مدل ۱۳ اینچی دانست که تا پیش از این وجود نداشت. حالا آیپد ایر ۶ در ۲ مدل ۱۱ و ۱۳ اینی عرضه می‌شود. البته اپل روی قیمت‌گذاری آن کمی عجیب عمل می‌کند و مدل ۱۳ اینجی ۲۰۰ دلار گران‌تر از مدل ۱۱ اینچی خواهد بود!

در حقیقت آیپد ایر ۶ مدل ۱۱ اینچی با قیمت پایه ۵۹۹ دلار عرضه می‌شود در حالی که مدل ۱۳ اینچی با قیمت ۷۹۹ دلار در دسترس خواهد بود.

هر دو مدل حالا حداقل دارای ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی هستند که هر چند برای چنین تبلتی در سال ۲۰۲۴ کم است اما بهتر از ۶۴ گیگابایت قبل خواهد بود! البته که شما مدل‌های ۲۵۶ یا ۵۱۲ گیگابایت و حتی ۱ ترابایت را نیز خواهید داشت.

همانطور که در تصویر بالا می‌بینید، رنگ بندی آیپد ایر ۶ به قرار زیر است:

  1. ۱- نقره‌ای
  2. ۲- صورتی
  3. ۳- بژ
  4. ۴- خاکستری

نظر شما چیست؟ تبلت‌های iPad Air 6 برای شما جذاب است؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)