حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آمار فروش تبلت در فصل سوم 2022: کاهش 8 درصدی در سطح جهانی

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | تبلت، تحلیل بازار

بر اساس گزارش مؤسسه بین‌المللی داده (IDC)، آمار فروش تبلت در بازارهای جهانی در فصل سوم سال 2022، 8.8 درصد کاهش یافته است. تولیدکنندگان بین ماه‌های ژوئیه تا سپتامبر امسال حدود 38.6 میلیون دستگاه در مقایسه با 42.4 میلیون دستگاه در مدت مشابه سال گذشته عرضه کرده‌اند. مجموع عرضه تبلت‌ها در این سه‌ماهه نیز نسبت به 40.4 میلیون در سه‌ماهه دوم 2022 کاهش یافته است. در کنار تبلت‌ها، کروم‌بوک‌ها نیز با کاهش 34.4 درصدی فروش نسبت به سال قبل و همچنین سه‌ماهه قبل با فروش 4.3 میلیون دستگاه، رشد منفی را ثبت کرده است.

آمار فروش تبلت در فصل سوم 2022

در رده تبلت‌ها، اپل همچنان با 37.5 درصد سهم بازار، پیشتاز این صنعت است، اگرچه فروش سالانه 1.1 درصد کاهش یافته و به 14.5 میلیون دستگاه رسیده است. سامسونگ با 18.4 درصد سهم بازار و 7.1 میلیون دستگاه در جایگاه دوم قرار گرفته است. آمازون Kindle با 4.3 میلیون عرضه و 11.1 درصد سهم بازار در جایگاه سوم قرار گرفته است. لنوو با کاهش چشمگیر 36.6 درصدی فروش در سال به 2.7 میلیون دستگاه به رتبه چهارم سقوط کرده است. هواوی با 2.4 میلیون دستگاه، فهرست 5 تولیدکننده برتر را تکمیل می‌کند. سایر تولیدکنندگان تبلت 7.6 میلیون دستگاه با 19.7 درصد سهم بازار به‌فروش رسانده‌اند.

آمار فروش تبلت در فصل سوم 2022

آمار فروش تبلت در فصل سوم 2022

به‌غیر از هواوی، همه تولیدکنندگان رشد منفی به‌صورت سالیانه را ثبت کردند. به‌گفته‌ی IDC، سازندگان جدیدی مانند شیائومی، اوپو، ویوو و ریلمی به‌نظر می‌رسد که رقابت قدرتمندی را در طیف پایین دستگاه‌ها سپری می‌کنند.

در مورد کروم‌بوک‌ها، ایسر با 23.9 درصد سهم بازار و 1 میلیون دستگاه از دل پیشی گرفته است. Dell و HP به‌ترتیب با فروش 0.9 و 0.8 میلیون دستگاه دوم و سوم شدند. لنوو رتبه چهارم را به خود اختصاص داده درحالی‌که سامسونگ لیست پنج شرکت برتر را تکمیل می‌کند.

نظر شما درباره آمار فروش تبلت در سطح جهانی در فصل سوم سال 2022 چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی