حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آیپد پرو جدید اپل با تراشه M4، نمایشگر OLED و ضخامت بسیار کم رسماً معرفی شد

نوشته

1 هفته قبل | بدون دیدگاه | اپل، برترین‌های ترنجی، تبلت

اپل امروز به‌عنوان بخشی از رویداد ویژه Let Loose خود، مدل‌های جدید آیپد پرو 11 و 13 اینچی را رسماً معرفی کرد. آیپد پرو جدید برای بهبود عملکرد، به تراشه M4، نسل بعدی چیپست اختصاصی اپل، مجهز شده است. این شرکت موتور عصبی جدید خود را برای تأکید بر قابلیت‌های هوش مصنوعی معرفی کرده است. تبلت‌های جدید همچنین برای اولین بار دارای نمایشگر OLED با کنتراست و روشنایی بالا هستند.

آیپد پرو جدید با تراشه M4

نسل جدید آیپد پروهای اپل دارای نمایشگرهای OLED هستند که کنتراست و روشنایی غنی‌تری را ارائه می‌دهند و در بخش طراحی، ضخامت کمتری نسبت‌به مدل‌های پیشین دارند. ضخامت مدل 11 اینچی 5.3 میلی‌متر و ضخامت مدل 13 اینچی تنها 5.1 میلی‌متر است که اپل می‌گوید آن را به باریک‌ترین محصولی تبدیل می‌کند که تابه‌حال ساخته‌اند.

پنل جدید OLED آیپد پرو همچنین تا 1600 نیت حداکثر روشنایی HDR را ارائه می‌دهد، با نقاط برجسته روشن‌تر و سیاهی عمیق‌تر در مقایسه با پنل‌های mini-LED قدیمی. اپل این پنل را «Ultra Retina XDR display» نامیده است.

بخش پنل OLED نازک‌تر و سبک‌تر است و همین مورد به بهبود طراحی کلی، کمک شایانی می‌کند. اپل همچنین برای اولین بار در آیپد یک گزینه شیشه‌ای ضدتابش نانوبافت را در برخی نسخه‌ها ارائه می‌کند.

آیپد پرو جدید با تراشه M4

آیپد پرو جدید با تراشه M4

تراشه M4 جدید، شامل یک کنترلر نمایشگر جدید است که به هدایت نمایشگر OLED و همچنین پیشرفت‌های CPU و GPU کمک می‌کند. پردازنده 10 هسته‌ای جدید M4 تا 50 درصد عملکرد CPU را در مقایسه با M2 iPad Pro قبلی بهبود می‌بخشد. M4 همچنین بر اساس فرآیند نسل دوم 3 نانومتری TSMC ساخته شده است.

تراشه اپل M4

تراشه اپل M4

GPU جدید برای اولین بار ردیابی پرتوهای سخت‌افزاری و مش سایه‌زنی را با عملکرد کلی تا 4 برابر سریع‌تر در مقایسه با آیپد M2 به‌ارمغان می‌آورد. به‌گفته اپل، شتاب‌دهنده‌های جدید موتور عصبی و یادگیری ماشین CPU، تراشه M4 را به یک چیپست فوق‌العاده قدرتمند برای هوش مصنوعی تبدیل می‌کند.

آیپد پرو جدید با تراشه M4

آیپد پرو جدید با تراشه M4

علاوه‌بر این، طراحی صنعتی جدید حرارت دستگاه را تا 20 درصد بهبود می‌بخشد که منجر به افزایش عملکرد کلی 4 برابری در مقایسه با نسل قبلی آیپد پرو می‌شود.

اپل همچنین ماژول‌های دوربین آیپد پرو جدید را برای گرفتن تصاویر بهتر ارتقا داده و فلاش تطبیقی TrueTone را برای اسکن بهتر از اسناد ارائه می‌کند. دوربین جلویی اکنون در لبه افقی تبلت قرار دارد و امکان چشم‌اندازی بهتر برای تماس‌های FaceTime را فراهم می‌کند.

آیپد پرو جدید با نسخه‌های جدید مجیک کیبورد با ترک‌پد بزرگتر و قلم اپل پنسل پرو نیز سازگار است.

آیپد پرو جدید در حالت پایه از حافظه 256 گیگابایت شروع می‌شود. قیمت مدل 11 اینچی از 999 دلار و مدل 13 اینچی جدید از 1299 دلار شروع می‌شود. این دستگاه‌ها همچنین از امروز برای پیش‌سفارش در دسترس هستند.

نظر شما درباره آیپد پرو 11 و 13 اینچی با تراشه M4 و نمایشگر OLED چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی