حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

عملکرد تراشه اپل A18 Pro پیشرفت بزرگی نسبت به نسل قبل خواهد داشت

نوشته

1 ماه قبل | بدون دیدگاه | اپل، بنچمارک، پردازشگرها، شایعات

اپل از تراشه A17 Pro برای به‌کارگیری در گوشی های سری آیفون ۱۵ پرو استفاده کرد. هم اکنون، این شرکت در حال کار بر روی A18 Pro برای استفاده در سری آیفون ۱۶ پرو است. یکی از کاربران شبکه اجتماعی ویبو، با انتشار دو تصویر، نتایج بنچمارک Geekbench این چیپست آینده اپل را به اشتراک گذاشته است. داده های Geekbench نشان می‌دهد که عملکرد تراشه اپل A18 Pro، پیشرفت زیادی نسبت به نسل قبل دارد.

تراشه A18 Pro اپل در بنچمارک Geekbench مشاهده شد

در اولین پست Weibo (که البته در حال حاضر حذف شده است) تراشه اپل A18 Pro در بنچمارک Geekbench 6 موفق به کسب امتیازات ۳,۵۷۰ و ۹,۳۱۰ در تست های تک هسته‌ای و چند هسته‌ای شده بود. این چیپست نسبت به A17 Pro در بخش تک و چند هسته‌ای به ترتیب ۲۲ و ۲۸ درصد عملکرد بهتری دارد. Apple A18 Pro در بنچمارک Geekbench 5 نیز موفق به ثبت امیتازات ۲,۵۷۱ و ۷,۳۵۹ شده است. چیپست مذکور در این ورژن از بنچمارک Geekbench نیز امتیازات ۲۰ و ۳۸ درصد بهتری نسبت به نسل قبل دارد.

تصویر اول

به سراغ پست دوم این کاربر ویبو می‌رویم. در تصویر دوم، عملکرد تراشه اپل A18 Pro ضعیف‌تر بوده و به A17 Pro نزدیک‌تر شده است. این چیپست موفق به کسب امتیازات ۲,۸۲۲ و ۸,۵۷۱ در تست های تک هسته‌ای و چند هسته‌ای بنچمارک Geekbench 6 شده است. در Geekbench 5 نیز شاهد ثبت امیتازات ۲,۵۱۷ و ۷,۳۵۹ هستیم.

تصویر دوم

کاربر Weibo که امتیازات این بنچمارک را به اشتراک گذاشته است، تأکید می‌کند که عملکرد نهایی باید مشخص شود. زیرا که اپل (و به طور کلی سازندگان تراشه) به چیپست های خود اجازه می‌دهند تا با حداکثر پتانسیل کار کنند. اما سپس، سازندگان گوشی های هوشمند، باید به تعادلی بین عملکرد و بهره‌وری آن تراشه دست یابند. انتظار می‌رود A18 Pro اپل بر اساس فرآیند ۳ نانومتری TSMC ساخته شود. شایعه شده است که CPU این چیپست پرچمدار از دو هسته قدرتمند و شش هسته کم‌مصرف تشکیل شده است.

تراشه A18 Pro عملکرد قدرتمند هوش مصنوعی روی دستگاه آیفون 16 پرو را تضمین می‌کند

با توجه به اطلاعات فاش شده، نظر شما درباره این تراشه پرچمدار آینده اپل چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سهیل سلیمانی