حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آیفون 15 پرو و آیفون 15 پرو مکس رسماً معرفی شدند: فریم تیتانیومی، USB-C و لنز پریسکوپی در پرو مکس

نوشته

7 ماه قبل | یک دیدگاه | اپل، برترین‌های ترنجی

اپل امروز درجریان رویداد موردانتظار Wonderlust، از آیفون 15 پرو و آیفون 15 پرو مکس به‌عنوان جدیدترین گوشی‌های هوشمند پرچمدار خود رونمایی کرد. این دستگاه‌ها دارای مجموعه‌ای از ویژگی‌های جدید ازجمله فریم تیتانیومی با وزن سبک‌تر، تراشه پیشرفته 3 نانومتری A17 Pro، لنز پریسکوپی با زوم اپتیکال 5 برابری در مدل پرو مکس، پورت USB-C، دکمه اکشن و پیشرفت‌های دیگر هستند.

آیفون 15 پرو و آیفون 15 پرو مکس

شاسی تیتانیومی جدید دارای روکش برس خورده است و باعث می‌شود آیفون‌های پرو جدید سبک‌تر از هر مدل قبلی پرو باشند و درعین‌حال دوام آن‌ها نیز افزایش یافته است. این فریم دارای لبه‌های نرم‌تری است تا احساس راحتی بیشتری در دست داشته باشید. حاشیه‌های اطراف نمایشگر نیز به‌میزان قابل‌توجهی باریک‌تر هستند. مشخصات نمایشگر آیفون 15 پرو و آیفون 15 پرو مکس مانند نسل گذشته است؛ پنل 6.1 و 6.7 اینچی با رفرش‌ریت 120 هرتز و پشتیبانی از نمایشگر همیشه روشن.

آیفون 15 پرو و آیفون 15 پرو مکس

آیفون 15 پرو و آیفون 15 پرو مکس

آیفون 15 پرو دارای یک دکمه Action به‌جای سوئیچ Mute است. با فشار دادن و نگه‌داشتن، کاربران می‌توانند بین حالت زنگ و بی‌صدا و بین عملکردهای مختلف جابه‌جا شوند و به آن‌ها اجازه می‌دهد ضبط را در یادداشت‌های صوتی شروع کرده، دوربین را اجرا کنند، یک قابلیت دسترسی یا ویژگی دلخواه را فعال کنند یا یک میانبر را اجرا کنند.

سری جدید آیفون 15 پرو اپل دارای تراشه A17 Pro هستند که به‌عنوان اولین تراشه موبایلی با فرآیند ساخت 3 نانومتری شناخته می‌شود. A17 Pro دارای یک CPU شش هسته‌ای است که قدرت پردازشی دو برابر سریع‌تر و بهره‌وری انرژی چهار برابر بیشتر از A16 Bionic دارد. این چیپست همچنین دارای یک موتور عصبی 16 هسته‌ای با عملکردی دو برابر سریع‌تر برای تسریع یادگیری ماشینی مانند تصحیح خودکار دقیق‌تر یا بیرون کشیدن سوژه از تصویر است و می‌تواند تا 35 تریلیون عملیات را در یک ثانیه پردازش کند.

تراشه A17 Pro

تراشه A17 Pro

A17 Pro دارای یک GPU کاملاً جدید با معماری ری‌تریسینگ است. اپل می‌گوید این بزرگترین بازطراحی در تاریخ پردازنده‌های گرافیکی این شرکت به‌شمار می‌رود، با تمرکز بر عملکرد و کارایی، اجرای برنامه‌های پیچیده و ویژگی‌های رندر جدید. قابلیت ردیابی پرتو با شتاب سخت‌افزاری و قابلیت‌های سایه‌دهی درکنار GPU قدرتمند، امکان اجرای بازی‌های کنسولی مانند Resident Evil 4 و Assassin’s Creed Mirage را در گوشی آیفون فراهم می‌کند.

آیفون 15 پرو همچنین دارای سیستم دوربین بهبودیافته نیز می‌باشد. دوربین اصلی دارای سنسور بزرگتر، پوشش جدیدی برای کاهش flare لنز، عملکرد بهتر در نور کم برای حالت پرتره و شب، طیف وسیعی از فواصل کانونی، حالت پیش‌فرض جدید با وضوح 24 مگاپیکسلی و سایر موارد دیگر است. دوربین تله‌فوتو آیفون 15 پرو مکس نیز اکنون به لنز پریسکوپی با زوم اپتیکال 5 برابری در فاصله کانونی 120 میلی‌متری با سنسور 25 درصد بزرگ‌تر ارتقا یافته است. لنز فوق‌عریض آیفون‌های 15 پرو دارای یک پوشش ضد انعکاس جدید و همچنین بهبود حالت شب و HDR هوشمند است.

لنز پریسکوپی آیفون 15 پرو مکس

لنز پریسکوپی آیفون 15 پرو مکس

آیفون 15 پرو، مانند مدل‌های استاندارد آیفون 15، دارای حالت پرتره نسل بعدی است که به‌طور خودکار زمانی که سوژه‌ای در قاب وجود دارد، آن را تشخیص داده و به شما امکان می‌دهد پس از ثبت عکس به حالت پرتره بروید. همچنین ابزارهای جدیدی برای فوکوس و کنترل عمق وجود دارد که به شما امکان می‌دهد بعد از ثبت عکس، فوکوس را از یک فرد به فرد دیگر تغییر دهید. حالت شب نیز بهبود یافته است، درحالی‌که و Smart HDR به دستگاه اجازه می‌دهد تا از آسمان و سوژه به‌طور همزمان عکس بگیرد.

مدل‌های آیفون 15 پرو دارای پورت USB-C برای شارژ و انتقال داده هستند. A17 Pro از سرعت انتقال 10 گیگابیت‌برثانیه با کابل USB 3 پشتیبانی می‌کند. با استفاده از استاندارد USB 3، امکان انتقال داده با سرعت فوق‌العاده بالا در سری آیفون 15 پرو فراهم شده است و کاربران می‌توانند فوراً عکس‌های 48 مگاپیکسلی ProRaw خود را به مک انتقال داده یا ویدیوی ProRes را مستقیماً در یک درایو حافظه خارجی ضبط کنند. گزینه‌های ضبط با کیفیت بالاتر برای درایوهای خارجی با پشتیبانی از 4K با نرخ 60 فریم‌برثانیه برای اولین بار، به‌علاوه رمزگذاری Log در دسترس هستند.

آیفون 15 پرو دارای تراشه نسل دوم Ultra Wideband اپل است که به سایر دستگاه‌های دارای این تراشه اجازه می‌دهد تا از فاصله 3 برابری به آن‌ها متصل شوند و دوستانی که موقعیت مکانی خود را با شما به اشتراک می‌گذارند، مانند AirTag به‌صورت جهتی در آیفون نمایش داده شوند.

کیفیت صدا برای تماس‌ها با یک مدل یادگیری ماشینی پیشرفته‌تر که صدای شما را در اولویت قرار می‌دهد، به‌روزرسانی شده است. با استفاده از SOS اضطراری ازطریق ماهواره، مانند نسل گذشته امکان اتصال به یک ماهواره برای کمک‌های اورژانسی نیز وجود دارد.

رنگ‌بندی سری آیفون 15 پرو

رنگ‌بندی سری آیفون 15 پرو

مدل‌های آیفون 15 پرو در رنگ‌های تیتانیوم مشکی، تیتانیوم سفید، تیتانیوم آبی و تیتانیوم طبیعی موجود هستند. قیمت آیفون 15 پرو با 128 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی در حالت پایه از 999 دلار شروع می‌شود، درحالی‌که قیمت آیفون 15 پرو مکس از 1199 دلار برای حافظه 256 گیگابایتی در حالت پایه است که هر دو گوشی در این زمینه تغییر قیمتی نسبت‌به سال گذشته نداشته‌اند و تنها نسخه 128 گیگابایتی مدل پرو مکس حذف شده است.

نظر شما درباره آیفون 15 پرو و آیفون 15 پرو مکس اپل چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mahdi

۱۰ درصد این ، ۲۰ درصد اون ، ۱۵ درصد آن
ارتقای جزئی ، فریم تیتانیومی ، usb تایپ c
، چندتایی هم بازی کنسولی ، البته که بنظرم ۱۴ پرومکس هم مشکلی تو اجرای این بازیا نداشت

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی