حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

گوگل نسخه جدید پلی استور را برای تبلت ها و گوشی های تاشو معرفی کرد

نوشته

9 ماه قبل | بدون دیدگاه | گوگل

گوگل به‌تازگی نسخه جدید و اختصاصی پلی استور (Play Store) برای تبلت ها و سایر دستگاه‌هایی با نمایشگر بزرگ مانند گوشی‌های تاشو و کروم‌بوک‌ها را معرفی کرده است. این شرکت اولین بار در سال گذشته درباره این تغییرات صحبت کرده بود. اکنون این شرکت چهار به‌روزرسانی اصلی را معرفی می‌کند تا به کاربران کمک کند برنامه‌های مناسب برای نمایشگر بزرگ را پیدا کنند و تجربه کلی Play Store را در دستگاه‌های بزرگ بهبود بخشند.

پلی استور جدید گوگل برای تبلت ها و گوشی های تاشو

گوگل اکنون بازی‌هایی با ویدیوهای باکیفیت را در اولویت قرار می‌دهد. کاربران بنرهای ویدیویی را در بالای صفحه لیست یک برنامه بازی می‌بینند که به آن‌ها اجازه می‌دهد قبل از دانلود برنامه، حسی از گیم‌پلی آن داشته باشند. گوگل همچنین صفحات جزئیات برنامه‌ها و بازی‌ها را در یک طرح چند ستونی سازماندهی کرده است و محتوا را در صفحه فهرست برنامه در قسمت بالاتری نشان می‌دهد.

پلی استور جدید گوگل برای تبلت ها و گوشی های تاشو

پلی استور جدید گوگل برای تبلت ها و گوشی های تاشو

برای تبلیغ برنامه‌هایی که در تبلت‌ها و تاشوها مناسب به‌نظر می‌رسند، گوگل چندین تغییر در رتبه‌بندی برنامه‌ها در Play Store ایجاد می‌کند. برنامه‌هایی که اندازه دستگاه‌ها را به‌خوبی تغییر می‌دهند، از جهت‌گیری عمودی و افقی پشتیبانی می‌کنند و رتبه بهتری خواهند داشت. انتخاب ویراستاران و سایر مجموعه‌ها و مقالات سرپرستی‌شده نیز در آینده این معیارها را درنظر خواهند گرفت. این را می‌توان به‌عنوان روشی درنظر گرفت که گوگل به توسعه‌دهندگان فشار می‌آورد تا برنامه‌هایشان را برای دستگاه‌هایی با نمایشگر بزرگ بهینه کنند.

گوگل همچنین درحال بهبود ناوبری Play Store برای دستگاه‌های با نمایشگر بزرگ است. اکنون یک ریل ناوبری سمت چپ را در تبلت، کروم بوک و دستگاه‌های تاشو خواهید دید. این ریل ناوبری، آیتم‌های منو را به انگشتان شست نزدیک‌تر کرده و دسترسی به آن‌ها را بیشتر می‌کند، به‌ویژه وقتی دستگاهی با نمایشگر بزرگ را در حالت افقی نگه می‌دارید.

همچنین یک تجربه جستجوی تقسیم‌شده جدید وجود دارد که کشف و مقایسه برنامه‌ها را از داخل صفحه نتایج جستجو در Play Store آسان‌تر می‌کند. کاربران نتایج جستجو و صفحات جزئیات برنامه را درکنار هم خواهند دید. این مورد مانع از جابجایی آن‌ها در هنگام جستجوی برنامه‌های جدید می‌شود.

اعمال این تغییرات در هفته‌های آینده آغاز می‌شود و با آن‌ها، گوگل روشن می‌سازد که به‌دنبال بهینه‌سازی هرچه بیشتر محتوا و نرم‌افزارهای خود برای دستگاه‌هایی با نمایشگر بزرگ است.

نظر شما درباره پلی استور جدید گوگل برای تبلت ها و گوشی های تاشو چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی