حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مشکل داغ شدن آیفون ۱۵ پرو مکس با تراشه A17 Pro اپل گزارش شده است

نوشته

7 ماه قبل | بدون دیدگاه | اپل، تست

موضوع “داغ شدن” گوشی و تراشه‌های آن‌ها همیشه هست اما برخی سال‌ها قوت می‌گیرد و برخی سال‌ها کنترل‌شده‌تر اتفاق می‌افتد. به نظر می‌رسد که پس از چند سال عملکرد کنترل‌شده تراشه‌های Apple A در بخش مدیریت حرارت، اولین تراشه این سری که پسوند Pro دارد می‌تواند مستعد مشکل گرمای بیش‌ازحد باشد. به تازگی مشکل داغ شدن آیفون ۱۵ پرو مکس با تراشه A17 Pro اپل گزارش شده و به نظر می‌رسد که مشکل لزوما در فشار طولانی‌مدت خود را نشان نمی‌دهد و شاید در استفاده عادی هم حس شود. پس از تست سقوط آیفون ۱۵ پرو مکس و تست خم‌شدن ناموفق این دستگاه، به نظر می‌رسد که پریمیوم‌ترین آیفون ۲۰۲۳ اپل خیلی روی دور خوش‌شانسی نیست!

مشکل داغ شدن آیفون ۱۵ پرو مکس با تراشه A17 Pro

سری iPhone 15 Pro به لطف تراشه سه نانومتری A17 Pro می‌توانند بازی‌های کلاس کنسول را اجرا کنند. با این حال این توان بالا گویا یک هزینه بزرگ هم دارد و آن داغ‌شدن بیش‌ازحد است. حتی با وجود این‌که این تراشه ساخت TSMC است اما باز هم این موضوع رخ می‌دهد.

اپل A17 Pro اولین تراشه ۳ نانومتری اپل و در واقع اولین در جهان است. با این حال اوایل امسال گزارش‌هایی که داشتیم که TSMC با فرآیند ۳ نانومتری خود دست‌وپنجه نرم می‌کند و در نتیجه، اپل ممکن است استانداردهای خود را برای تراشه A17 Pro کاهش داده باشد. این بدان معناست که اپل ممکن است تراشه هایی را پذیرفته باشد که در حالت عادی آن‌ها را نمی‌پذیرفت.

اخیرا همان منبعی که خبر از مشکل در تولید تراشه‌های ۳ نانومتری TSMC داده بود، یک نقشه حرارتی از iPhone 15 Pro به اشتراک گذاشته است که نشان می دهد منطقه اطراف چیپست A17 Pro حتی به دمای نزدیک 48 درجه سانتیگراد می‌رسد.

نقشه حرارتی آیفون ۱۵ پرو مکس

نقشه حرارتی آیفون ۱۵ پرو مکس

یک منبع دیگر معتقد است که اپل برای دستیابی به نتایج بنچمارکی که می‌خواست، وات تراشه A17 Pro را افزایش داد، اما این افزایش مصرف انرژی ممکن است منجر به کاهش عمر باتری و همچنین سریع‌تر داغ‌شدن گوشی شود.

از آنجایی که آیفون 15 پرو به سرعت داغ می شود، در نهایت عملکرد گوشی را کاهش می‌دهد تا از آسیب به اجزای داخلی آن جلوگیری کند.

فقط ۲ دقیقه تا افت عمکلرد ۲۵ درصدی در A17 Pro

یک منبع دیگر که تراشه اپل A17 Pro را درون آیفون ۱۵ پرو مکس بد تست کرده می‌گوید می گوید که فقط 2 دقیقه طول کشید تا شاهد افت عملکرد ۲۵ درصدی باشیم. حتی پس از 20 دقیقه تحت فشار بودن GPU یک افت ۳۴ درصدی ثبت می‌شود.

با تمام این موارد، همه کارشناسان بالا معتقدند که امتیازات بنچمارک اپل A17 Pro برای یک چیپست موبایل کاملا چشمگیر است. شما می‌توانید نتایج بنچمارک GeekBench و بنچمارک Antutu اپل A17 Pro را از اینجا ببینید:

تراشه اپل A17 Pro چقدر از اپل A16 سریع‌تر است؟ مقایسه نتایج GeekBench

بنچمارک Antutu تراشه اپل A17 Pro در قلب آیفون ۱۵ پرو مکس چقدر است؟

 

فعلا این‌ها بررسی‌های اولیه بوده و باید گوشی به صورت عمده به دست کاربران برسد تا ببینیم در استفاده رایج روزمره، عملکرد این تراشه به چه صورت است.

نظر شما درباره عملکرد اپل در تراشه A17 Pro چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)