حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

گلکسی اس 24 اولترا ممکن است زوم اپتیکال 10 برابری نداشته باشد

نوشته

7 ماه قبل | بدون دیدگاه | دوربین، سامسونگ، شایعات

اکنون که سامسونگ تمام گوشی‌های هوشمند رده‌بالای خود در سال جاری را عرضه کرده، تمرکزها بر روی نسل بعدی پرچمداران این شرکت یعنی سری Galaxy S24 معطوف شده است. تاکنون اطلاعات زیادی پیرامون نمایشگر، طراحی، پردازنده و نرم‌افزار این گوشی‌ها منتشر شده است. امروز اما، در یک گزارش عجیب از سوی افشاگر مشهور، آیس یونیورس، گفته می‌شود که احتمال حذف لنز پریسکوپی با زوم اپتیکال 10 برابری از گلکسی اس 24 اولترا وجود دارد. البته توییت این افشاگر چندی بعد حذف شده و وی اعلام کرد که بلافاصله پس از دریافت اطلاعات به‌روز پیرامون این موضوع، آن را به‌اشتراک خواهد گذاشت.

حذف زوم اپتیکال 10 برابری از گلکسی اس 24 اولترا سامسونگ

شایعه شده است که سامسونگ ممکن است یکی از دوربین‌های زوم خود را کنار بگذارد. افشاگر مشهور، Ice Universe، ادعا می‌کند که Galaxy S24 Ultra فاقد دوربین پریسکوپی با لنز زوم اپتیکال 10 برابری است. ظاهراً این گوشی هوشمند دارای سنسور اصلی 200 مگاپیکسلی ISOCELL HP2SX، سنسور فوق‌عریض 12 مگاپیکسلی و سنسور تله‌فوتو 50 مگاپیکسلی با زوم اپتیکال 3 برابری خواهد بود. اما ممکن است سنسور زوم پریسکوپی 10 مگاپیکسلی موجود در گلکسی اس 21 اولترا، گلکسی اس 22 اولترا و گلکسی اس 23 اولترا را نداشته باشد.

حذف زوم اپتیکال 10 برابری از گلکسی اس 24 اولترا سامسونگ

حذف زوم اپتیکال 10 برابری از گلکسی اس 24 اولترا سامسونگ

بااین‌حال، کمی سخت است که باور کنیم سامسونگ چیزی را حذف خواهد کرد که به‌واسطه‌ی آن نسبت‌به رقبای خود، اپل، اوپو، ویوو و شیائومی برتری یافته است. اگر این‌طور باشد، ممکن است کمپانی کره‌ای از یک دوربین تله‌فوتو 50 مگاپیکسلی با زوم اپتیکال 5 برابری به‌جای زوم اپتیکال 3 برابر استفاده کند. در هر صورت فعلاً باور این شایعه سخت است و بهتر است منتظر اطلاعات مؤثق‌تری باشیم.

در مقایسه، اکثر گوشی‌های هوشمند رقیب ازجمله iPhone 15 Pro Max که اخیراً معرفی شده است، دارای لنز پریسکوپی با زوم اپتیکال 5 برابر هستند. سامسونگ تنها برند گوشی‌های هوشمندی است که دوربین‌های پریسکوپی با زوم اپتیکال 10 برابری ارائه می‌کند. بنابراین در صورت صحت این شایعه، این اقدام سامسونگ یک پسرفت بزرگ نسبت‌به نسل‌های گذشته خود خواهد بود؛ مگر اینکه کمپانی کره‌ای نوآوری دیگری مانند استفاده از زوم پریسکوپی پیوسته یا دو متغیره را ارائه دهد.

آپدیت 1:

به‌نظر می‌رسد که Ice Universe، منبع خبر، پست اصلی خود را که در آن ادعا می‌کرد گلکسی اس 24 اولترا فاقد لنز زوم اپتیکال 10 برابری می‌باشد، حذف کرده است. در پست بعدی، او اعلام کرد که بلافاصله “پس از فهمیدن جزئیات بیشتر، آن‌ها را منتشر خواهد کرد.” بنابراین در این مرحله، شایعه فوق را با کمی شک‌وتردید درنظر بگیرید.

نظر شما درباره حذف زوم اپتیکال 10 برابری از Galaxy S24 Ultra سامسونگ چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی