حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تراشه اپل A17 در Geekbench موفق به شکست Snapdragon 8 Gen 3 For Galaxy شد

نوشته

8 ماه قبل | یک دیدگاه | اپل، پردازشگرها، شایعات

شایعات زیادی درباره اپل A17 و اسنپدراگون ۸ نسل ۳ منتشر شده است. در گذشته مشخصات این تراشه ها، بیرون درز کرده بود‌. هم اکنون، تراشه اپل A17 در بنچمارک Geekbench حاضر شده و ما می‌توانیم عملکرد این چیپست را با رقبا مقایسه کنیم.

تراشه اپل A17 در Geekbench نسبت به نماینده کوالکام عملکرد بهتری دارد

با توجه به پست یک افشاگر اطلاعات به نام NaveenTechWala، در شبکه اجتماعی X (توییتر سابق) تراشه اپل A17 در بنچمارک Geekbench مشاهده شده است. این تراشه در بخش تک هسته ای و چند هسته ای به ترتیب موفق به کسب امتیاز ۳۲۶۹ و ۷۶۶۶ شده است. انتظار می‌رود که تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۳ برای گلکسی، از ۱ هسته قدرتمند Cortex-X4 و ۵ هسته Cortex-A720 برخوردار باشد. این تراشه در گیک بنچ، امتیازات ۲۲۲۳ و ۶۶۶۱ را کسب کرده است. این نتایج نشان می‌دهد که نماینده اپل در بخش تک هسته و چند هسته ای به ترتیب عملکرد ۴۷ و ۱۵.۱ درصد بهتری نسبت به Snapdragon 8 Gen 3 For Galaxy داشته است.

نتایج گیک بنچ Apple A17

بهبود عملکرد با تغییر از لیتوگرافی ۴ نانومتری به ۳ نانومتری را می‌توان در نتایج گیک بنچ این دو تراشه مقایسه کرد. با وجود تمام این اطلاعات اما افشاگر مذکور، هیچ لینک مستقیمی را به گیک بنچ، ارائه نکرده است. بنابراین نیاز است تا به نتایج بنچمارک Geekbench تراشه اپل A17، به چشم یک شایعه نگاه کنیم. در کنار مزایای تراشه ۳ نانومتری جدید اپل، ممکن است که قیمت آیفون ۱۵ پرو و ۱۵ پرو مکس به دلیل بیشتر شدن هزینه های ساخت چیپست، افزایش یابد. نتایج بنچمارک Geekbench این تراشه همچنین فرکانس ۳.۷ گیگاهرتزی را تأیید کرده که با شایعات گذشته مطابقت دارد.

مشخصات تراشه A17 اپل فاش شد: 6 هسته CPU و GPU و پشتیبانی از 6 گیگابایت رم LPDDR5

همان طور که منبع این گزارش اشاره می‌کند، به غیر از تراشه های A17 Bionic و اسنپدراگون ۸ نسل ۳ کوالکام، مدیاتک دیمنسیتی ۹۳۰۰ نیز به میدان رقابت خواهد رفت. این تراشه قصد دارد از چیپست های قبلی بهتر عمل کند. انتظار می‌رود که نماینده مدیاتک در ماه اکتبر و با پردازنده مرکزی ۸ هسته ای معرفی شود.

نظر شما درباره این تراشه های پرچمدار آینده گوشی های هوشمند چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
rad 007

اسنپ دراگون ۸ نسل ۳ سهله حتی اسنپ دراگون ۸ نسل ۴ هم توی قدرت سی پی یو به a17 نخواهد رسید

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سهیل سلیمانی