حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

ویدئو مقایسه اگزینوس ۲۴۰۰ با اسنپدراگون ۸ نسل ۳ در سری گلکسی S24 سامسونگ

موضوع استفاده از تراشه اسنپدراگون و اگزینوس در سری گلکسی S24 سامسونگ دوباره روی میز است. هر چند که مدل اولترا از این مسئله مستثنی بوده و فقط مدل‌های پایه و پلاس در بازارهایی مثل بازار کشور ما با مدل Exynos 2400 عرضه می‌شوند. پرسش اینجاست که آیا Snapdragon 8 Gen 3 For Galaxy استفاده شده در مدل اولترا خیلی بهتر است؟ چه تفاوت هایی وجود دارد؟ برای پاسخ به این پرسش بیاید ویدئو مقایسه اگزینوس ۲۴۰۰ با اسنپدراگون ۸ نسل ۳ در سری گلکسی S24 سامسونگ را با هم تماشا کنیم.

مقایسه اگزینوس ۲۴۰۰ با اسنپدراگون ۸ نسل ۳

مقایسه ۲ تراشه با یکدیگر فقط شامل بنچمارک‌ها نمی‌شود. استفاده روزمره و اپلیکیشن‌های مختلف می‌توانند بسیار مهم‌تر ظاهر شوند، جایی که کاربر واقعا می‌خواهد از موبایل خود استفاده کند.

اگزینوس ۲۴۰۰ سامسونگ و اسنپدراگون ۸ نسل ۳ کوالکام از پایه تفاوت‌های خیلی زیادی با هم دارند. مثلا در بخش CPU نماینده سامسونگ ۱۰ هسته دارد در حالی که نماینده کوالکام ۸ هسته خواهد داشت. یا در بخش GPU سامسونگ روی Ray Tracing تمرکز ویژه‌تری داشته است.

با این حال کره‌ای‌ها ترجیح می‌دهند هر دو این تراشه را با تفاوت‌های بسیار در یک مدل محصول به کار ببرد و با نام واحد در بازارهای مختلف بفروشند. این موضوع همیشه مورد نقد بوده ولی گویا پایانی بر آن نیست.

بیاید با هم ویدئو مقایسه این دو تراشه را تماشا کنیم:

 

همانطور که دیدید در این ویدئو مدل گلکسی اس ۲۴ پلاس با تراشه اگزینوس ۲۴۰۰ و گلکسی اس ۲۴ اولترا با تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۳ برای گلکسی حضور داشتند.

به صورت کلی می‌توان گفت تفاوت زیادی بین این دو تراشه وجود ندارد مگر در مواردی که مربوط به توسعه دهندگان نرم افزارهای شخص ثالث می‌شود. مثلا در برنامه ویرایش ویدیو Adobe Rush مدل اسنپدراگون تا ۳ برابر سریع‌تر از مدل اگزینوس بود. طبیعتا این تراشه ۳ برابر قوی تر از آن نیست بلکه این به عدم بهینه‌سازی نرم افزار مربوط باز می‌گردد. این نکته مهمی است چون عموما نرم‌افزار و بازی‌ها با پلتفرم‌های عمومی‌تر سازگار خواهند بود.

همچنین در طول این تست مدل اگزینوس به شکل عجیبی در بخشی از ویدئو لگ دور از انتظاری را نشان داد که منجر به ری‌استارت کردن دستگاه توسط شخص تست‌کننده شد. طبیعتا در سال ۲۰۲۴ چنین انتظاری از یک پرچمدار نداریم. احتمال دارد که این مورد با آپدیت نرم افزاری بهبود یابد اما هنوز اظهار نظر رسمی درباره آن ارائه نشده است.

نظر شما چیست؟ فکر می‌کنید که این روش سامسونگ صحیح است؟ حداقل نباید نام محصول را تغییر دهد تا کاربر عمومی متوجه تفاوت شود؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Nmnm

چیزی که برام جالب بود صفحه نمایش با اینکه اولترا یک اینچ بزرکتر هست ولی حس می کنم بیشتر از یک اینچ باشد اختلاف ۶.۷با ۶.۸ خیلی زیاد بود
ولی واقعا اولترا یک چیزی دیگری است

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)