حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

گوگل برنامه‌های ضبط تماس را از 21 اردیبهشت‌ماه از پلی استور حذف می‌کند

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | گوگل، نرم افزار

گوگل اخیراً تغییراتی را در خط‌مشی پلی استور خود اعمال کرده است که از تاریخ 11 می (21 اردیبهشت) اعمال می‌شود. یکی از این تغییرات از سوی گوگل، با هدف حذف برنامه‌های ضبط تماس در اندروید برای همیشه رخ خواهد داد.

حذف برنامه‌های ضبط تماس از پلی استور

همان‌طور که توسط NLL Apps کاربر Reddit اشاره شده است، این تغییر سیاست خاص بر استفاده از Accessibility API توسط توسعه‌دهندگان برنامه تأثیر می‌گذارد. گوگل بیان می‌کند که «API Accessibility طراحی نشده است و نمی‌توان آن را برای ضبط صدای تماس از راه دور درخواست کرد». گوگل همچنین این سیاست را در یک وبینار توسعه‌دهندگان که چند ساعت پیش به‌صورت زنده پخش شد، شفاف‌سازی کرد.

گوگل به‌آرامی APIهایی را که ضبط تماس را در چندین نسخه اندرویدی امکان‌پذیر می‌کنند، منسوخ و حذف کرده است. این شرکت این کار را به نام حفظ حریم‌خصوصی و امنیت انجام می‌دهد و همچنین به این دلیل که قوانین ضبط تماس در کشورهای مختلف بسیار متنوع است. در اندروید 10، گوگل به‌طور پیش‌فرض برنامه‌ی ضبط تماس را مسدود کرد. بنابراین برای دور زدن محدودیت، برنامه‌های Play Store شروع به استفاده از Accessibility API برای ضبط تماس‌ها کردند. پس از اعمال تغییرات جدید توسط گوگل در ماه آینده، این مورد نیز دیگر امکان‌پذیر نخواهد بود.

بااین‌حال، خط‌مشی جدید گوگل تنها محدود به برنامه‌های ضبط تماس شخص‌ثالث در پلی استور است و عملکرد ضبط تماس بومی در تلفن‌هایی مانند Google Pixels یا تلفن‌های شیائومی با Mi Dialer تحت‌تأثیر قرار نمی‌گیرد.

حذف برنامه‌های ضبط تماس از پلی استور

حذف برنامه‌های ضبط تماس از پلی استور

مجری وبینار توسعه‌دهندگان گوگل، Moun Choi، در این‌باره توضیح داد: «اگر برنامه شماره‌گیر پیش‌فرض روی گوشی بوده و همچنین از قبل بارگذاری شده باشد، برای دسترسی به جریان صوتی ورودی به قابلیت دسترسی نیازی نیست و از این رو نقض نخواهد شد».

در اصل، برنامه‌های سیستمی می‌توانند هرگونه مجوزی را دریافت کنند زیرا از قبل بر روی تلفن نصب شده‌اند. برنامه‌های شخص‌ثالث آزادی عمل مشابهی نداشته و نیاز به دریافت مجوز دارند.

چیزی که باید دید این است که آیا توسعه‌دهندگان تغییرات خط‌مشی جدید را قبل از ضرب‌الاجل ماه مه اجرا می‌کنند یا اینکه گوگل به‌دلیل عدم انطباق، به حذف برنامه‌ها از Play Store متوسل می‌شود.

نظر شما در مورد محدود کردن اپلیکیشن‌های ضبط تماس توسط گوگل چیست؟ آیا با این تغییرات به‌نفع حفظ حریم‌خصوصی موافق هستید یا نه؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی