حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تست سرعت پیکسل ۶ پرو با هواوی پی ۵۰ پرو : تراشه Tensor یا Kirin 9000 ؟

نوشته

2 سال قبل | یک دیدگاه | تست، تست سرعت، تماشا کنید، گوگل، هواوی

در تست سرعت Huawei P50 Pro با آیفون ۱۳ پرو مکس اپل دیدیم که با وجود تراشه قدیمی تر در پرچمدار گوگل اما واقعا نماینده اپل به چالش کشیده شد. خب مسلما تراشه اپل A15 حداقل در بنچمارک ها یک تراشه موفق تر نسبت به گوگل Tensor است. تست سرعت پیکسل ۶ پرو با هواوی پی ۵۰ پرو چطور خواهد شد؟ تراشه Tensor گوگل در مقابل هواوی Kirin 9000 چطور ظاهر خواهد شد؟ همچنین تقابل هارمونی هواوی با اندروید ۱۲ چطور است؟ خب یک ویدیو داریم که پاسخ ما را خواهد داد.

تست سرعت پیکسل ۶ پرو با هواوی پی ۵۰ پرو

 

سیستم عامل پیکسل ۶ پرو در مقابل هواوی پی ۵۰ پرو

سیستم عامل پیکسل ۶ پرو در مقابل هواوی پی ۵۰ پرو

هر دو گوشی از جدیدترین سیستم عامل همان شرکت استفاده می کند. این یعنی روح هواوی P50 Pro را HarmonyOS 2.0 می دانیم و برای گوگل Pixel 6 Pro شاهد اندروید ۱۲ هستیم.

این دو گوشی از تراشه های اختصاصی هر شرکت هم بهره می برند در قسمت هواوی شاهد همان تراشه سال ۲۰۲۰ هستیم که Kirin 9000 نام دارد اما تراشه نماینده گوگل با سروصدای زیاد همین امسال و چند ماه پیش معرفی شد. تراشه تنسور گوگل شاید در بنچمارک ها حرفی برای گفتن نداشته باشد اما در عملکرد می تواند روی پیکسل ها بهینه باشد.

حالا که صحبت بنچمارک شد، اجازه بدهید یک بنچمارک پردازش مرکزی و یک بنچمارک گرافیکی را روی این دو دستگاه اجرا کنیم:

مقایسه بنچمارک پردازش مرکزی بین هواوی P50 Pro و گوگل Pixel 6 Pro

مقایسه بنچمارک پردازش مرکزی بین هواوی P50 Pro و گوگل Pixel 6 Pro

مقایسه بنچمارک پردازش گرافیکی بین هواوی P50 Pro و گوگل Pixel 6 Pro

مقایسه بنچمارک پردازش گرافیکی بین هواوی P50 Pro و گوگل Pixel 6 Pro

همانطور که می بینید، در بحث بنچمارکی اگر به گوگل ارفاق کنیم باید بگوییم که تفاوت آنقدرها زیاد نیست، هر چند که تست چندهسته ای گیکبنچ واقعا چشم پوشی از تفاوت امتیاز حدود ۳۰ درصدی سخت است.

خب، در عمل چطور است؟ گدام گوشی می تواند سریع تر باشد؟ اجازه بدهید ویدیو تست زیر را از کانال یوتیوب تک-نیک تماشا کنیم:

 

همانطور که دیدید، نمی توان گفت در عمل دقیقا کدام گوشی بهتر است. تفاوت های جزئی وجود دارد و در بخش های مختلف برتری بین ۲ گوشی جابه جا می شود. به صورت کلی اما شاید باید گفت که گوشی گوگل توانست برتری نسبی را حفظ کند.

از نظر بهینگی مصرف باتری طی این تست باید گفت که گوگل پیکسل ۶ پرو با از دست دادن تنها ۵٪ باتری توانست در مقابل مصرف ۷ درصدی هواوی پی ۵۰ پرو بهتر ظاهر شود. اگر معیار قابل سنجش تری می خواهید باید بگویم که مصرف Pixel 6 Pro در این تست برابر ۱۳.۹ میلی آمپر بر دقیقه بود و هواوی P50 Pro حدود ۱۶.۹۶ میلی آمپر بردقیقه انرژی مصرف کرده است.

نظر شما درباره رویارویی این دو شرکت پرسابقه چیست؟ گوگل سابقه درخشانی در بخش نرم افزار دارد و هواوی در بخش سخت افزار واقعا عملکرد خوبی داشته است اما حالا که هر دو پس از همکاری ها چندی که با هم داشته اند، چطور ظاهر شدند؟ انتخاب شما کدام است؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ali karimi

سلام، زیاد نمیشه به این گقت یه مقایشه خوب، چون چیپ گوگل واسه امسال هستش و با هسته های جدید ولی کایرین 9000 نه، هسته های قدیمی تری داره، تازه با این حال تنسور گوگل تونسته اونم خیلی کم بهنیه تر باشه، یعنی اگه کایرین 9000 هسته های جدیدarm مثل تنسور رو دارا بود خیلی راحت تنسور گوگل رو له میکرد ولی خب هولوی از کوتکسهای a77 در این چیپست استفاده کرده، تازه بعدa77میشه a88 بعدش میشه کورتکس x1 امسالم که کلا اسمها تغییر کرده وشدهa710 وa510 و البته با معماری جدید یعنی معماریarmv9، موفق باشید

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)