حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

گوگل پروژه عینک واقعیت افزوده خود را لغو کرده است

نوشته

10 ماه قبل | بدون دیدگاه | عینک هوشمند، گوگل، واقعیت افزوده (AR)

اگر تاکنون امیدوار به ارائه نسل بعدی Google Glass بودید، به‌نظر می‌رسد که این پروژه هرگز به‌ثمر نخواهد نشست. پس از خروج Clay Bavor، معاون وقت گوگل در بخش آزمایشگاه پروژه‌های آینده‌نگر در فوریه 2023، گفته می‌شود که گوگل به‌طور کامل پروژه توسعه سخت‌افزار عینک واقعیت افزوده خود را لغو کرده و درعوض، بر روی ساخت “Android of AR” به‌طور گسترده تمرکز کرده است.

لغو پروژه عینک واقعیت افزوده گوگل

این خبر از گزارشی در Business Insider می‌آید که نشان می‌دهد گوگل پروژه سخت‌افزاری خود را بلافاصله پس از خروج Bavor در اوایل سال جاری لغو کرده است. گفته می‌شود که Project Iris نوعی عینک هوشمند است که می‌تواند با اطلاعات مفیدی مانند ترجمه آنی یا ناوبری هدایت‌شده ازطریق Google Maps به تقویت واقعیت کمک کند. گوگل در Google I/O 2022 عینکی مشابه این مفهوم را به‌نمایش گذاشت.

افرادی در داخل گوگل می‌گویند که این شرکت به‌طور مداوم استراتژی خود را برای عینک‌های Project Iris تغییر می‌دهد، کارمندان را ناامید می‌کند و باعث آشفتگی در گروه می‌شود. گفته می‌شود که گوگل به‌طور کامل از سخت‌افزار AR ناامید شده است و تنها برخی از کارمندان در بخش آزمایشگاه‌های گوگل در این بخش باقی مانده‌اند.

لغو پروژه عینک واقعیت افزوده گوگل

لغو پروژه عینک واقعیت افزوده گوگل

بااین‌حال، سایر بخش‌های آزمایشگاه AR گوگل به‌سمت توسعه پلتفرم نرم‌افزاری حرکت خواهند کرد که دستگاه‌های XR آینده را تأمین می‌کند. واقعیت گسترده یا XR اصطلاحی فراگیر برای ترکیب AR و VR است، مانند هدست‌های XR سامسونگ و هدست‌های XR دیگر شرکت‌ها. با توجه به اینکه هدست‌هایی مانند Meta Quest 3 آینده و هدست‌های Meta Quest موجود بر روی نسخه‌های سفارشی اندروید اجرا می‌شوند، پلتفرم گوگل قبلاً ثابت کرده است که برای صنعت XR یک موهبت است.

این پلتفرم جدید همان‌طور که درحال‌حاضر micro XR نامیده می‌شود، می‌تواند به‌خوبی تجربیاتی را ارائه دهد که در Google I/O 2022 دیدیم. تفاوت این است که گوگل سازنده سخت‌افزار آن نخواهد بود، بلکه تنها ارائه‌دهنده سیستم‌عامل اصلی آن است.

نظر شما درباره لغو پروژه عینک واقعیت افزوده گوگل چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی