حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

زاکربرگ می‌خواهد عینک واقعیت افزوده متا در سال 2024 تحولی مشابه با نسل اول آیفون ایجاد کند

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | عینک هوشمند، واقعیت افزوده (AR)

اپل و متا پیش‌تر بارها و بارها در مورد قوانین اپ استور و حریم‌خصوصی با هم به مخالفت پرداخته‌اند و انتظار می‌رود این دو به‌زودی به رقبای سخت‌افزاری یکدیگر نیز تبدیل شوند. ازآنجایی‌که گفته می‌شود اپل محصولات متنوعی ازجمله عینک و هدست واقعیت مجازی/افزوده (ترکیبی) خود را آماده می‌کند، متا نیز قصد دارد عینک واقعیت افزوده خود را در سال 2024 عرضه کند. حال، گزارش جدیدی از The Verge نشان می‌دهد که مارک زاکربرگ ایده‌های بزرگی برای عرضه عینک واقعیت افزوده متا داشته و هدف آن نیز، ایجاد حس تحولی مشابه لحظه معرفی نسل اول آیفون است.

حس تحول نسل اول آیفون در عینک واقعیت افزوده متا

گزارش امروز با استناد به یکی از کارمندان سابق که بر روی این پروژه کار می‌کرد، نشان می‌دهد که خود زاکربرگ با روند توسعه‌ی این عینک واقعیت افزوده درهم تنیده شده است. این منبع اضافه کرد که زاکربرگ “می‌خواهد این یک لحظه مشابه با آیفون باشد” زمانی که عینک AR متا معرفی می‌شود.

اما علی‌رغم این امید و جدول زمانی تهاجمی 2024، متا ظاهراً از تبدیل شدن عینک AR خود به یک محصول تجاری هنوز دور است. گزارش امروز The Verge نشان می‌دهد که متا یک «نمونه اولیه کاربردی و پوشیدنی» از عینک نداشته، بلکه فقط یک «نمایش ثابت که بر روی میز استفاده می‌شود» را دراختیار دارد.

    علی‌رغم صرف میلیاردها دلار برای توسعه عینک‌های واقعیت افزوده، متا در داخل، انتظارات فروش کمی در ده‌ها هزار دلار برای نسخه اول دارد، که هدف آن استفاده‌کنندگان و توسعه‌دهندگان اولیه است. قیمت این محصول نیز هنوز مشخص نشده است، اما دستگاه مطمئناً گران‌تر از هدست 299 دلاری Quest VR این شرکت خواهد بود؛ زیرا قیمت اجزای عینک AR چندین هزار دلار است. این هزینه، تمایل زاکربرگ را برای پرداخت یارانه به قیمت سخت‌افزار برای تشویق به پذیرش این دستگاه، آزمایش خواهد کرد؛ یک استراتژی رقابتی که تا حدی هدف آن کاهش حاشیه‌های سود سایر شرکت‌ها مانند اپل است.

حس تحول نسل اول آیفون در عینک واقعیت افزوده متا

حس تحول نسل اول آیفون در عینک واقعیت افزوده متا

علاوه‌بر عینک‌های AR رده‌بالاتر که در داخل متا به آن «Nazare» گفته می‌شود، این شرکت همچنین درحال توسعه یک جفت عینک هوشمند AR رده‌پایین‌تر می‌باشد که قرار است در سال 2024 عرضه شود. «این گزارش ادعا می‌کند که متا امیدوار است ده‌ها میلیون دلار از این محصول بفروشد.»

درهمین‌حال، اپل درحال برنامه‌ریزی محصولات AR و VR خود است که با هدست واقعیت ترکیبی شروع می‌شود که می‌تواند در سال آینده عرضه شود. درواقع، مینگ چی کو، تحلیلگر اپل، پیش‌تر گفته بود که اپل امیدوار است “در ده سال آینده آیفون را با AR جایگزین کند.”

دیدگاه شما درباره‌ی جاه‌طلبی مارک زاکربرگ پیرامون القای حس تحول آیفون نسل اول توسط عینک واقعیت افزوده متا در سال‌های آینده چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی