حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

هدست AR گوگل Project Iris در یک موسسه فوق محرمانه در حال توسعه است

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | شایعات، گوگل، واقعیت افزوده (AR)

گویا گوگل در حال کار بر روی یک هدست واقعیت افزوده (AR) با کد Project Iris است. این دستگاه از دوربین‌های رو به بیرون برای ضبط دنیای واقعی استفاده کرده، سپس گرافیک رایانه‌ای را به آن اضافه می‌کند و یک تجربه واقعیت ترکیبی و همه جانبه ایجاد خواهد شد. جالب است بدانید که هدست AR گوگل Project Iris در یک موسسه فوق محرمانه در حال توسعه است.

هدست AR گوگل Project Iris

این اطلاعات از چند منبع آشنا با این پروژه به دست آمده است که بدون اجازه شرکت بوده و به همین دلیل منابع خواستار ناشناس ماندن هستند. آنها فاش کرده اند که نمونه های اولیه در تاسیساتی در منطقه خلیج سانفرانسیسکو ساخته می شوند و شبیه عینک های اسکی هستند. این دستگاه نیازی به اتصال سیمی به منبع تغذیه خارجی ندارد و مانند سری Google Pixel 6 از یک پردازنده سفارشی Google تغذیه می‌کند.

همانطور که انتظار می‌رفت، این هدست از اندروید استفاده می‌کند، اگرچه فهرست‌های شغلی اخیر نشان می‌دهد که گوگل در حال کار بر روی یک سیستم‌عامل جدید برای یک «دستگاه AR نوآورانه» است. به این معنی که این شرکت ممکن است به زودی سیستم‌عامل دیگری را پس از اندروید، کروم و فیوشا ثبت کند.

هدست AR گوگل

هدست AR گوگل

با توجه به محدودیت‌های پردازشی، استراتژی گوگل این است که از مراکز داده خود برای ارائه برخی از پردازش های از راه دور و سپس ارسال آنها به هدست از طریق اینترنت استفاده کند.

منابع همچنین فاش کرده اند که تیم پیکسل در پروژه Iris نیز مشارکت دارد، اما مشخص نیست که آیا این هدست در نهایت با برند پیکسل ارائه خواهد شد یا خیر. با این حال، می‌توانیم مطمئن باشیم که نام Google Glass غیرمجاز است زیرا این نام هنوز برای این ابزار نه چندان موفق، از یک دهه پیش ثبت شده است.

به نظر می رسد پروژه آیریس با توجه به ماهیت بسیار مخفی آن، در ساختمانی که نیاز به دسترسی به کارت کلید و همه چیز دارد، کار بزرگی باشد. تیم اصلی که روی آن کار می‌کند از حدود 300 نفر تشکیل شده است و گوگل قصد دارد آن را تا حد زیادی گسترش دهد.

پروژه گوگل Starline را ببینید: تماس تصویری ۳ بعدی

در مورد تاریخ عرضه، هدست AR ممکن است تا سال 2024 همراه با پروژه Starline به بازار عرضه شود. استارلاین یک غرفه چت ویدیویی با وضوح فوق العاده بالا است و سال گذشته نمایش داده شد.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید برنده فاز بعدی محصولات قابل حمل چه برندی باشد؟ گوگل، اپل یا برندی دیگر؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)