حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

گوگل عینک واقعیت افزوده جدید خود با قابلیت ترجمه آنی را به‌نمایش گذاشت

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | عینک هوشمند، گوگل، واقعیت افزوده (AR)

در حسن‌ختام کنفرانس توسعه‌دهندگان امسال گوگل، Google I/O 2022، ساندار پیچای، مدیرعامل این شرکت، به‌طور شگفت‌انگیزی پیش‌نمایش تلاش‌های واقعیت افزوده آینده گوگل برای عینک های هوشمند را ارائه کرد که یکی از قابلیت‌های جالب آن، ترجمه آنی زبان حین مکالمه‌ی میان دو شخص است.

پیش‌نمایش عینک واقعیت افزوده جدید گوگل

پیش از این و حدود یک دهه پیش، زمانی که غول جستجو عینک هوشمند گوگل گلس را معرفی کرد، نتوانست جامعی از کاربران مصرف‌کننده را برای عینک‌های متصل به اینترنت خود پیدا کند. درطول کنفرانس توسعه‌دهندگان I/O، این شرکت یک عینک را با استفاده از نسخه AR Google Translate نشان داد. متأسفانه، این محصول تنها یک نسخه‌ی پیش‌نمایش بوده و کمپانی گوگل هنوز تا تجاری‌سازی آن، راه زیادی در پیش دارد.

مدیرعامل Google/Alphabet، واقعیت افزوده را «مرز جدید محاسبات» نامید و با جمع‌بندی مجدد تلاش‌های موجود که به‌تازگی معرفی شدند، ازجمله Multisearch و Scene Exploration در Google Lens، و Immersive View در Maps، شروع به کار کرد.

 قابلیت‌های واقعیت افزوده جدید درحال‌حاضر بر روی تلفن‌ها مفید هستند و زمانی که بتوانید از آن‌ها در دنیای واقعی استفاده کنید بدون اینکه فناوری مانعی برای آن ایجاد کند، جادو واقعاً زنده می‌شود. این پتانسیل چیزی است که ما را بیشتر در مورد AR هیجان‌زده می‌کند. توانایی صرف زمان برای تمرکز بر آنچه در دنیای واقعی در زندگی واقعی ما اهمیت دارد.

پیش‌نمایش عینک واقعیت افزوده جدید گوگل

پیش‌نمایش عینک واقعیت افزوده جدید گوگل

اولین مورد استفاده‌ای که گوگل آن را در کنفرانس خود توضیح داد، عینک‌های واقعیت افزوده برای ترجمه است که در آن افراد رونوشت زنده را در دید خود می‌بینند. پیچای اعلام کرد این یک نمونه اولیه می‌باشد که گوگل مدتی درحال آزمایش آن بوده است.

 مهم است که ما محصول خود را به‌گونه‌ای طراحی کنیم که برای دنیای واقعی ساخته شده باشد و شما را از آن دور نکند. عینک‌های AR راه‌های جدیدی را برای انجام این کار به ما می‌دهد.

همه تصاویر نشان داده‌شده در ویدئو شبیه‌سازی شده‌اند، بنابراین ما واقعاً نمی‌دانیم که عینک واقعیت افزوده گوگل، در عمل چگونه بوده و وضوح نمایش آن نیز چه مقدار است. بااین‌حال، نمونه اولیه عینک Google AR که برای ترجمه استفاده می‌شود، شباهت‌هایی با North Focals دارد.

نظر شما درباره‌ی مدل پیش‌نمایش عینک واقعیت افزوده جدید گوگل چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی