حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مانیتور ۴۸۰ هرتز به زودی ارایه می شود

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | مانیتور

در سال ۲۰۱۷ وب سایت Blur Busters آزمایشاتی را روی نمونه مهندسی اولین پنل 4K 120Hz انجام داد که می توانست رفرش ریت 480Hz را در رزلوشن 540p ارایه دهد. این محصول ZisWorks بود و در آن زمان به صورت یک پنل ۲۸ اینچی TN (مدل x28) یا یک پنل ۳۹ اینچی VA (مدل x39) در دسترس بود. طبق جدیدترین گزارش ها، مانیتور ۴۸۰ هرتز به زودی ارایه می شود. این پنل ها توسط LG و AUO در حال توسعه است.

مانیتور ۴۸۰ هرتز

گرچه این موارد معمولاً برای کاربران خبره ای بود که خود محصول خاص تولید می کنند و یا تسترها، طبق گزارش TFTCentral باید گفت که پنلهای ۴۸۰ هرتز می توانند به زودی برای مصرف کنندگان نیز به واقعیت تبدیل شوند. بر اساس این گزارش گفته می شود که LG Display و همچنین AU Optronics (AUO) در حال کار بر روی چنین پنل های با رفرش ریت بالا هستند. ظاهراً آنها تا اواخر سال ۲۰۲۲ آماده تولید خواهند بود و از این رو می توانیم در سال ۲۰۲۳ شاهد معرفی آنها برای بازار تجاری باشیم.

اگرچه ما حدس می زنیم، چنین نمایشگرهای ۴۸۰ هرتزی ممکن است در نمایشگاه CES 2023 به نمایش درآیند. پیش از این ASUS و انویدیا اولین پنل های ۳۶۰ هرتز جهان را در قالب ROG SWIFT 360Hz PG259QN در CES 2020 نمایش دادند.

از نظر ویژگی ها، جزئیات خیلی زیادی مشخص نیست اما گزارش ادعا می کند که پنل LG در ابعاد 24.5 اینچی با رزلوشن 1080p پ پشتیبانی از DisplayHDR 400 و بازتولید رنگ مناسب برخوردار است. جزئیات بسیار کمتری از نمونه AUO مشخص است. فقط می دانیم که این صفحه نمایش می تواند دارای رزلوشن 1080p باشد. با این حال، SweClockers اضافه می کند که این شرکت همچنین در حال کار بر روی یک صفحه 1440p با رفرش ریت 360Hz برای انتشار در سال جاری است.

AUO Display

AUO Display

مزایای نمایشگر ۴۸۰ هرتز

وب سایت Blur Busters در آزمایش پنل های ZisWorks در حالت 480 هرتز، پیشرفت های زیر را عنوان کرده است:

  1. ۱- کاهش اثر آرایه فانتوم (که به اصطلاح شبح تصویر شناخته می شود)
  2. ۲- تأخیر ورودی کاهش یافته است
  3. ۳- بهبود پایداری دید (اثر دنباله ای Sparkler)
  4. ۴- کاهش تاری حرکت

وب سایت TFTCentral همچنین در گزارش خود گفته است که ال جی در حال توسعه فناوری جدیدی به نام “IPS Black” است که قادر به تولید سیاهی غنی تر در LCD های IPS و کاهش میزان درخشش IPS است. ظاهراً، دو نمایشگر 4K – یکی 27 اینچی و دیگری 31.5 اینچ – برای معرفی در ژانویه سال آینده برنامه ریزی شده است.

نظر شما چیست؟ منتظر مانیتورهای با رفرش ریت بالا هستید؟ در حال حاضر در صنعت موبایل نمایشگرهای ۲۴۰ هرتزی هم داریم. رفرش ریت مانیتور کامپیوتر شخصی شما چقدر است؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)