حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تقلب سامسونگ در بنچمارک : این بار تلویزیون ها

نوشته

1 سال قبل | 2 دیدگاه | تلویزیون، سامسونگ

اوایل سال جاری، شاهد حذف چند گوشی سامسونگ از بنچمارک GeekBench بودیم. دلیل این تصمیم آن بود که عملکرد این گوشی ها در بنچمارک با عملکرد آن ها در واقعیت متفاوت بود. حالا اما خبر رسیده که دوباره شاهد تقلب سامسونگ در بنچمارک ها هستیم و این بار تلویزیون ها مورد صحبت هستند.

تقلب سامسونگ در بنچمارک

یک کارشناس HDTVTest ابتدا مشکل تقلب در بنچمارک تلویزیون QD-OLED سامسونگ S95B را شناسایی و مستند کرد. FlatpanelsHD همچنین این مشکل را در تلویزیون LCD Neo QLED سامسونگ تأیید کرد.

ظاهراً سامسونگ از الگوریتمی برای تشخیص نرم افزارهای بنچمارک استفاده کرده است.

اصل مشکل این است که سامسونگ ظاهراً از الگوریتمی برای تشخیص نرم‌افزارهای بنچمارک استفاده کرده است که توسط کارشناس‌های بررسی کننده تلویزیون استفاده می شود.

سامسونگ

سامسونگ

اما تقلب کجاست؟

تلویزیون با شناسایی باز بودن نرم افزار بنچمارک، به‌طور لحظه‌ای روشنایی تلویزیون‌ها را تا ۸۰ درصد افزایش می‌دهد. FlatpanelsHD گزارش می دهد که تلویزیون Neo QLED نمی تواند چنین سطوح روشنایی بالایی را بدون آسیب رساندن به پنل و به صورت طولانی مدت ارایه کند.

طبق گزارش ها، این برند همچنین بازتولید رنگ تلویزیون های خود را در طول اندازه گیری های بنچمارک تغییر می دهد تا دقیق تر به نظر برسد. البته اکثر تولیدکنندگان تلویزیون با انتخاب حالت‌های مختلف رنگ‌ها را در فروشگاه و نمایشگاه‌ها خروجی آن را تقویت می‌کنند اما سامسونگ متهم شده است که این آلگوریتم خود را برای «فریب دادن کارشناسان و سایر افراد» پنهان کرده است.

تقلب مذکور سامسونگ به دلیل روش ساده فریب دادن بنچمارک‌ها کشف شد. این نرم افزارها تلویزیون های HDR را با تمرکز روی 10 درصد از سطح صفحه نمایش آزمایش می کند. وقتی FlatpanelsHD اندازه بنچمارک را به 9% تغییر داد، می‌توانستند الگوریتم مذکور را دور بزنند و امتیاز دقیق را بدست آورند.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید که شرکت ها حق دارند که حداکثر توان سخت افزار خود را به بنچمارک بدهند یا باید همان چیزی که در دنیای واقعی ارایه می شود را ارایه کنند؟

حذف پرچمدارهای سامسونگ از بنچمارک Geekbench به دلیل کند کردن عمدی بازی و برنامه ها

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
mega08

چه تقلب کنه چه نکنه. نسبت به رقبای خودش بهتره از همه لحاظ . جز سونی که تقریبا برابرن. و مشکل سیستم عامل تایزن. وعلا چه طول عمر، چه کیفیت نصویر چه قیمت از رقیب کره ای خودش بهتره. تو ۴ تا تلوزیونی که از هر دو برند داشتیم. چه قیمت بهتر. رقبای چینیش که هیچی ول معطلن. مخصوصا طول عمرشون فاجعس.
ی سونی میمونه که قیمتش فضاییه، قطعا با اون قیمت بهتر نباشه از سامسونگ. باید شک کرد بهش. هر چند ،برتری خفنی هم نداره.

Monarch

با این حال به نظر من خیلی احمقانه هست وقتی که چیزی رو خوب میسازی با تقلب عالی نشون بدی مخصوصا واسه تلویزیون که نهایت استفاده از اون چند ساعت در روز هست

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)