حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اندروید 14 نوار تنظیم صدای زنگ گوشی و نوتیفیکیشن را از یکدیگر جدا می‌کند

نوشته

11 ماه قبل | بدون دیدگاه | اندروید ۱۴

در نسخه‌های پیشین سیستم‌عامل اندروید خالص، صدای زنگ و نوتیفیکیشن گوشی هوشمند توسط یک نوار لغزنده یکسان کنترل می‌شد، اما گوگل به‌تازگی اعلام کرده است که این رویه در اندروید 14 تغییر خواهد کرد. درحالی‌که تعداد زیادی از تلفن‌های اندرویدی فعلی ازجمله گوشی‌های سامسونگ به‌طور پیش‌فرض این ویژگی را ارائه می‌دهند، کاربران پیکسل و برخی دیگر از برندها، تاکنون از آن بی‌بهره بوده‌اند.

تقسیم تنظیم صدای زنگ گوشی و نوتیفیکیشن در اندروید 14

پستی در Google Issue Tracker از تاریخ دسامبر 2021 که درخواست جداسازی نوار تنظیم صدای زنگ گوشی و نوتیفیکیشن را داشت، اکنون به‌عنوان «تثبیت‌شده» علامت‌گذاری شده است. علاوه‌بر این، یکی از کارکنان گوگل این موضوع را تأیید کرده که این ویژگی با نسخه آینده این سیستم‌عامل ارائه خواهد شد. درواقع، 9to5Google گزارش می‌دهد که هنوز هیچ تغییری پیرامون این قابلیت در Android 13 QPR3 Beta 3 یا Android 14 Beta 1.1 مشاهده نشده است. به‌احتمال‌زیاد، گوگل ممکن است حالت ذکرشده را در نسخه آینده بتای سیستم‌عامل اندروید 14 خود ارائه کند.

شایان‌ذکر است که نوار تنظیم صدای جداشده در اندروید 14 DP2 در ماه مارس ظاهر شدند، اگرچه بلافاصله پس از به‌روزرسانی قابل‌مشاهده نبودند. Mishaal Rahman از Esper با افزودن زمینه بیشتر، در آن زمان خاطرنشان کرد که نوار تنظیم صدای جداشده در Android 13 QPR2 Beta وجود دارد، اگرچه دسترسی به این ویژگی مستلزم فعال کردن یک حالت خاص است.

تقسیم تنظیم صدای زنگ گوشی و نوتیفیکیشن در اندروید 14

تقسیم تنظیم صدای زنگ گوشی و نوتیفیکیشن در اندروید 14

بااین‌حال، با انتشار Android 14 DP2، به‌نظر می‌رسید که گوگل این حالت را فعال کرده است، بنابراین آن‌ها را به‌طور خودکار و بدون دخالت کاربر نشان می‌دهد. همچنین مشخص شده است که با جدا شدن دو نوار صدا، تنظیم تلفن روی لرزش، صدای زنگ و صدای اعلان نیز قطع می‌شود.

این یک بهبود در قابلیت‌های سیستم‌عامل خالص اندروید برای کسانی است که نمی‌خواهند تماس‌های دریافتی را بشنوند (زیرا لرزش گوشی را ترجیح می‌دهند) اما همچنان می‌خواهند صدای نوتیفیکیشن‌ها را بشنوند یا برعکس.

نظر شما درباره تقسیم تنظیم صدای زنگ گوشی و نوتیفیکیشن در اندروید 14 چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی