حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اندروید 14 بتا 1 سرانجام برای کاربران گوگل پیکسل منتشر شد

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اندروید ۱۴

درست طبق زمان‌بندی تعیین‌شده، گوگل امروز اولین نسخه بتا Android 14 را منتشر کرد. این نسخه پس از دو پیش‌نمایش توسعه‌دهندگان ارائه شده و اگرچه برخی از مشکلات جزئی رابط کاربری به‌اندازه کافی صیقل داده شده‌اند تا اندروید 14 بتا 1 را به‌صورت روزانه قابل‌استفاده کنند، اما به‌خاطر داشته باشید که باز هم نسخه نهایی نبوده و ثبات دستگاه به‌اندازه نسخه‌های پایدار نیست.

اندروید 14 بتا 1

اگر با پیش‌نمایش دوم توسعه‌دهندگان اندروید 14 کار کرده باشید، می‌دانید که گوگل در مورد محدودیت‌های برنامه‌های پس‌زمینه پیشرفت‌هایی را اعمال کرده است. در آخرین نسخه، غول جستجو حریم خصوصی را دو برابر کرده و به برنامه‌ها اجازه می‌دهد دسترسی داده‌های حساس را به سرویس‌های متمرکز بر معلولیت محدود کنند.

اگر کاربر دارای معلولیت در هنگام خرید آنلاین مستعد انجام اقدامات ناخواسته مانند ارسال پول یا ادامه دادن به صندوق باشد، این کار مفید است. گوگل می‌گوید یک ویژگی جدید در اندروید 14 برای جلوگیری از این اشتباهات قرار داده شده است. همچنین برای محافظت از اطلاعات حساس کاربر مانند اطلاعات شخصی یا رمزهای عبور، متن ساده درنظر گرفته شده است.

ویژگی‌های برجسته این نسخه همچنین شامل یک رابط کاربری مفیدتر سیستم، مانند یک پیکان برگشت به عقب است. اگر تجربه ناوبری حرکتی را انتخاب کنید، این ویژگی ناوبری برنامه‌ها را بسیار آسان‌تر می‌کند. در راستای طرح زمینه Material You، پیکان عقب نیز از تصویر زمینه یا Theme تلفن شما تبعیت می‌کند.

اندروید 14 بتا 1

اندروید 14 بتا 1

گوگل همچنین اشتراک‌گذاری‌های سیستم را با اقدامات و میانبرهای سفارشی جدید بهبود داده است. این بدان معناست که در بالای گزینه اشتراک‌گذاری یک فایل یا محتوای خاص با برنامه‌های دیگر، می‌توانید کارهایی مانند ایجاد آلبوم برای یک عکس یا ایجاد یک لینک جدید انجام دهید.

برای توسعه‌دهندگان، اندروید 14 شامل مجموعه‌ای از ویژگی‌های گرافیکی جدید است که هدف آن برجسته کردن برنامه‌هاست. تنظیمات برگزیده زبان برای هر برنامه نیز بهبود یافته و اکنون اجازه می‌دهد زبان‌های نمایش‌داده‌شده در لیست زبان‌های هر برنامه تنظیمات اندروید به‌صورت پویا سفارشی شوند.

مانند نسخه‌های قبلی اندروید، Android 14 همچنان از تبلت‌ها و تلفن‌های تاشو با الهام از طراحی و راهنمای توسعه پشتیبانی می‌کند تا به بهبود تجربه کاربر کمک کند.

اگر کنجکاو هستید، می‌توانید Android 14 Beta 1 را در بسیاری از تلفن‌های هوشمند گوگل از Pixel 4a (5G) تا Pixel 7 Pro دریافت کنید. همچنین توجه داشته باشید که این نسخه از اندروید 14 کماکان درحال توسعه بوده و اگر تصمیم دارید نسخه بتا را تا زمان انتشار نسخه نهایی در پاییز امتحان کنید، درمعرض باگ‌ها و سایر مشکلاتی قرار خواهید گرفت که باید با آن‌ها تعامل کنید. مثل همیشه، قبل از استفاده از نسخه بتا، از تلفن خود نسخه پشتیبان تهیه کنید.

مشخص نیست چه زمانی نسخه بتا برای سایر گوشی‌های اندرویدی باز می‌شود، اما انتظار داریم در اواخر سال جاری، شاید حتی در Google I/O 2023، بیشتر در مورد آن بشنویم.

درهمین‌حال، اگر نمی‌خواهید این نسخه را نصب کنید، می‌توانید تا به‌روزرسانی بعدی صبر کنید، زمانی که همه چیز کمی اصلاح شود. طبق برنامه اندروید 14، گوگل قرار است نسخه بتای بعدی را در اواخر اردیبهشت منتشر کند.

نظر شما درباره اندروید 14 بتا 1 و امکانات آن چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی