حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

پیش نمایش دوم نسخه توسعه دهندگان اندروید ۱۴ منتشر شد

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اندروید ۱۴

دقیقا یک ماه پیش بود که اولین پیش نمایش اندروید ۱۴ برای توسعه‌دهندگان منتشر شد. طبق برنامه ریزی گوگل، دومین و آخرین پیش نمایش توسعه‌دهندگان این سیستم عامل امروز مننتشر شده است. پیش نمایش دوم نسخه توسعه دهندگان اندروید ۱۴ با بهبودها و قابلیت‌های جدیدی همراه است.

پیش نمایش دوم نسخه توسعه دهندگان اندروید ۱۴

طبق جدول زمانی رسمی گوگل، پس از این پیش‌نمایش توسعه‌دهنده، اولین نسخه آزمایشی فروردین ۱۴۰۲ عرضه خواهد شد. پس از آن سه نسخه دیگر در ماه‌های بعدی عرضه می‌شود.

آخرین نسخه پیش‌نمایش توسعه‌دهندگان اندروید ۱۴ می‌تواند بنا‌به‌میل شما به برنامه‌ها اجازه دهد که فقط به عکس‌ها و ویدیوهای منتخب دسترسی داشته باشند. البته شما همچنان می‌توانید اجازه دسترسی به همه محتوای موجود رو دستگاه خود را بدهید یا اصلا اجازه دسترسی را ارائه نکنید.

در اندروید ۱۴ یک API به نام Credential Manager تعبیه شده و به برنامه‌ها اجازه می‌دهد با استفاده از کلیدهای عبور وارد سیستم شوند. در این نسخه از اندروید ۱۴، بهبودهایی در ظاهر رابط کاربری انتخابگر حساب‌کاربری، همراه با تغییراتی در API بر اساس بازخوردهای نسخه قبلی وجود دارد.

برنامه‌هایی که برای سازگاری با اندروید ۱۴ نوشته می‌شوند و در ابتدا یک زیرمجموعه بسیار کوچک خواهند بود، باید برای فعالیت در پس‌زمینه، مجوزهایی را دریافت کنند.

نسخه دوم و آخر اندروید ۱۴ توسعه‌دهندگان با بهینه‌سازی‌هایی برای سیستم مدیریت حافظه اندروید ارائه می‌شود که استفاده از منابع را در هنگام اجرای برنامه‌ها در پس‌زمینه بهبود می‌بخشد. همچنین نوتیفیکیشن غیرقابل رد کردن کمتری در اندروید 14 وجود خواهد داشت و APIهای بهبود یافته برای فروشگاه‌های برنامه نیز ارائه می‌شود.

با تنظیمات ویژه متکی به منطقه جغرافیایی خود، وقتی دستگاهتان Android 14 را دریافت کرد، می‌توانید واحد دما، روز اول هفته و سیستم شماره‌گذاری را بر اساس منطقه خود به صورت خودکار شخصی‌سازی کنید.

همانطور که از نامش پیداست، نصب این نسخه از Android 14 فقط برای توسعه‌دهندگان برنامه توصیه می‌شود تا از آن برای آزمایش برنامه‌های خود استفاده کنند.

وقتی که اولین نسخه بتا اندروید ۱۴ فروردین ماه ۱۴۰۲ منتشر شود، دسترسی کاربران نیز آسان تر خواهد بود. در حال حاضر Android 14 Developer Preview 2 قابل نصب بر روی Pixel 4a 5G و دستگاه‌های جدید Google است.

شما این نسخه از اندروید ۱۴ را تست کردید؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)