حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

هدست واقعیت ترکیبی اپل آخرین امید برای بقای بازار این فناوری خواهد بود

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، واقعیت افزوده (AR)

شایعات حاکی از آن است که اپل از کنفرانس توسعه‌دهندگان آینده خود، WWDC 2023، برای رونمایی از نسل اول هدست AR/VR خود که مدت‌ها شایعه آن مطرح شده بود، استفاده خواهد کرد. حال به‌گفته‌ی تحلیلگر معتبر اپل، مینگ چی کو، معرفی هدست این شرکت نقطه‌عطف مهمی در تلاش آن‌ها برای متقاعد کردن سرمایه‌گذاران به‌فروش این دستگاه و آخرین امید برای زنده نگه‌داشتن بازار این فناوری خواهد بود.

آخرین امید واقعیت افزوده به هدست اپل

کو در مقاله Medium در مورد تخمین فروش آتی هدست واقعیت مجازی سونی و متا نوشت:

«رویداد آینده اپل احتمالاً آخرین امید برای متقاعد کردن سرمایه‌گذاران است که دستگاه هدست AR/MR می‌تواند شانسی برای تبدیل‌شدن به محصول اصلی بعدی در لوازم الکترونیکی مصرفی داشته باشد.»

با کاهش برنامه‌های تولید PS VR2 توسط سونی و تخمین عرضه تنها 300 هزار دستگاه از هدست Quest Pro متا، کو معتقد است که “شواهد کافی” وجود ندارد که نشان دهد هدست‌های AR/VR می‌توانند به محصول اصلی بعدی در لوازم الکترونیکی مصرفی تبدیل شوند.

با نزدیک شدن به زمان رونمایی از هدست AR/VR اپل، شک و تردیدها نسبت‌به معرفی محصولی که مردم واقعاً مایل به خرید آن هستند، افزایش یافته است. در اواخر ماه مارس، نیویورک تایمز به کارمندان اپل اشاره کرد که نگران عدم سودمندی این هدست و قیمت آن بودند. برخی این سؤال را مطرح کردند که آیا این دستگاه برخلاف آیفون و آیپد «راه‌حلی در جستجوی مشکل» کاربران است. همچنین نگرانی‌هایی وجود دارد که این هدست مانند سایر دستگاه‌های اپل «با وضوح رسالت دقیق» ارائه نمی‌شود.

آخرین امید واقعیت افزوده به هدست اپل

آخرین امید واقعیت افزوده به هدست اپل

تیم کوک، مدیرعامل اپل، در مصاحبه‌ای مفصل در اوایل این هفته گفت که در مورد هر کاری که این شرکت تاکنون انجام داده است «شک و تردید زیادی» وجود داشته، اما به‌هرحال اپل موفق شده است.

او گفت:

«اگر قصد انجام کار جدیدی را داشته باشید، همیشه شکاکانی وجود خواهد داشت. من علاقه‌ای به کنار هم قرار دادن نظرات دیگران ندارم و در بازارهایی که وارد می‌شویم، قصد داریم تکنولوژی اولیه آن را کنترل کنیم.»

درحالی‌که کو در اواخر مارس پیش‌بینی کرد که هدست واقعیت ترکیبی اپل ممکن است در WWDC معرفی نشود زیرا اپل جدول زمانی تولید انبوه آن را به عقب انداخته است، مارک گورمن از بلومبرگ روز یکشنبه گفت که اپل همچنان قصد دارد این دستگاه را در جریان کنفرانس WWDC 2023 معرفی کند.

شایعات حاکی از آن است که هدست AR/VR اپل از نمایشگرهای 4K micro-OLED، ده‌ها دوربین برای ثبت هر حرکتی از محیط اطراف گرفته تا ژست‌ها و حالات چهره کاربر و یک نرم‌افزار ارتباطی فوکوس استفاده می‌کند.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی