حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مصاحبه تیم کوک پیرامون هدست واقعیت ترکیبی اپل

نوشته

11 ماه قبل | بدون دیدگاه | اپل، چهره ها، واقعیت افزوده (AR)

مدیرعامل اپل، تیم کوک، در مصاحبه‌ای مفصل با GQ، ضمن اشاره غیرمستقیم به هدست واقعیت ترکیبی آینده این شرکت، اذعان می‌کند که اپل در مورد پتانسیل هدست‌ها و عینک‌های واقعیت افزوده اشتباه کرده است و می‌افزاید که استیو جابز به او آموخت که مایل به پذیرش اشتباهات خود باشد.

مصاحبه تیم کوک پیرامون هدست واقعیت ترکیبی اپل

کوک در توضیح اینکه چرا اپل ممکن است به سخت‌افزار AR/VR علاقه‌مند باشد، گفت:

«اگر به خود فناوری واقعیت افزوده فکر می‌کنید، فقط برای اینکه یک طرف قطعه AR/VR را درنظر بگیرید، این ایده که می‌توانید دنیای فیزیکی را با چیزهایی از دنیای دیجیتال پوشش دهید، می‌تواند ارتباطات مردم و ارتباط بین افراد را تا حد زیادی افزایش دهد. این می‌تواند افراد را برای دستیابی به چیزهایی که قبلاً نمی‌توانستند به‌دست آورند، توانمند کند. اگر ما در جایی که نشستیم به‌طور ناگهانی می‌توانستیم چیزی را به‌صورت دیجیتالی تولید کنیم و آن را فوراً ببینیم و شروع به کار و پردازش روی آن کنیم، ممکن است بتوانیم در موردی خیلی مسائل به‌طور راحت‌تری همکاری کنیم. بنابراین، این ایده وجود دارد که این محیط ممکن است حتی بهتر از دنیای واقعی باشد؛ بنابراین کاملاً هیجان‌انگیز است. این ایده می‌تواند خلاقیت را تسریع کرده و به شما کمک کند کارهایی را انجام دهید که در طول روز انجام می‌دهید و واقعاً به انجام آن‌ها به روش دیگری فکر نمی‌کردید.»

کوک در ادامه بیان می‌کند که اندازه‌گیری اشیاء فیزیکی و قرار دادن هنر دیجیتال بر روی دیوارها تنها نقطه‌ی آغاز موارد استفاده بالقوه برای AR است، که ظاهراً به این معناست که احتمالات چیزهای بسیار بیشتری وجود دارد. سپس Baron این واقعیت را مطرح کرد که در سال 2015 کوک به نیویورکر گفت که به‌شدت نسبت‌به تولید عینک‌های هوشمند اپل، شبیه به گوگل گلس، به‌عنوان یک محصول اولیه واقعیت افزوده، تردید دارد. در آن زمان کوک گفت:

«ما همیشه فکر می‌کردیم که عینک یک حرکت هوشمندانه نیست، از این منظر که مردم واقعاً تمایلی به استفاده از آن ندارند. آن‌ها چیزهای اضافی بودند، به‌جای اینکه فناوری را به جلو سوق دهند. ما همیشه فکر می‌کردیم که شکست می‌خورد، و می‌دانید، تا اینجای کار این‌طور بوده است.»

مصاحبه تیم کوک پیرامون هدست واقعیت ترکیبی اپل

مصاحبه تیم کوک پیرامون هدست واقعیت ترکیبی اپل

اکنون، کوک اعتراف کرد که حاضر است بگوید اشتباه کرده است:

«تفکر من همیشه درحال تکامل است. استیو به‌خوبی به من یاد داد: هرگز با اعتقادات دیروزت ازدواج نکن. همیشه، اگر چیز جدیدی به شما ارائه شد که می‌گوید اشتباه می‌کردید، آن را بپذیرید و به‌جای ادامه دادن به غوغا کردن و گفتن اینکه چرا درست می‌گویید، جلو بروید.»

سپس Baron از کوک پرسید که آیا این واقعیت که نه هدست‌های گوگل گلس و نه هدست‌های کوئست متا تأثیر قابل‌توجهی در میان مصرف‌کنندگان گذاشته‌اند، او را نسبت‌به ارائه محصولی در فضای واقعیت مجازی/واقعی توسط اپل بدبین می‌کند؟ کوک پاسخ داد که اپل سابقه موفقیت در زمینه‌هایی دارد که مردم در آن شک دارند:

«تقریباً هر کاری که تابه‌حال انجام داده‌ایم، تعداد زیادی از افراد شکاک در آن وجود داشته است. اگر کاری را انجام دهید که در حاشیه است، همیشه شکاکان وجود خواهند داشت. آیا ما می‌توانیم به‌نوعی در کاری که دیگران انجام نمی‌دهند سهم مهمی داشته باشیم؟ آیا ما می‌توانیم تکنولوژی اولیه را داشته باشیم؟ من علاقه‌ای به کنار هم قرار دادن تکه‌هایی از نظرات دیگران ندارم. زیرا ما می‌خواهیم فناوری اولیه را کنترل کنیم. زیرا می‌دانیم که شما اینگونه نوآوری می‌کنید.»

برای اطلاعات بیشتر در مورد افکار کوک در مورد رهبری، تصویر عمومی او، مقایسه خود با استیو جابز، کار در اپل پارک، دستمزد او و موارد دیگر، مصاحبه کامل را وی را ازطریق این لینک بخوانید.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی