حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مدیران ارشد اپل نسبت به موفقیت هدست این شرکت بسیار تردید دارند

نوشته

11 ماه قبل | بدون دیدگاه | اپل، شایعات، واقعیت افزوده (AR)

به‌گفته‌ی مارک گورمن از بلومبرگ، ظاهراً هدست واقعیت ترکیبی اپل در مقایسه با چشم‌انداز اولیه شرکت برای این دستگاه، به‌طور قابل‌توجهی تغییر کرده است و برخی از مدیران ارشد اپل در مورد پتانسیل این محصول تردید دارند.

هدست اپل از دید مدیران ارشد این شرکت

ظاهراً اپل توسعه هدست خود را در سال 2015 با استفاده از Gear VR سامسونگ و HTC Vive در آزمایش‌های اولیه آغاز کرد. گزارش شده است که این هدست به‌طور قابل‌توجهی نسبت‌به دیدگاه اصلی مدیرعامل اپل، تیم کوک، منحرف شده است. این محصول در ابتدا به‌عنوان «یک عینک که می‌تواند در تمام روز استفاده شود» تصور می‌شد، اما اکنون به یک هدست تمام‌عیار تبدیل شده است که شبیه یک عینک اسکی به‌نظر می‌رسد و به‌دلیل محدودیت‌های فنی و داخلی به یک بسته باتری جداگانه نیاز دارد.

علی‌رغم دیدگاه تزلزل‌ناپذیر کوک مبنی‌بر اینکه دستگاه باید بر روی واقعیت افزوده تمرکز کند، طبق گزارش‌ها، او عمیقاً درگیر طراحی این هدست نبوده و تصمیم گرفته است تنها در مراحل آزمایشی آن شرکت کند. “عدم دخالت نسبی” کوک گاهی اوقات به‌عنوان بلاتکلیفی تلقی می‌شود و باعث ناامیدی کارکنان شده که منجر به تأخیر و نگرانی در مورد دریافت منابع می‌شود.

چهره‌های کلیدی ازجمله مدیر نرم‌افزار اپل، کریگ فدریگی، نیز در طول توسعه هدست فاصله خود را از این محصول حفظ کرده‌اند و به‌نظر می‌رسد نسبت‌به آن محتاط هستند. گمان می‌رود جانی سروجی، معاون ارشد فناوری‌های سخت‌افزاری اپل، نیز به‌طور خصوصی نسبت‌به این دستگاه بدبین باشد و آن را با یک پروژه علمی مقایسه می‌کند. او هشدار داده است که طراحی تراشه‌هایی با کارایی بالا که هدست به آن نیاز دارد، می‌تواند توجهات را از تراشه‌های جدید آیفون که درآمد بیشتری به‌همراه دارد، منحرف کند.

هدست اپل از دید مدیران ارشد این شرکت

هدست اپل از دید مدیران ارشد این شرکت

تا سال 2017، ظاهراً اپل معتقد بود که این هدست تا سال 2020 به‌فروش خواهد رسید، اما این پروژه با چالش‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری و اختلاف‌نظر در مورد اینکه کدام برنامه‌های کاربردی برای دستگاه توسعه یابد، گرفتار شده بود. برخی از ویژگی‌های این هدست، ازجمله قابلیت عملکرد به‌عنوان مانیتور خارجی برای مک و تماس‌های ویدیویی چندنفره، درحال‌حاضر کمتر ازآنچه اپل در ایده اولیه خود درنظر گرفته بود، عمل می‌کنند. ظاهراً این شرکت امیدوار است که «برنامه‌های شخص ثالث این هدست را نجات دهند.» اپل همچنین درحال مذاکره با توسعه‌دهندگان نرم‌افزار و بازی و شرکت‌های سرگرمی است تا برنامه‌ها و محتوای مناسب برای هدست خود را تا زمان فروش آن آماده کند.

اپل آرزو می‌کند که کاربران نهایتاً یک دستگاه AR نصب‌شده روی سر را به‌طور مداوم در تمام روز بپوشند و جایگزین وظایفی شود که درحال‌حاضر در دستگاه‌های دیگر مانند آیفون و مک انجام می‌شوند، ازجمله مرور وب، بازی، ایمیل، تماس‌های ویدیویی، تمرین، و مدیتیشن. اما انتظار نمی‌رود که این اتفاق بلافاصله رخ دهد. پیش‌بینی‌های داخلی تخمین می‌زنند که این دسته محصول پتانسیل آن را دارد که درنهایت به بزرگی اپل واچ یا آیپد برسد؛ اما پس از اضافه شدن ویژگی‌های جدید و قیمت پایین‌تر با مدل‌های جدیدتر آن در سال‌های آینده.

درحالی‌که اپل در ابتدا امیدوار بود سه میلیون دستگاه را در اولین سال فروش این هدست بفروشد، اکنون انتظار دارد حدود 900 هزار هدست فروش رود. همچنین این شرکت تصمیم گرفته است تا هدست خود را به قیمت تقریبی ساخت آن بفروشد، به‌جای اینکه آن را با ضرر به‌فروش برساند.

درنهایت، انتظار می‌رود نسل اول هدست واقعیت ترکیبی موردانتظار اپل در رویداد آینده WWDC 2023 این شرکت معرفی شده و سپس تا پایان سال جاری میلادی در بازار عرضه شود.

نظر شما درباره هدست اپل از دید مدیران ارشد این شرکت چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی