حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تراشه کم مصرف آیفون 15 پرو امکان استفاده از دکمه‌های حالت جامد را در زمان باتری کم فراهم می‌کند

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، شایعات

به‌گفته‌ی منبعی مطلع که جزئيات جدیدی را در انجمن MacRumors به‌اشتراک گذاشته است، سری آیفون 15 پرو از یک تراشه جدید بسیار کم مصرف استفاده خواهد کرد که به برخی از ویژگی‌ها مانند دکمه‌های حالت جامد خازنی جدید اجازه می‌دهد حتی زمانی که گوشی خاموش بوده و یا باتری آن رو به اتمام است، عملکرد خود را حفظ کنند.

تراشه کم مصرف آیفون 15 پرو

منبع این شایعه همان عضو انجمنی است که سال گذشته و پیش از عرضه رسمی آیفون 14 پرو، جزئیات دقیقی را در مورد جزیره پویا به‌اشتراک گذاشت، بنابراین دلایل خوبی وجود دارد که باور کنیم اطلاعات وی قابل اعتماد است.

به‌گفته‌ی این منبع ناشناس، ریزپردازنده جدید جایگزین حالت فوق‌العاده کم‌مصرف فعلی اپل می‌شود که به آیفون اجازه می‌دهد پس از خاموش شدن باتری یا تا 24 ساعت درصورت اتمام باتری ازطریق Find My بتوان گوشی را ردیابی کرد.

ظاهراً تراشه جدید عملکردهای بلوتوث LE/Ultra Wideband موجود را علاوه‌بر روشن کردن دکمه‌های حالت جامد ازجمله دکمه “اکشن” که جایگزین دکمه قطع صدا می‌شود، در زمانی که تلفن روشن یا خاموش است و یا باتری آن تمام می‌شود، کنترل می‌کند.

عملکرد دکمه حالت جامد با تراشه کم مصرف آیفون 15 پرو

عملکرد دکمه حالت جامد با تراشه کم مصرف آیفون 15 پرو

منبع همچنین ادعا می‌کند که ویژگی‌های جدید مصرف کم درحال‌حاضر با و بدون بازخورد Taptic Engine در حین خاموش بودن، اما نه در زمانی که باتری تمام شده است، آزمایش می‌شوند. بااین‌حال درنهایت مشخص نیست که آیا این مورد در آیفون 15 پرو نهایی استفاده خواهد شد یا خیر.

این منبع ادعا می‌کند که اپل دو نسخه کاربردی از دکمه ولوم یکپارچه جدید را در آزمایش‌های خود استفاده کرده است، ازجمله یکی که بسته به میزان نیرویی که هنگام فشار دادن صدا استفاده می‌شود، صدا سریعتر بالا و پایین می‌رود، و دیگری که در آن میزان صدا. با کشیدن انگشت به بالا و پایین روی دکمه قابل تنظیم است. آن‌ها نمی‌دانند کدام روش برای نسخه نهایی استفاده می‌شود، اما این ویژگی‌ها توسط نرم‌افزار فعال می‌شوند، بنابراین این عملکرد ممکن است برای کاربر قابل تنظیم باشد.

افشاگر ناشناس ادعا می‌کند که منبع داخلی آن‌ها، عضو تیم توسعه نرم‌افزار و سیستم‌عامل اپل است، بنابراین آن‌ها اطلاعات بیشتری در مورد طراحی مدل‌های جدید ندارند مگر اینکه ویژگی‌های فیزیکی برای تکمیل آن‌ها نیاز به توسعه نرم‌افزار داشته باشد.

طبق شایعات قبلی، انتظار می‌رود دکمه‌های خازنی حالت جامد منحصر به مدل‌های آیفون 15 پرو باشند، درحالی‌که مدل‌های استاندارد آیفون 15 همان مکانیزم دکمه‌های سنتی سری آیفون 14 را حفظ می‌کنند. همچنین شایعه شده است که آیفون 15 پرو به‌جای سوئیچ قطع صدا، یک دکمه قابل تنظیم نرم‌افزاری بدست می‌آورد.

نظر شما درباره عملکرد دکمه حالت جامد با تراشه کم مصرف آیفون 15 پرو چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی