حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

بازنشدن کلش رویال در ایران – فروردین ۱۴۰۲

کلش رویال (Clash Royal) یکی از بازی‌های محبوب استودیو سوپرسل (Supercell) است. به تازگی کاربران ایرانی که با IP ایران برای ورود به این بازاری تلاش می‌کنند، متاسفانه با خطای جدیدی مواجه می‌شوند. همانند پیغامی که مدتی پیش برای بازی کلش آف کلنز (Clash Of Clans) در ایران نمایش داده می‌شد، کاربران بازی کلش رویال در ایران با پیغام “ورود به سیستم انجام نشد: ورود به سیستم از موقعیت مکانی فعلی شما پشتیبانی نمیشه ۳” مواجه شده اند. اما دلیل بازنشدن کلش رویال در ایران در فروردین ۱۴۰۲ چیست؟

بازنشدن کلش رویال در ایران

سوپرسل یکی از استودیوهایی بود که پیش از اعمال تحریم‌های بیشتر برای ایران، حتی اشتراک دوره‌ای خود را به صورت ریالی و با قیمت مناسب بازار ما به فروش گذاشته بود. همچنین نه تنها زبان فارسی دارد بلکه ترجمه بسیار خوب فارسی برای بازی‌هایش در نظر دارد.

با این حال با اعمال تحریم‌های بیشتر، استودیو Supercell نه تنها از ایران، بلکه از چندین بازار دیگر مانند روسیه، سوریه و … نیز خارج شده است. این خروج سبب می‌شود که بازی با IP این کشورها باز نشود. در حقیقت برای بازی کردن آن نیاز به فیلترشکن یا VPN داشته باشند.

گفتنی است که پیش از این بازی قدیمی‌تر کلش آف کلنز (Clash Of Clans) نیز در ایران با همین محدودیت مواجه شده بود. استودیو Supercell برای این محدود گفته:

ما به علت تحریم‌های بین‌‎المللی و تعهدات قانونی، بازی‌هایمان را در برخی از کشورها ارائه نمی‌دهیم. اگر در کشور پشتیبانی‌نشده قرار دارید، قادر به دسترسی به بازی‌هایمان نخواهید بود. Clash of Clans از امروز سیستم‌های امنیتی جدیدی را اعمال کرده است که جلوی دسترسی از مناطق پشتیبانی نشده را می‌گیرد.

آنطور که شنیده می‌شود، در روزهای آتی یکی دیگر از بازی‌های محبوب این استودیو یعنی Brawl Stars نیز با همین محدودیت مواجه خواهد شد.

شما این بازی‌ها را بازی می‌کردید؟ نظر شما درباره این محدودیت‌ها چیست؟ هر چند که کاربران ایران به دلیل محدودیت‌های فراوان داخلی و خارجی (!) معمولا ابزار تغییر IP روی گوشی‌های خود دارند و با آن می‌توانند وارد بازی شوند اما بازی آنلاین به پینگ خوب احتیاج دارن که فیلترشکن معمولا قاتل آن است.

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
rad 007

بهترین راهکار حذف این بازی های مزخرف که بدبختانه جیب بچه های مردم را با مجبور کردن آنها برای خرید درون بازی خالی می کنند

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)