حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

٢٠ روش برنده شدن در بازی Clash Royale: بخش اول

سوپرسل، کمپانی است که بسیاری از ما به بازی‌های آن وابسته هستیم یا حداقل، ممکن است مدت زیادی را صرف انجام بازی‌های آن کرده باشیم. کلش رویال، کلش آو کلنز و بازی‌های دیگر سوپرسل، شهرت و محبوبیت جهانی دارند. کلش رویال، بازی است که جذابیت زیادی را در این بین دارد. اگرچه که هدف از مبارزه در این بازی، نابودی برج‌های حریف است. اما با وجود این سادگی، ظرافت و دقت در بازی نیز حائز اهمیت است. در این مطلب، ما در مورد ٢٠ روش برنده شدن در بازی Clash Royale صحبت خواهیم کرد. با ما همراه باشید!

بازی Clash Royale، محبوب و ساده

کلش رویال، یک بازی کارتی آنلاین است. روش انجام این بازی، به گونه‌ای است که دو کاربر، به صورت همزمان یا به اصطلاح، Real Time، در مقابل یکدیگر قرار می‌گیرند. این موضوع، می‌تواند هیجان بازی Clash Royale را به میزان زیادی افزایش دهد. این بازی آنلاین، برای اولین بار در تاریخ ٢ مارس ٢٠١۶ (١٢ اسفند ١٣٩۴) انتشار یافت.

برنده شدن در بازی Clash Royale

با گذر زمان، کاربران کلش رویال روز به روز افزایش یافتند و این بازی، به یکی از محبوب‌ترین بازی‌های معاصر در پلتفرم موبایل و تبلت تبدیل شد. بنابراین، رقابت در بین بازیکنان بالا گرفت و شدت حساسیت این رقابت‌ها، بیشتر از همیشه شد. استفاده قابلیت SuperCell ID، معرفی کارت‌ها و امکانات و دستیابی به چالش‌های جدیدتر در کلش رویال نیز به مرور زمان ممکن شدند. این بازی به قدری محبوب بود که چندین جایزه را از جشنواره‌های بین المللی کسب کرد. ما قصد داریم تا در این مطلب، چند روش‌ برنده شدن در بازی Clash Royale را توضیح دهیم. این روش‌ها، به شما کمک می‌کنند تا بازیکن بهتری باشید و از منابع خود به خوبی استفاده کنید. توجه داشته باشید که این مطلب، دو بخش دارد و ما در بخش اول آن هستیم. پس از این مطلب، به سراغ بخش دوم ٢٠ روش برنده شدن در بازی Clash Royale خواهیم رفت.

 

سوپرسل آی دی (Supercell ID) برای تمام کاربران در دسترس قرار گفت

 

٢٠ روش برنده شدن در بازی Clash Royale: بخش اول

اگر به تازگی کلش رویال را نصب کرده‌اید، یا می‌خواهید چیزهای بیشتری را در مورد این بازی یاد بگیرید، می‌توانید از ٢٠ روش برنده شدن در بازی Clash Royale که توسط Tech Radar نقل شده‌اند، استفاده کنید. این روش‌ها شما را به مقصد پیروزی در بازی‌ها هدایت می‌کنند. بنابراین، بهتر است تمام این نکات را مطالعه کنید و آن‌ها را بررسی کنید.

١- دسته‌های خود را متعادل و بهینه‌سازی کنید

دسته متعادل سازی شده در کلش رویال

یک نمونه از دسته‌های متعادل سازی شده در بازی Clash Royale

داشتن یک دسته کارت که همه آن‌ها به صورت زمینی یا با نبرد تن به تن بجنگند، به هیچ وجه قابل قبول نیست. زیرا با وجود این شرایط، حریف شما می‌تواند با استفاده از یک کارت معمولی، شما را از پا در بیاورد! به همین صورت، شما باید تعادل را در چینش دسته‌های خود، رعایت کنید. به طور مثال، حداقل از یک نیروی هوایی مانند مینیون‌ها، استفاده کنید. یا یک طلسم مانند Zap را حتماً در دسته خود داشته باشید تا از گزند هر خطر احتمالی، در امان باشید. به عنوان مثال، تمام نیروهای شما زمینی هستند و قابلیت نبرد با نیروهای هوایی را ندارد. در مقابل، حریف شما از کارت مخربی مانند بالن استفاده می‌کند. به این ترتیب، شما هیچ شانسی برای مقابله با این حریف نخواهید داشت. بر همین اساس، سعی کنید از دسته‌های مختلفی در ترکیب خود استفاده کنید تا دچار مشکل نشوید.

٢- از نیروهایی استفاده کنید که هدف اصلی آن‌ها، حمله به برج باشد

استفاده از نیروهایی که به برج‌ها حمله می‌کنند، می‌تواند تأثیر به سزایی در پیروزی شما داشته باشد. این نیروها، می‌توانند صدمه زیادی را به برج حریف وارد کنند و شما را به پیروز میدان تبدیل کنند. به عنوان مثال، تصور کنید که در واپسین لحظات بازی هستید و وقت بازی، رو به اتمام است. در صورتی که بتوانید در زمان مناسبی، کارت مرگباری مانند Ram Rider را در برابر حریف قرار دهید، می‌توانید بازی را به نفع خود برگردانید. یا ترکیبی مانند Lavaloon (استفاده همزمان از Lava Hound و بالن) یک پیشنهاد دیگر برای این منظور است. هر دو کارت مذکور، برج‌ها را هدف می‌گیرند و می‌توانند آسیب زیادی را به بار بیاورند. در نتیجه، فراموش نکنید که حتماً یک چنین کارتی را در ترکیب خود قرار دهید.

 

کارت لجندری جدید Ram Rider کلش رویال معرفی شد

 

٣- برای هر واحد، یک جفت پیدا کنید!

فرستادن تنها یک نیرو، نمی‌تواند ایده خوبی باشد. اما اعزام یک جفت نیرو، فکر خوبی است. اگر شما از نیروی کُندی مانند P.E.K.K.A در ترکیب خود استفاده کنید، حتماً باید یک نیروی پشتیبانی نیز به همراه آن بفرستید. مثلاً من از ترکیب Legendary Archer و P.E.K.K.A به صورت همزمان استفاده می‌کنم. پِکا می‌تواند با پیش روی، با نیروهای سخت جان مقابله کند و در صورتی که نیروهای چندگانه مانند دسته مینیون‌ها از سوی حریف اعزام شوند، تیرانداز افسانه‌ای کار آن‌ها را می‌سازد! حتی می‌توانید از طلسم‌ها برای مقابله جفت سازی نیروها استفاده کنید. همان ترکیب Lavaloon نیز یک جفت قدرتمند است. با سبک سازی دسته خود از لحاظ مصرف الکسیر، چند نیرو را به صورت همزمان به نبرد بفرستید.

۴- طلسم‌ها را فراموش نکنید

طلسم‌ها در کلش رویال

طلسم‌ها می‌توانند نقش کلیدی را در بازی Clash Royale ایفا کنند. در بازی Clash Royale، دو طلسم با درجه افسانه‌ای وجود دارند. این دو طلسم، می‌توانند به صورت گسترده‌ای حریف را تضعیف کنند. مثلاً شما می‌تواند با استفاده همزمان از دو طلسم Graveyard و Freeze، برج‌های حریف خود را قلع و قمع کنید! شدت گرفتن میزان صدمه برج جهنمی یا همان Inferno Tower، به وسیله طلسم Zap یا Freeze نیز امکان پذیر است. طلسم‌ها، انعطاف پذیری زیادی را در استفاده دارد. شما می‌توانید با استفاده از طلسم‌ها، جمع زیادی از نیروهای دشمن را از بین ببرید، به برج‌های حریف آسیب برسانید یا حرکت آن‌ها را کُند کنید. یکی از مزایای طلسم‌ها، این است که می‌توان از آن‌ها در هر نقطه‌ای از زمین استفاده کرد.

۵- برای از بین بردن نیروهای سخت جان، از نیروهای گروهی خود بهره بگیرید

همیشه نبردهای سخت، چاره کار نیستند. گاهی باید برای شکست دادن حریف‌های بزرگ، از یک گروه متحد استفاده کرد. فرض کنید که یک P.E.K.K.A در حال هجوم آوردن به سوی برج‌های شما است. پیاده سازی یک نیروی گران قیمت مانند یک پِکای دیگر و یا شوالیه افسانه‌ای، ایده اقتصادی نیست. شما می‌توانید با استفاده از کارت ارتش اسکلت، یا طلسم Graveyard، پِکا را سرگرم کنید تا این که در نهایت، از بین برود. استفاده از سازه‌هایی مانند Inferno Tower یا Hidden Tesla نیز صدمه سنگینی را به نیروهایی سخت جانی مانند Golem وارد می‌کنند. بنابراین، همیشه برای استفاده از یک کارت برای مقابله، هزینه آن را در نظر بگیرید. چرا که ممکن است در ادامه، الکسیرهای شما کم باشند و نتوانید اقدامی را برای مقابله با حریف انجام دهید.

۶- بدون صدا بازی نکنید!

یک روش برنده شدن در بازی Clash Royale، این است که شما با صدا بازی کنید. شاید کلش رویال، از جلوه‌های صوتی خیلی خوبی برخوردار نباشد، اما این موضوع، یک امر کلیدی در جمع شدن حواس شما است! بارها پیش آمده است که بدون صدا بازی کردن، موجب دردسر بازیکنان شده است. چرا که ممکن است حواس شما، به تمام مسابقه نباشد. مخصوصاً هنگامی که در محیط‌های خارج از خانه هستید و نمی‌توانید از طریق بلندگوی اصلی، صدایی را پخش کنید. همین امر، سبب می‌شود تا شما صدای یک نیرو را نشنوید و متضرر شوید. با تشخیص صدای نیروها، شما سریعاً متوجه وجود آن‌ها خواهید شد. پیشنهاد می‌کنیم که تا حد ممکن، با استفاده از صدا به انجام این بازی بپردازید تا دقت عمل بیشتری را داشته باشید.

٧- درست پیش بینی کنید و عجله نداشته باشید

همیشه این که اولین نفر در استفاده از کارت‌ها باشید، خوب نیست. شما باید اجازه دهید که ابتدا الکسیر مورد نیاز ساخته شود تا بتوانید از کارت‌های خود برای مقابله با هر تهدیدی استفاده کنید. ممکن است زود بازی کردن شما، به ضررتان باشد و باعث شود که نتوانید نیروی مناسبی را برای استفاده دفاعی به کار ببرید. ابتدا بر اساس سبک بازی حریف در میانه زمان بازی، پیش بینی کنید که ممکن است این بازیکن از چه کارتی برای مقابله با شما استفاده کند. بر همین اساس، تصمیم بگیرید که چه اقدام متقابلی را در صورت وقوع هر اتفاق انجام دهید.

اما بیایید از سمت دیگری به این موضوع نگاه کنیم. ممکن است در همان ابتدای بازی، شما با چینش وسوسه کننده‌ای مواجه شوید! به طور مثال، اگر ترکیب لامبر جک و بالن در ابتدای بازی برای شما پدیدار شود، می‌توانید با رها کردن این دو نیرو به صورت همزمان، یکی از برج‌های حریف را به سرعت نابود کنید و رقیب خود را غافلگیر کنید. در آخر، باید بگوییم که تمام این موارد، به شما بستگی دارند و احتمال موفقیت شما، ۵٠ درصد است. تصمیم گیرنده نهایی، شما هستید.

٨- نیروهای خود را معمولاً در کنار برج اصلی پیاده کنید

این اقدام، از چند جهت مزیت‌هایی را دارد. به عنوان مثال، شما با رها سازی یک بالن در کنار برج پادشاه خود، می‌توانید تا رسیدن این نیرو به اطراف رودخانه، الکسیر بیشتری را دریافت کنید. در ادامه، قابلیت استفاده از نیروهای پشتیبانی بیشتر، برای شما فراهم می‌شوند. یک مزیت دیگر، این است که حریف ممکن است به هر دلیلی تصمیم به نابود کردن نیروی شما که در کنار برج اصلی است، بگیرد. اما این اقدام حریف، ارزشش را دارد. چرا که موجب فعال سازی عملکرد دفاعی این برج نیز می‌شود. پیشنهاد می‌شود که معمولاً این کار را به انجام برسانید.

٩- بیاموزید که چگونه حواس نیرو‌های حریف را پرت کنید

همان طور که گفتیم، هدف اصلی تمام نیروها، برج‌های شما نیستند. البته شما می‌توانید حواس چنین نیرو‌هایی را با استفاده از سازه‌های دفاعی مانند Hidden Tesla، پرت کنید. اما در رابطه با نیروهای عادی، این امر با رها سازی یک نیروی ارزان قیمت مانند Ice Golem صورت می‌گیرد. به طور مثال، حریف شما یک نیروی پر قدرت و سخت جان مانند P.E.K.K.A یا غول اسکلت را اعزام کرده است. شما می‌توانید به سادگی و با صرف تنها ٢ الکسیر، یک گالم یخی را در وسط دریاچه پیاده سازی کنید و حواس این نیروها را پرت کنید. در این فرصت، برج‌های دفاعی شما می‌توانند به این نیروها آسیب بزنند و به این ترتیب، شما مقابله هوشمندانه‌ای را انجام دهید.

١٠- در مواقعی که از حریف خود جلو هستید، حریص نشوید!

بسیاری از بازیکنان پس از نابود کردن یکی از برج‌ها، تصمیم می‌گیرند تا حمله به یک برج دیگر را آغاز کنند. اما توجه داشته باشید که حریف شما نیز بی کار نمی‌نشیند و مهاجم‌های خود را به سوی شما روانه می‌کند. به همین شکل، برای نابودی یک برج دیگر برنامه ریزی نکنید. چرا که ممکن است حریف بتواند با نابودی یک برج شما، برج اصلی را نیز از دور خارج کند. بر همین اساس، تا زمانی که فرصت مناسب برای حمله به برج‌های دفاعی حریف پیش بیاید، اقدام به حمله مجدد نکنید!

خب، ما در این مطلب، ١٠ مورد از ٢٠ روش برنده شدن در بازی Clash Royale را برایتان توضیح دادیم. فراموش نکنید که هر کدام از این روش‌ها، مکمل دیگری هستند. بنابراین، اجرای هر روش لازم است. به زودی بخش دوم این مطلب نیز منتشر خواهد شد. بنابراین، منتظر این بخش نیز باشید!

نظر شما در مورد بازی Clash Royale چیست؟ این ١٠ روش برنده شدن در بازی Clash Royale برای شما کارایی داشتند؟ کلش رویال برای شما جذاب‌تر است یا کلش آو کلنز؟

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ali_s

فک نکنم کسی کلش بازی کنه دورش تموم شد خودم یه کلش رویال فول لجندری دارم لول ۱۱ یا۱۲ یه سالی هست سمتش نرفتم

Milad7

ی زمانی هرکجا میرفتی صحبت از کلش بود!

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️