حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

هواوی ادعا می‌کند گوشی های جدید این شرکت موجب کاهش فروش آیفون خواهد شد

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | هواوی

کمپانی هواوی پس از برگزاری رویداد ویژه خود با معرفی محصولات جدید شامل گوشی‌های پرچمدار سری P60 و همچنین گوشی تاشو Mate X3، اخیرا ادعا کرده است که حال‌وهوای قدیمی را به این شرکت بازمی‌گرداند و عرضه گوشی های جدید موجب کاهش سهم بازار آیفون اپل خواهد شد.

کاهش فروش آیفون به‌علت عرضه گوشی های جدید هواوی

پس از عرضه سری هواوی P60، مدیر عملیات این شرکت، He Gang، به خبرنگاران گفت که گوشی‌های P40 و Mate 40 برای رقابت با آیفون‌های موجود در بازار چین عرضه شدند. اما پس از تحریم‌های آمریکا، این شرکت مجبور به کاهش عرضه خود شد و این بسیار تأسف‌بار بود.

سپس از او در مورد استراتژی رقابتی برای رویارویی با اپل در بازار گوشی‌های هوشمند پریمیوم پرسیده شد. او پاسخ داد که زمانی بود که هواوی این بخش از بازار را با اپل تقسیم کرده بود. اما پس از سقوط زنجیره تأمین، سهم گوشی‌های هوشمند هواوی کاهش یافت.

این شرکت قادر به ساخت گوشی‌های جدید به‌ویژه در بخش 5G نبود و این به‌نفع رقبای هواوی شد. بااین‌حال، این مدیر عملیاتی ادعا می‌کند زمانی که هواوی گوشی‌های جدید خود را عرضه کند، فروش آیفون کاهش می‌یابد و به‌نظر می‌رسد تنها هواوی می‌تواند با اپل رقابت کند.

کاهش فروش آیفون به‌علت عرضه گوشی های جدید هواوی

کاهش فروش آیفون به‌علت عرضه گوشی های جدید هواوی

مدیر اجرایی هواوی همچنین توضیح داد که محصولات برتر هواوی تاکنون تعداد زیادی کاربر رده‌بالا را جمع‌آوری کرده‌اند و خواهید دید که گوشی‌های هوشمند رده‌بالای هواوی در آینده شماره یک خواهند شد.

سال گذشته، اپل به‌دلیل تقاضای زیاد برای سری جدید آیفون 14 خود، رشد 67 درصدی را ثبت کرد. همچنین سهم بازار اپل در چین در سه‌ماهه چهارم سال 2022 به 22 درصد رسید. این بازار در سه‌ماهه مشابه در سال 2021، 12 درصد بود.

بااین‌حال، در همان سه‌ماهه، هواوی نیز شاهد رشد 25 درصدی در میزان عرضه خود بود و 8.7 درصد از بازار گوشی‌های هوشمند چین را از آن خود کرد.

نظر شما درباره ادعای هواوی مبنی‌بر کاهش فروش آیفون به‌علت عرضه گوشی های جدید این شرکت چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی