حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تراشه UWB سامسونگ Exynos Connect U100 رسما معرفی شد

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | پردازشگرها، سامسونگ

امروز سامسونگ از اولین تراشه UWB خود با نام Exynos Connect U100 رونمایی کرد. با این تراشه جدید، همچنین نام تجاری Exynos Connect برای تراشه‌های بی‌سیم مانند بلوتوث، Wi-Fi و UWB سامسونگ متولد شده است. انتظار داریم در آینده تراشه‌های بی‌سیم بیشتری به مجموعه Exynos Connect اضافه شوند.

تراشه UWB سامسونگ Exynos Connect U100 دارای دقت سانتی‌متری تک رقمی است

سامسونگ می‌گوید اگزینوس کانکت یو ۱۰۰ اتصال UWB را با دقت سانتی‌متر تک رقمی و اطلاعات جهت دقیق (کمتر از ۵ درجه زاویه) ارائه می دهد. این تراشه برای استفاده در گوشی های هوشمند، تبلت‌ها، اتومبیل‌ها و دستگاه های IoT (اینترنت اشیا) طراحی شده است.

فراپهن‌باند یا Ultra-wideband که به اختصار UWB نامیده می‌شود، یک فناوری اتصال بی‌سیم نسبتا جدید است که می‌تواند اطلاعات را با سرعت بالا با استفاده از طیف فرکانس وسیع و فواصل کوتاه انتقال دهد.

به لطف توانایی آن در ارائه اطلاعات “جهت”، به طور فزاینده ای برای اتصال به کلیدهای دیجیتال و ردیاب‌های موقعیت مکانی استفاده می شود. همچنین می‌توان از آن برای پرداخت های موبایلی، خانه‌های هوشمند و کارخانه های‌هوشمند استفاده کرد.

Exynos Connect U100

Exynos Connect U100

تراشه جدید UWB سامسونگ می‌تواند هنگام ردیابی مکان در محیط‌های داخلی چالش‌برانگیز مانند مراکز خرید که GPS در آن‌ها ناکارآمد است، مفید باشد. همچنین می تواند به بهبود دقت برنامه های AR و VR کمک کند. Exynos Connect U100 مجموعه موارد زیر را با هم ارائه می‌کند:

  1. ۱- RF یا فرکانس رادیویی
  2. ۲- بیس باند
  3. ۳- حافظه فلش داخلی
  4. ۴- مدیریت انرژی

همچنین برای جلوگیری از هک خارجی، تراشه به STS و یک موتور رمزگذاری سخت افزاری امن مجهز شده است.

اگزینوس U100 توسط کنسرسیوم FiRa تایید شده استوو این کنسرسیوم دستگاه‌های UWB را از نظر قابلیت همکاری بررسی می کند. همچنین با CCC یا (Car Connectivity Consortium) Digital Key Release 3.0 سازگار است، که امکان استفاده از آن را به عنوان کلید دیجیتال اتومبیل برای اتومبیل‌های متصل سازگار می‌دهد. انتظار داریم Exynos Connect U100 در گوشی‌های هوشمند گلکسی و ردیاب‌های موقعیت مکانی آینده استفاده شود.

چند کاربرد این تراشه را در ویدیو زیر می‌توانید ببینید:

 

 

نظر شما درباره تراشه جدید و دسته جدید محصولات اگزینوس سامسونگ چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)