حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سری Pixel 6 گوگل بر اساس شایعات به تراشه UWB تجهیز خواهد شد

نوشته

2 سال قبل | یک دیدگاه | اسمارت‌فون، شایعات، گوگل

سری جدید گوشی‌های گوگل، به زودی رونمایی می‌شوند. صحبت ما، در مورد سری پرچمدار Pixel 6 گوگل است. این گوشی‌ها، دارای قابلیت‌های اختصاصی جذابی هستند. یکی از قابلیت‌های جدیدی که در مورد سری Pixel 6 گوگل لو رفته است، مربوط به استفاده از تراشه UWB است. اما دقیقاً قرار است چه اتفاقی رخ بدهد؟

تراشه UWB برای اولین بار در سری Pixel 6 گوگل به کار گرفته خواهد شد

گوگل مدتی پیش خانواده Pixel 6 خود را پیش رونمایی کرد. ما دیدیم که این گوشی‌ها، دقیقاً چه طراحی خواهند داشت. همچنین گوگل از تراشه اختصاصی Tensor در این سری استفاده می‌کند.

 

خانواده پیکسل ۶ گوگل پیش رونمایی شد؛ تراشه اختصاصی Tensor نیز تأیید شد

 

بنابر گفته‌های XDA Developers، سری Pixel 6 گوگل از تراشه UWB بهره مند می‌شود. UWB یا همان Ultrawide Band، یک نوع ارتباط بی سیم کوتاه برد است. این قابلیت، برای ردیابی و موقعیت یابی دقیق دستگاه‌های اینترنت اشیا و انتقال سریع اطلاعات است. همچنین این قابلیت، به شما امکان می‌دهد تا در طیف رادیویی با فرکانس بالا، اطلاعات خود را انتقال دهید. اگر به یاد داشته باشید، آیفون ١١ اولین گوشی هوشمندی بود که از تراشه UWB استفاده می‌کرد. پس از آن، گوشی‌های بیشتری به تراشه UWB تجهیز شدند.

به طور مثال، تراشه UWB به گوشی‌های بالا رده زیادی راه پیدا کرد. از جمله این گوشی‌ها، می‌توان به گلکسی زی فولد ٢ و زی فولد ٣، گلکسی اس ٢١ پلاس و گلکسی اس ٢١ اولترا، گلکسی نوت ٢٠ اولترا شیائومی می میکس ۴ و دیگر گوشی‌های جدید اپل اشاره کرد. اما اکنون، نوبت گوگل رسیده است تا از این قابلیت بهره بگیرد. شواهد زیادی در مورد استفاده از UWB در سری Pixel 6 گوگل وجود دارند. اما آیا واقعاً شاهد چنین اتفاقی خواهیم بود؟ خب، باید بگوییم که اخبار جدیدی از این موضوع انتشار یافته‌اند. آخرین بار، چند ماه پیش بود که شنیدیم گوگل می‌خواهد در پرچمداران جدید خود از این ویژگی استفاده کند.

همچنین گوگل در مراسم Google I/O 2021 خود، از قابلیت جدیدی برای کنترل اشیا پرده برداشت. همین موضوع، سبب شد تا بسیاری فکر کنند که گوگل می‌خواهد از UWB در پرچمداران جدید خود استفاده کند که چنین قابلیتی را ارائه کرده است. اما این کار، به وسیله NFC نیز انجام پذیر است. بنابراین، نباید خیلی در رابطه با این موضوع مطمئن بود. اما اکنون، شواهد جدیدتر و با جزئیاتی بهتر در دسترس ما هستند. این شواهد، در مورد تغییر کد AOSP در اندروید ١٢ هستند. این تغییر کد، نشان داده است که سری Pixel 6 گوگل احتمالاً دارای UWB خواهد بود.

اجازه دهید تا نگاهی به اظهارات توسعه دهندگان در AOSP داشته باشیم. در حال حاضر، پشتیبانی از UWB در AOSP یا همان اندروید خالص و بی آلایش وجود ندارد. بنابراین، اگر گوشی شما دارای این قابلیت باشد و بر روی آن نیز AOSP را نصب کنید، UWB دیگر کار نخواهد کرد. بنابراین، گوگل در صدد اضافه کردن کدهای مربوط به پشتیبانی از UWB در سیستم عامل خود است. اما این‌ها، تنها حاکی از این نیستند که گوگل می‌خواهد پشتیبانی از این ویژگی را به AOSP اضافه کند. بلکه تمام این‌ها، نوید از استفاده تراشه UWB را در سری Pixel 6 می‌دهند. البته این کار به طور عمومی، در اندروید ١٣ انجام خواهد گرفت.

با این وجود، گوگل می‌خواهد از این ویژگی، در سری Pixel 6 استفاده کند. بنابراین، آن‌ها مجبور هستند تا این قابلیت را برای اندروید ١٢ نیز تدارک ببینند. البته این اتفاق، تنها برای پیکسل‌های جدید رخ خواهد داد. وجود یک UWB HAL مخصوص برای گوشی‌های پیکسل، موضوع استفاده از UWB در دو دو گوشی Pixel 6 و Pixel 6 Pro را تأیید می‌کند. البته ما نمی‌دانیم که این قابلیت، در هر دو گوشی وجود دارد یا خیر. اما امکان زیادی دارد که تراشه UWB برای اولین بار وارد سری Pixel گوگل شود.

نظر شما در مورد استفاده از تراشه UWB در سری پرچمداران جدید گوگل چیست؟ آیا وجود این قابلیت برای شما کاربردی دارد؟ گوگل می‌تواند در برابر رقبای خود حرفی برای گفتن داشته باشد؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
BeFair

به نظر من که قابلیت خوبیه و وجودش روی پرچمدارها ضروریه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️