حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

گوگل در حال تست تراشه UWB برای کروم‌بوک‌ها است

نوشته

8 ماه قبل | بدون دیدگاه | گوگل، لپ‌تاپ

کروم‌بوک‌ها وجود دارند، شاید نه در بازار ما و شاید نه در خیلی از بازارها. با این حال این دسته محصولات به گوگل متصل هستند و اخبار آن‌ها قابل توجه است، چرا که تحولات بازار کم‌رمق دسکتاپ‌ها را می‌توان با آن دنبال کرد. به تازگی شنیده شده که گوگل در حال تست تراشه UWB برای کروم‌بوک‌ها است. این تراشه معمولا در موبایل‌های رده بالا استفاده می‌شود.

تراشه UWB برای کروم‌بوک‌ها

تراشه‌های Wi-Fi و بلوتوث برای مدت طولانی، فناوری‌های بی‌سیم برای اتصال دستگاه‌ها بوده‌اند. اما تراشه “فرا-پهن‌باند” (UWB) به عنوان فناوری بزرگ بعدی در حال ظهور است.

گوگل اکنون در حال بررسی پتانسیل تراشه فرا-پهن‌باند برای کروم‌بوک‌ها است. تحقیق و توسعه این برند با تمرکز بر موارد استفاده آن مانند اتصال کروم‌بوک‌ها به یکدیگر، تلفن‌ها و چندین دستگاه به طور همزمان خواهد بود.

اخیراً گزارشی مربوط به تراشه UWB در کروم‌بوک‌ها منتشر شده است. در Chromium Gerrit به تراشه UWB اشاره شده است. این ابزاری است که توسعه‌دهندگان از آن برای بحث و بررسی تغییرات سورس-کد استفاده می کنند.

استفاده از تراشه فرا-پن‌باند برای Chromebookها هنوز در مرحله آزمایش است، بنابراین ممکن است مدتی طول بکشد تا به‌کارگیری این تراشه را در دستگاه ChromeOS شاهد باشیم. با این حال، کاربردهای بالقوه UWB در کروم‌بوک‌ها هیجان انگیز است.

تراشه فرا-پهن‌باند یا UWB چیست؟

اگر با فناوری فرا-پهن‌باند یا UWB آشنایی ندارید، این یک فناوری ارتباط بی‌سیم با برد کوتاه است که از نظر انرژی کارآمد، همه‌کاره و مقرون‌به‌صرفه است. این بستر می تواند انتقال داده تا سرعت 675 مگابیت‌در‌ثانیه را ارائه دهد. همچنین امکان ردیابی موقعیت مکانی بسیار دقیق تا سطح سانتی متر را فراهم می کند.

به همین دلیل است که Apple AirTags از UWB برای ردیابی مطمئن موارد گم شده شما استفاده می کند.

استفاده از این فناوری در Chromebook می‌تواند فرصت های جدیدی را برای اتصالات ایجاد کند. مثلا می تواند اتصال راحت نمایشگرهای بی‌سیم را به واقعیت تبدیل کند. این یک پیشرفت بزرگ خواهد بود، زیرا نیاز به کابل را از بین می برد و تنظیم و استفاده از چندین نمایشگر را آسان تر می کند.

نظر شما چیست؟ منتظر این تحول در دنیای کامپیوترهای شخصی هستید؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)