حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تراشه دیمنسیتی ۶۰۲۰ مدیاتک با معماری ۷ نانومتری معرفی شد

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | پردازشگرها، مدیاتک

کاملا بی‌سروصدا، مدیاتک از تراشه اقتصادی جدید خود با نام Dimensity 6020 رونمایی کرد. تراشه دیمنسیتی ۶۰۲۰ مدیاتک با معماری ۷ نانومتری ارائه می‌شود و احتمالا در دستگاه‌های 5G زیر ۲۰۰ دلار استفاده خواهد شد.

تراشه دیمنسیتی ۶۰۲۰

همانطور که احتمالا دقت کرده‌اید، این تراشه اولین نسل از سری دیمنسیتی ۶ است. پیش از این مدیاتک تراشه‌های 5G خود را در سری دیمنستی ۷، ۸ و ۹ ارائه می‌کرد. با توجه به شماره آن می‌توان متوجه شد که اقتصادی‌ترین تراشه‌های این برند تایوانی باید در این سری عرضه شود. معماری ۷ نانومتری آن نیز تاییدکننده همین موضوع است.

در بخش پردازنده مرکزی یا CPU ما یک نمونه هشت هسته‌ای را داریم که ۲ هسته قوی Cortex-A76 با فرکانس ۲.۲ گیگاهرتز و ۶ هسته متوسط Cortex-A55 با فرکانس ۲ گیگاهرتز را شامل می‌شود. این پردازنده مرکزی ۶۴ بیتی است.

حافظه رم LPDDR4X با حداکثر فرکانس ۲۱۳۳ مگاهرتز و حافظه داخلی UFS 2.2 توسط این تراشه پشتیبانی می‌شود.

پردازنده گرافیکی GPU مدل Arm Mali-G57 MC2 است که باید توانی مشابه تراشه دیمنستی ۷۰۰ را ارائه کند. این پردازنده می‌تواند از نمایشگرهایی تا رزلوشن FHD+ (دقیقا 2520 در 1080 پیکسل) و رفرش‌ریت ۱۲۰ هرتز پشتیبانی کند. البته رفرش‌ریت ۱۲۰ هرتز به صورت آپشنال روی این تراشه ارائه می‌شود.

دیمنسیتی ۶۰۲۰

دیمنسیتی ۶۰۲۰

با این پردازنده گرافیکی توان ضبط و پخش ویدیو 2K یا تقریبا FHD با نرخ ۳۰ فریم‌برثانیه وجود دارد. ویدیوهای HEVC و H.264 نیز قابلیت نمایش خواهند داشت.

دوربین اصلی تکی نهایتا تا رزلوشن ۶۴ مگاپیکسلی پشتیبانی می‌شود اما می‌تواند ۲ دوربین ۱۶ مگاپیکسلی نیز داشته باشید.

در قسمت اتصالات بلوتوث ۵.۱، وای فای ۵ و اتصال 5G موجود خواهد بود. برای مسیریابی از استاندارهای متعدد GPS، گلوناس، گالیله، BeiDou، QZSS و NavIC پشتیبانی می‌شود.

نظر شما درباره دیمنسیتی ۶۰۲۰ چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)